آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۰۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز
سرهنگ محبی‌پور با بیان اینكه ممكن است تفسیرهای اشتباهی در خصوص حقوق شهروندی صورت گیرد، گفت:‌ قانون حقوق شهروندی به مفهوم این نیست كه اقدامات لازم در تثبیت فرهنگ دینی كنار گذاشته شود.
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله ؛ سرهنگ اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز  با اشاره به مباحثی كه در هفته عفاف و حجاب در خصوص حقوق شهروندی مطرح می‌شود، گفت: قانون و مقرراتی كه در نظام جمهوری اسلامی وضع و مصوب می‌شود حتماً با مبانی دینی هم در مجلس و هم در شورای نگهبان تطبیق داده می‌شود.

وی ادامه داد: قانون حقوق شهروندی هم به مفهوم این نیست كه اقدامات لازم در تثبیت فرهنگ دینی كنار گذاشته شود چرا كه ما یك حكومت دینی هستیم و با حكومت سكولار و اومانیستی تفاوتش این است كه معیار رفتارهای مردم و مسئولان باید بر مبنای دین باشد و این حقوق شهروندی هم دقیقا بر این مسئله منطبق است اما ممكن است بعضاً‌ در تفسیر آن‌ها اشتباهاتی صورت گیرد.

محبی‌پور افزود: به عنوان مثال در انتخابات می‌گوییم، میزان رأی ملت است و ملت اسلام را می‌خواهد یعنی بدون رعایت قوانین دینی حتی بحثی مانند انتخابات هم برای ما مفهومی پیدا نمی‌كند.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز گفت: این بحث حقوق شهروندی هم منطبق بر همین است بر اساس قوانین شرع حق و حقوق مردم واضح‌تر از گذشته تعریف شده است اما به معنی تعطیل كردن اقدامات جهادی و در جاهایی كه لازم است اقدامات سلبی برای افرادی كه به عمد اخلال در مسیر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ایجاد می‌كنند، نیست.

منبع: ایکنا

نام:
ایمیل:
* نظر: