کد خبر: ۱۰۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
روایت فتح
به گزارش تنویر ، یک روز پس از اعلام رسمی آزادی موصل توسط ارتش و مردم عراق، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشریح این اقدام بزرگ جبهه مقاومت پرداخت. سرلشکر سلیمانی که در مراسم اربعین سردار شهید «شعبان نصیری» حضور یافته بود، اظهار داشت: این مجلس 2 شأنیت دارد؛ اول پاسداشت شخصیت شهید و وجه دوم مربوط به آن چیزی است که این شهید در راهش شهید شد. سردار سلیمانی ادامه داد: شهید نصیری از بدو تاسیس تا تجهیز و جهاد و شهادت در کنار سپاه بدر عراق بود و این یعنی وفاداری، البته این تلاش‌ها را به‌صورت گمنام انجام می‌داد و از اولیای الهی بود و در جامعه ما مخفی بود.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقدامات دیپلماتیک خیلی اقدامات خوبی است و از آن استفاده می‌کنیم اما برخی گره‌ها و مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود و اتفاقات دیگری هست که از همه رفتارهای دیپلماتیک عبور می‌کند و پیوندها ایجاد و یخ‌ها را آب می‌کند و خون شهید نصیری از این موارد است.
وی تاکید کرد: کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهید نصیری و تقوی و همدانی و صدها شهید دفاع را انجام دهد؟
سردار سلیمانی اظهار داشت: پدیده سیاه و شومی به نام داعش، فکری بسیار خطرناک است که خسارت بزرگی به عالم اسلام زد و جهان اسلام غیر از خسارت‌های اولیه‌اش در دوره خوارج، حادثه‌ای به این تلخی که آتش در خانواده اسلام به وجود بیاورد در این حجم خسارت به خود ندیده است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه تقدیر این بود شهید تقوی اولین سردار ایرانی در عراق باشد و بعد از او سرداری با همان خصوصیت یعنی سردار نصیری هم به شهادت برسد، یادآور شد: او در دفاع‌مقدس مثل یک پدر و برادر مهربان در لشکر بدر از جوانان عراقی حمایت می‌کرد؛ همان جوانانی که از دست صدام فرار کردند، این لشکر شجره طیبه‌ای شد که موفقیت‌های دیگری برای عراق به ارمغان آورد.
وی گفت: بعضی از برادران عراقی ما از روی ادب و محبت و از سر لطف خود را سرباز مقام معظم رهبری معرفی می‌کنند؛ کاری که فرزندان ملت ایران در خدمت به مردم عراق کردند، سربازی زیر بیرق فرماندهان عراق آن هم بدون ادعا بود. سردار تقوی فرمانده بود اما برای اینکه فرهنگی را صادر کند یک سرباز جلودار بود؛ کجای دنیا یک ژنرال تفنگ دست می‌گیرد و جلوی سربازان می‌جنگد؟ این فرصت‌طلبی نیست. خدمت و وفای صادقانه است. مهندس ابو‌مهدی که شهید زنده است با ٤٠سال مبارزه توانست انبارهای تسلیحاتی را در دست خود بگیرد. جمهوری اسلامی مثل آمریکا نبود که پول عراق را بگیرد اما وقت ضرورت اسلحه ندهد؛ به محض اینکه نخست‌وزیر عراق درخواست کرد ایران جنگنده‌های سوخو ٢٤ را برای‌شان فرستاد. مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی همه امکانات خود را بدون چشمداشت و ادعا در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهد. وزارت دفاع کشورمان 3 شیفت کار کرد و برای عراق سلاح ساخت. ما با افتخار سرباز ابومهدی هستیم و این جبهه را حق می‌دانیم و سربازی در آن افتخار است.
سردار سلیمانی افزود: من می‌خواهم عوامل پیروزی در موصل را برشمارم: اولا بدانیم پدیده داعش و پدیده تکفیر به شکل عام در تاریخ جهان در نوع جنایت کم‌نظیر بوده که فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از رسانه‌ها آن را منتشر کنند، چرا که قلب و چشمی تحمل دیدن آن را ندارد؛ اینکه بیش از 2 هزار زن را دست به دست بین خود فروختند بدون اینکه حدود شرعی را بدانند. شما یک نمونه طفلی را دیدید که با خنده مثل تفریح سر بریدند. در دیاله کودکی را از مادر گرفتند روی آتش سرخ کردند و لای پلو گذاشتند و برای مادر فرستادند؛ این در تاریخ نایاب است. چطور برای ریزگردها جلسه اضطراری می‌گذاریم اما برای این خوارج که از خوارج هم بدترند جلسه نمی‌گذاریم؟
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه نکته دوم این پیروزی برخاسته از حکمت یک مرد برجسته و بزرگ، حکیم آیت‌الله سیستانی است، گفت: امروز در عراق طایفه‌ای وجود ندارد که احساس نکرده باشد ایشان مرجع تک‌تک عراقی‌هاست. وی با بیان اینکه فتوای این مرد موقعیت‌شناس جوانان عراق را به خروش واداشت و شجره طیبه حشدالشعبی را تاسیس کرد، گفت: همبستگی امروز عراق در تاریخ نادر است. خون جوانان شیعه برای جوانان اهل سنت به زمین ریخته شد و این افتخارآمیز است. سرلشکر سلیمانی افزود: تاثیر فتوای آیت‌الله سیستانی، «حشد‌الشعبی» شد. در تمام ملاقات‌های شخصیت‌های عراق و سیاست‌گذاری‌های جمهوری اسلامی، تاکید اساسی رهبر انقلاب حمایت تمام عیار از ملت و مرجعیت عراق  بود. ایشان آیت‌الله سیستانی را گنجی برای ملت عراق و ناجی عراق دانستند. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر حمایت تمام‌عیار از مرجعیت و مردم عراق تاکید اساسی داشتند و فرمودند آیت‌الله سیستانی گنجی است که مردم عراق باید قدر آن  را بدانند و تاکید داشتند دولت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه کمکی به مردم عراق دریغ نکند. بر همین اساس وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران 3 شیفت برای عراق سلاح تولید و ارسال می‌کرد. وی با اشاره به اینکه «حشدالشعبی» برای همیشه نگاه بدخواهان عراق را خنثی کرد، گفت: عامل سوم این پیروزی نیروهای مسلح عراق بود. امروز ارتش عراق به سمت یک ارتش حزب‌اللهی در حال حرکت است. فرماندهان ارتش عراق انسان‌های لایقی هستند؛ ارتشی که توانست بر شهر 2 میلیونی موصل با مروت پیروزی کسب کند و این نکته مهمی است. وی با بیان اینکه ارتش عراق امروز قابل اطمینان برابر هر تجاوزی است و نیاز نیست نیروی خارجی بخواهد به بهانه کمک خود را تحمیل به ارتش و ملت عراق کند، اظهار داشت: عامل چهارم پیروزی موصل، نقش دولت و پارلمان عراق است. نقش نخست‌وزیر عراق نقش بی‌بدیلی است که باید به آن احترام گذاشت. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: نقش احزاب سیاسی و گروه‌های عراقی نقش مهمی بود و این پیروزی نیازمند تفسیر زیادی است. پایان دادن به حاکمیت داعش بسیار مهم است. امروز شیعه و سنی و کرد به این نتیجه رسیده‌اند در کنار هم مسؤولیت کشور خود را به عهده بگیرند. سرلشکر سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در عراق و سوریه که به کمک آمد، حزب‌الله لبنان بود که شهدای زیادی داد و همه تجربه خود را در اختیار حشد‌الشعبی قرار داد. من دست سیدحسن نصرالله این سید حکیم و بزرگ را می‌بوسم.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز حضور در جشن ملت عراق حق همه ملت‌های جهان است و پیروزی همه بشریت محسوب می‌شود، گفت: ملت‌های عراق و سوریه حق بزرگی سر مردم دنیا دارند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: