شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
هفته حجاب و عفاف
بسیج اصناف و با همکاری اتاق اصناف مرکز فارس اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در مسر راهپیمایی هفته حجاب و عفاف نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریانن سپاه فجر استان فارس؛بسیج اصناف و با همکاری اتاق اصناف مرکز فارس اقدام به برپایی 4  ایستگاه صلواتی در مسیر راهپیمایی هفته حجاب و عفاف با همکاری و پشتیبانی اتحادیه های صنفی شیراز و حوزه های مقاومت اصناف نمودند.

برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیمایی
برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیمایی
برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیمایی
برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیمایی
برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیمایی
برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیمایی
برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیماییبرپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسیر راهپیمایی


آثار و اهميت حجاب
موفقيتهاي معنوي: حجاب بالهاي فرشته هاي زمين است ، زن پوشيده از بين خود و خداي خود ، خداوند را برگزيده است و از بين احکام دين و خواسته هاي نفس به احکام دين رو کرده است.

مصونيت وآرامش زن : زني که ديده نشود مورد طمع قرار نمي گيرد امنيت و آرامش خاطر از آثار بارز حجاب اسلامي است انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بيشتري دارد پوشش ديني نيز نگهبان زن از نگاههاي آلوده و آسيبهاي احتمالي است که به زن مصونيت و آرامش مي بخشد و هر چه اين پوشش کاملتر گردد درصد امنيت وحفاظت آن بالاتر مي رود.

سلامت و زيبايي : حجاب اسلامي تجلي زيبايهاي معنوي زن است بدون شک حجاب ديني ، زن را از آفات و بيماريهاي بسياري بيمه مي کند ومي تواند طراوت وجمال او را پايدار سازد. زحمت حجاب حق بيمه اي است که زن براي حفظ آرامش و سلامت آرامش خود مي پردازد زيرا حجاب پرده اي است که از ورود تيرهاي نگاه  سخنان بيهوده ومشکلات ديگر به درون محيط امن او جلوگيري مي کند زن بي حجاب آسيب پذير است وقتي که زن از حجاب ديني خود خارج ميگردد آفات فراواني سلامت اورا  از بين مي برد . حجاب زن را پاينده تر ، سالمتر وپاکيزه تر نگاه مي دارد.

کاهش مفاسد : پوشيدگي زنان و رفتار متين جوانان در اجتماع همواره سدي محکم در برابر وسوسه هاي شيطاني بوده است. مقايسه آمار جنايات جنسي در جامعه نشان مي دهد که زناني که داراي پوشيدگي و محجب هستند نقش مهمي در کاهش مفاسد اجتماعي دارند زيرا بسياري از جنايات جنسي، با عفت و پاکدامني جوانان و حجاب زنان از بين مي رود. وقتي که عفت در نگاه و رفتار و کردار وجود داشته باشد تحريکات جنسي هيجانات و عشقهاي کاذب که بسياري از جوانان را گرفتار کرده است نيز از ميان مي رود وسلامت اخلاقي نيز برجامعه حاکم مي شود.

 حفظ بنیان خانواده :حجاب باعث حفظ بنيان خانواده بوده و نبودش باعث فحشا و تزلل خانواده است. یکی از دلایل کاهش تمايل جوانان به تشکيل خانواده به دلیل  زیاد شدن زنان بي حجاب و بي بند و بار و آرايش کرده و عشوه گر است؛ چرا که زنان رنگارنگ و آرايش کرده در همه جا حاضر بوده و مردان با ديدن و ارضاء شدنشان کمتر به تشکیل خانواده فکر کرده و تصور می کنند با ازدواج خود را محدود خواهند کرد.

زنان با حجاب خود هم در تحکيم خانواده شخصي خود نقش دارند و هم در تحکيم خانواده ديگران. اما نقش آن ها در تحکيم خانواده خود، به اين لحاظ است که اعتماد شوهر را به پاکي خود جلب مي کنند. اما نقش آنها در تحکيم خانواده ديگران، مردان ديگر از تمتعات خارج از خانواده محروم مي باشند لذا به همسران خود بيشتر توجه مي کنند.

از سوي ديگر رعايت پوشش اسلامي از سوي زنان در برابر مردان يکي از مولفه هاي سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع است و زنان را از صورت کساني که خواسته يا نا خواسته رقيباني در برابر همسر مردان قرار مي گيرند و مردان را به خود و زيبايي هاي خود مي خوانند ، خارج مي کند و جاذبه هاي همسران را براي يکديگر و درون خانواده نگه مي دارد و باعث پديد آمدن جاذبه هاي بيشتر همسران براي يکديگر مي شود و از اين راه به استواري بنيان خانواده کمک مي کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: