گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
جانشین فرمانده کل سپاه گفت:
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بعد از دفاع مقدس در پناه خدا جبهه‌های جدید را فتح کردیم و آنجا که ممکن بود با دشمن درگیر شدیم و دشمن را عاجز و متوقف کردیم و اراده برای استفاده از سلاح‌ها متوقف شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدارحسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه   در همایش تجلی اخلاص، سومین همایش ملی راهیان نور اظهار داشت: بدون شک همه ما به این حقیقت اذعان داریم که انقلاب اسلامی سر آغاز بازیابی هویت حقیقی همه مسلمانان بوده و نقطه بازگشت جهان اسلام که ارزش های حقیقی اسلام است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نجات جهان اسلام از بردگی مدرن بود، افزود: این انقلاب آزادکردن تفکر، اندیشه فرهنگ دنیای اسلام از میدان تاثیر و تسلط غرب بود. بی شک انقلاب ما بازیابی شکوه و عظمت جهان اسلام در عصر حاضر است. از تاریخ آموخته ایم که ظهور اسلام توانست قدرت های کاذب شرق و غرب را در هم بکوبد که در انقلاب اسلامی ایران نیز چنین اتفاقی افتاد.

جانشین فرمانده کل سپاه  با بیان اینکه همواره یادآوری خاطرات با شکوه ایثار و از خودگذشتگی ها در راه اسلام باعث احیا ارزش ها می‌شود؛ تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم تاکید می کند شما از معدود مستضعفانی بودید که ما قدرت و عزت به شما عطا کردیم؛ ما این آیه قرآن کریم را در انقلاب اسلامی دیدیم چرا که هویت فرهنگی ما پیش از انقلاب تحت شعاع طاغوت و غرب بود و تمام تصمیم گیری های ما به نظر آنان بستگی داشت.

سردار سلامی ادامه داد: فاصله آن زمان تا امروز که به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده ایم بسیار اندک است.

وی افزود: هر واقعیتی در عالم خارج بازتاب یک حقیقت در قلب ذهن است و انقلاب ما تغییر در قلب ها و ذهن ها و اراده ها بود و امام خمینی(ره) توانست با این تغییرات، انقلابی بزرگ به پا کند و رهبرمعظم انقلاب اسلامی با معماری قلب و ذهن ها،راه امام(ره) را ادامه داد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دفاع مقدس یکی از وقایع عظیم و وسیع و تاثیرگذار است که توانسته یک مخزن پایان ناپذیر ایجاد کند و می‌توان گفت که دفاع مقدس یک هویت جاری است، یعنی در زمان، مکان و افراد متوقف نشده است، پس می بینیم که از یک اعتقاد قلبی و از یک تفکر است؛ این نقش جاودان یک تحول در عرصه یک ملت است.

وی با بیان اینکه عناصر هویت بخش جامعه ما در دفاع مقدس، روحیه انقلابی بود و بدون دفاع مقدس، انقلاب ما ناقص بود، اظهار داشت: در دفاع مقدس فضیلت ها درخشید و از آرزو به واقعیت تبدیل شد و قرآن، تفسیر شد و آنچه را که معتقد بودیم، به یقین تبدیل کرد و هیچ قدرتی جز قدرت الهی با دوام و صاحب تاثیر نیست؛ تکیه بر قدرت خداوند، نصرت و پیروزی بخش است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس معناگره تمام حقایقی است که در تمام اسلام وجود دارد و دستیابی به آنها، بدون تحمل استقامت ممکن نیست، گفت: ملت ایران بعد از دفاع مقدس با عناصر جدیدی در جهان شناخته شد و ما ایمن شدیم و در پناه خدا جبهه های جدید را فتح کردیم و آنجا که ممکن بود با دشمن درگیر شدیم و دشمن را عاجز و متوقف کردیم و اراده برای استفاده از سلاح‌ها متوقف شد؛ دفاع مقدس همچنین دستاورد بزرگی را برای ایران و جهان اسلام به ارمغان آورد و این سرنوشت جدیدی را رقم خواهد زد که طلوع و درخشش اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه ما از دفاع مقدس فهمیدیم که تنها راه بقا حفظ عزت و موجودیت قدرتمند شدن است، تصریح کرد: شهدا تندیس هایی از تمام فضائلی هستند که در روحشان تجلی یافته بود. بدون مقاومت این عزیزان چگونه می توانستیم از موجودیت خود دفاع کنیم. شهادت مفهومی است که تمام ارزش ها را می توان جستجو کرد و نمی توان این مهم را فراموش کرد.

سردارسلامی گفت: راهیان نور زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت را دنبال می کند و هیچ میدانی جز دفاع مقدس نمی تواند متصل کننده شهدا با جوانان ما باشد با توجه به جوانانی که امروزه از همه جهت تحت تاثیر تبلیغات غرب هستند.

وی یادآور شد: دشمن در تلاش است تا ما را از تاریخ نزدیکمان جدا کند و کاری که راهیان نور می کند مقابله با این هدف دشمن است.

سلامی با بیان اینکه هر جامعه‌ای عناصر اصلی خود را از منابعی کسب می‌کند، گفت: اسلام، قرآن، اهل بیت و شهدا منابع اصلی کسب این قدرت برای ما هستند باید این ها را حفظ کنیم هرچند که می دانیم با وجود هجمه های دشمن راهی سخت پیش رو داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ماجرای اثبات عطف ایمان زمانی است که شما در نابرابری قدرت پیروز می شوید و در د فاع مقدس همین اتفاق افتاد و همه جهان در مقابل نوزاد انقلاب، ایستاد تا آن را نابود کند اما سیلی از طفل انقلاب خورد.

سلامی تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب از سیلی سخن می گویند، چند ساعت بعد، سیلی محکمی زده می شود و امروزه جمهوری اسلامی ایران در تراز قدرت های بزرگ جهان قرار گرفته است و دشمن تمام ظرفیت خود را بکار گرفته تا ایران را منزوی کند و تمام قدرت فرهنگی خود را به کار گرفته تا ما را از رهبر انقلاب جدا کند و ایرانی را از فرهنگ خود بی خود کند اما شکست خورده‌اند و عاجز شده‌اند و ما معتقد هستیم که این آغاز راه است و استعدادهایی برای بزرگتر شدن هنوز خوب به میدان نیامده است و اگر به استعدادهای درونی تکیه کنیم، غوغا به پا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج، نماد تزکیه یک جامعه است و مشعل های فروزان جامعه ما، بسیجیان هستند و باید فرهنگ و تفکر بسیجی توسط همگان حمایت شود تا برای امنیت، پیشرفت، ثبات، اقتدار و رفاه، راه را هموار کند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: