آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۰۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
سرلشکر سلیمانی:
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقدامات دیپلماسی خیلی اقدامات خوبی است اما کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهید نصیری و تقوی و همدانی و صدها شهید دفاع را انجام دهد؟
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله،سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شعبان نصیری، اظهار داشت: تقدیر الهی این بود که اولین سردار شهید جمهوری اسلامی ایران در خدمت به مردم عراق و برای حمایت از مردم عزیزی که سال‌های طولانی مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند و امروز درگیری فتنه‌ای خطرناک‌تر از بعث و بلایی بزرگ و سهمگین که قابل مقایسه با تهدیدات بشریت تا به امروز نبوده و وحدت عراق و امنیت جهان را با خطر مواجه کرد، شهید تقوی باشد.

وی افزود: پدیده شومی به نام داعش که خسارت بسیار عظیم و بزرگی به عالم اسلام وارد کرد و جهان اسلام به غیر از خسارت‌های دوران اولیه‌اش در جنگ خوارج که یک حریق گسترده در خانواده اسلام به وجود آورد، در خود ندیده‌ است.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: شهید تقوی آشنای مردم عراق بود و در دوران غربت مجاهدان عراقی آنها را حمایت کرد. شهادت شهید تقوی بیش از آنکه مردم ما را عزادار کند، مردم عراق را عزادار کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در این روزها که در آستانه پیروزی بزرگ مردم عراق هستیم، سرداری با همان خصوصیات و نام‌آوری به شهادت رسیده، خاطرنشان کرد: شهید نصیری که از خدمتگذاران مجاهدان عراقی بود و بیش از 30 سال آنان را در شرایطی سخت همراهی کرد، از موسسان شجره طیبه سپاه بدر بود که مملو از شهدای بزرگی است که تحت زعامت علمای عراق، خدمات بزرگی انجام داد. شهید نصیری در تاسیس سپاه بدر تا زمان شهادتش همراه بود و انسان باید این‌گونه درس وفاداری را یاد بگیرد.

وی تصریح کرد: شهید نصیری یکی از اولیای الهی بود که در جامعه ما قدر و منزلتش مخفی بود.

سرلشکر سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعضی وقت‌ها ما از راه دیپلماسی اقداماتی می‌کنیم که در دنیا هم بر آن تاکید می‌کنند، اما بعضی گره‌ها و حل برخی مشکلات خصوصاً جایی که مشکلات مهمی وجود دارد، فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: اتفاقات دیگری هم هست که از همه رفتارهای معمول عبور می‌کند و درها را می‌گشاید و یک صمیمیت و اخوتی ایجاد می‌کند، خون شهید نصیری این‌گونه بود.

وی تصریح کرد: این خون و دیگر خون برادران که از شمال بغداد تا موصل جاری شد، پیمانه‌ای از خون یک ملت و وفای یک ملت در حمایت و پشتیبانی از یک کشور مورد ظلم و ستم بود. کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهیدان نصیری، تقوی و همدانی و خون صدها شهید دیگر را که برای دفاع از بشریت جاری شد، انجام دهد؟

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه امروز شهدای زنده دیگری در خدمت این جبهه هستند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران سرداران بزرگی را فدای ملت ایران، منطقه و جهان کرد، البته دیگران هم تظاهر به حمایت از دولت عراق می‌کنند، اما کجا چنین حمایتی مانند ملت ایران وجود دارد؟

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: بعضی از عزیزان عراقی خودشان را به عنوان سربازان مقام معظم  رهبری می‌دانند، اما کاری را که فرزندان ملت ایران در خدمت ملت عراق کردند، کار سربازی بود، زیر بیرق عراق و علمای عراقی تا یک فرهنگ را صادر کنند. برای مثال یک ژنرال برجسته نظامی ما با سن بالای 50 سال در جلوی نیروهای عمل‌کننده می‌رود و شهید می‌شود، این معنای وفای صادقانه است.

وی اظهار داشت: مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی توانست کلید درب انبارهای تسهیلات جمهوری اسلامی را در خدمت خودش بگیرد، زیرا جمهوری اسلامی ایران مانند دیگران نبود که پول ملت عراق را بگیرد و در موقع اضطرار به آنها سلاح ندهد، در همین نیروی هوایی سپاه تنها اسکادران جنگنده‌های سوخو به محض درخواست عراق در خدمت این کشور قرار گرفت و هزاران تن سلاح از طرف جمهوری اسلامی در خدمت آنها داده شد.

سرلشکر سلیمانی گفت: ملت ایران با جان و مالش به فرمان رهبر انقلاب در خدمت آنها بود و ما هرگونه سربازی در این جبهه را منشا افتخار می‌دانیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: پدیده داعش و تکفیر در تاریخ جهان یک پدیده کم نظیر از نوع جنایت بوده است، هیچ قلبی تحمل دیدن جنایات داعش را ندارد. آنها هزار و 200 نفر جوان بی‌گناه که از پادگان در تکریت فارغ‌التحصیل شده بودند را سر بریدند و 2 هزار زن ایزدی را دست به دست بین خودشان به فروش رساندند. من در همین دیاله دیدم کودکی را از سینه مادر گرفتند و روی آتش سرخ کردند و لای برنج گذاشتند و برای مادرش فرستادند.

وی افزود: همان‌طور که ما برای ریزگردها و محیط زیست جلسه برگزار می‌کنیم، باید بدانیم داعش این عصاره خباثت خوارج بر منطقه‌ای سیطره پیدا کرد که به تنهایی وسعت زیادی را داشت و با وسیله صدها نفر انتحاری حکومتی را تاسیس کرد، امروز هزاران نفر مفقود در جنایات داعش وجود دارد.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به پیروزی ملت عراق در موصل تاکید کرد: پیروزی در موصل پیروزی برای کل بشریت محسوب می‌شود و ملت عراق و سوریه حق بزرگی بر گردن بشریت دارند، کسانی که فکر می‌کردند این فتنه شیعه و سنی است و ایران در مقابل آن زانو می‌زند، خودشان با حوادث وحشتناکی مواجه شدند. ملت عراق و سوریه با قبول مرارت‌های فراوان منت بزرگی بر تمام جهان دارند.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: این پیروزی برخواسته از تقوای یک مرد برجسته در یک خانه محقر است و او کسی نیست جز آیت‌الله سیستانی، این فقیه حکیم در مواقع متعددی مردم عراق را نجات داد.

وی عنوان کرد: در زمان اشغال عراق وجود این شخصیت و اصرار او بر نوشتن قانون اساسی به دست مردم عراق و شکل‌گیری دولت‌ها و برخورد با فتنه‌ها و نزدیکی شیعه و سنی از اقدامات این مرد بزرگ است. امروز کسی در عراق نیست که نداند این مرجع حامی همه مردم عراق است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به تشکیل حشدالشعبی در عراق اظهار داشت: این شجره طیبه با فتوای این مرجع بزرگ تاسیس شد و همبستگی امروز عراق در تاریخ این کشور نادر است، خون جوانان شیعه امروز برای نجات اهل سنت بر زمین ریخته شد و نشان داد کسی نمی‌تواند این ملت را از هم تفکیک کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ملاقات با تمام شخصیت‌های عراقی بر حمایت تمام عیار جمهوری اسلامی ایران از مرجعیت و مردم عراق تاکید داشتند و فرمودند آیت‌الله سیستانی گنجی است که مردم عراق باید قدر آن را بدانند و همواره تاکید داشتند دولت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه کمکی به مردم عراق دریغ نکند و بر همین اساس وزارت دفاع ایران به صورت سه شیفت برای عراق سلاح تولید و به آنجا ارسال کرد.

وی ادامه داد: پیروزی‌های بزرگ امروز در عراق با تاثیر بی‌بدیل حشدالشعبی، ارتش و پلیس عراق بود. امروز ساختارهای حشدالشعبی قدرتمندتر از هر ساختار ارتشی در منطقه است، امروز دیگر آثار حزب بعث را در ارتش عراق نمی‌بینیم و این ارتش به سمت یک ارتش حزب‌اللهی در حرکت است. ارتشی که در شهر 2 میلیون نفری توانست با مروت این پیروزی را به دست آورد، ارتش بزرگی است.

سرلشکر سلیمانی افزود: ارتش عراق امروز ارتشی قابل اتکاء در قبال هرگونه تجاوز در منطقه است و هیچ نیازی نیست نیرویی خارجی بخواهد به بهانه کمک خودش را به عراق تحمیل کند و عراق اجازه ماندگاری به هیچ نیروی مسلحی را نمی‌دهد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در پیروزی‌های ملت عراق نباید نقش شخصیت‌ها را نادیده گرفت، گفت: نخست‌وزیر و پارلمان عراق نقش بی‌بدیلی در این پیروزها داشتند و کارهای بزرگی انجام دادند. پارلمان عراق در تصویب حشدالشعبی و پشتیبانی از دولت نقش بزرگی داشت.

وی گفت: پایان بخشیدن به حاکمیت داعش نیاز کارهای هنری طولانی مدت است تا مکر آنها را برملا کند، ما شاهد بودیم که ترامپ در جلسات متعددی رئیس‌جمهور سابق آمریکا را متهم به ایجاد داعش کرد و مردم عراق امروز این موضوع را فهمیده‌اند.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: امروز شیعه و سنی به این نتیجه رسیده‌اند که خودشان باید اداره کشورشان را به عهده بگیرند و اجازه دخالت به هیچ بیگانه‌ای ندهند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان با اشاره به نقش ارزنده حزب‌الله لبنان در نبردهای عراق و سوریه، خاطرنشان کرد: من باید به طور ویژه از نیروهای حزب‌الله لبنان که نقش بزرگی در پیروزی‌های عراق و سوریه داشتند تشکر کنم و جا دارد دست آن سید بزرگوار حکیم را ببوسم و از این سازمان جهادگر و جهادپرور هم تشکر می‌کنم.

منبع: مشرق نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر: