کد خبر: ۱۰۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
مراسم روز عفاف و حجاب در شهرستان قرآنی استهبان برگزار گردید
جایگاه آتش به اختیار مقام معظم رهبری،همین امر به معروف و نهی از منکر است

مراسم روز عفاف و حجاب در شهرستان قرآنی استهبان برگزار گردید

به گزارش تنویر استهبان مراسم روز عفاف و حجاب با حضور امام جمعه شهرستان استهبان،کارکنان سپاه و عموم مردم در میدان اصلی شهر برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا سرهنگ احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه استهبان گفت:در دورانی که دشمنان اسلام و انقلاب برای از بین بردن فرهنگ دینی و اسلامی کمر همت بسته اند و تمام دستگاه های فرهنگی خود را به حالت آماده باش کامل درآورده اند ما در اینجا جمع شده ایم تا بگوییم که ما هم برای اعتلای اسلام و فرهنگ قرآن تا آخر ایستاده ایم.

وی بیان داشت:ما پرچمدار ارزش های ناب هستیم،شهرستان استهبان به عنوان نجف کوچک باید همچنان ملبس به حجاب زهرا(س) و حجاب برتر بماند.

در ادامه حجت السلام مصطفی خاوری امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان گفت:رضاخان ملعون پیشرفت خود را در بی احترامی کردن به علما و بزرگان دینی می دانست.امروز هم تعارض بین فرهنگ اسلامی و دینی و فرهنگ غربی هنوز وجود دارد.

وی بیان داشت:ما اگر مسلمان هستیم باید بر روی فرهنگ خود پافشاری کنیم.فرهنگ ما مسلمانان فرهنگ چادر و حجاب است.اگر مسلمان هم که نباشیم ایرانی که هستیم،ایرانیان از قدیم ایام تا کنون غیرت داشته اند و زنانشان محجبه بوده اند،حتی مسیحی ها و یهودی های این منطقه برای خانواده و زن و همسرشان ارزش ویژه ای قائل هستند.

خاوری گفت: قرآن کریم می فرماید هم زنان باید عفت را رعایت کنند و هم مردان باید عفت را رعایت کنند.امروز تهاجم گسترده فرهنگ منحط غربی در حال نفوذ در کشورهای اسلامی و کشور ما است اما ما متاسفانه منفعل هستیم و داریم رنگ می پذیریم و عقب نشینی می کنیم.

وی گفت:عفت و حیا کجا رفت؟مردانگی و حیا کجا رفت؟چرا ما باید هر روز شاهد یک هنجارشکنی در شهرستان قرآنی استهبان باشیم؟چرا ما در مقابل فرهنگ منحط غرب منفعل شده ایم؟در فرهنگ غرب خدا و معنویت که جایگاهی ندارد.اصلا در بین فرهنگ آنان چیزی به نام ماوراء الطبیعه وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان استهبان گفت:چرا باید چادر کنار گذاشته شود به بهانه های واهی،مثلا زن بگوید من می خواهم بچه بغل کنم،من کارمند هستم و بنابراین چادر برایم مشکل است،نه خیر چنین نیست،مادران ما فرزندان زیادی را بزرگ کردند و چادر هم از سرشان نیفتاد.

وی بیان داشت:عده ای قلیل دارند با وضع بی حجابی وارد شهرستان می شوند و همین تعداد اندک دارند آبروی شهر را خدشه دار می کنند،من هشدار می دهم یک کاری بکنید،آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری فرمودند امروز جایگاهش همین جاست،کسانی که از شهرهای دیگر با وضع بد حجاب می آیند به اینجا،آیا ما باید بی خیال باشیم،پس امر به معروف و نهی از منکر کجا رفت؟

امام جنعه شهرستان استهبان گفت: من به خانواده های بی حجاب هشدار می دهم که یک روزی می آید که عفت خانوادگی شما خدشه دار می شود،قرآن می فرماید از گام های شیطان پیروی نکنید،گام اول بی عفتی همین بی حجابی است،شیطان در مورد عفاف و حجاب قدم به قدم جلو می آید.

خاوری گفت:هر روز دارد یکی از سنگرهای معنوی ما فتح می شود،امروز موسیقی،فردا دوچرخه سواری و..که باید جلو اینها گرفته شود و من هشدار می دهم به خواهرانی که در مغازه ها با وضع بد حجاب هستند باید به آنان تذکر داده شود و اگر گفتند به تو مربوط نیست بگویید پیغمبر و خدا فرموده اند که به من مربوط می شود. اگر گفتند فضولی نکن بگو من فضول نیستم و خیرخواه تو هستم،اگر نفر اول تذکر دهد و بعد نفر دوم و دهم و نفر پنجاهم بالاخره طرف می فهمد که اگر امروز با وضع بدحجابی بیرون برود با آماج تذکرات برخورد می کند بنابراین مجبور می شود که حجاب خود را رعایت کند.

وی بیان داشت:تذکر باید با زبان لین و نرم و با محبت و احترام باشد و باید فضا برای بوالهوسی و شهوترانی ناامن شود اما ما متاسفانه بی خیال هستیم و هر روز دارد یک مصیبتی در شهر رخ می دهد.

وی در پایان گفت:من خدا را شاهد می گیرم که برای برپایی حجاب و فرائض دینی خود را آماده انواع تهمت ها و افتراها و جوسازی ها در فضای مجازی نموده ام و بقیه اش با مردم است.

در پایان مردم با شعر" خاوری خاوری حمایتتت می کنیم"حمایت خود را از امام جمعه شهرستان اعلام نمودند.

در ادامه مراسم مردم با سر دادن شعارهایی از قبیل:"چادر حجاب برتر خشنودی پیمبر"

"مسئولین فرهنگی برخورد انقلابی"—" پیام خون شهدا رعایت حجاب است"—"در شهر قرآنی ما حجاب زن چادر است"

" خواهرم تو وارث زینبی بپوش رخ ز دیده اجنبی"—"سلامت جامعه حق جوانان ماست توجه مسئولان ضامن اجرای آن"--خواهرم مادرم حجاب سنگر ماست "—"خامنه ای رهبر است چادر ما سنگر است"اعلام خود را از عفاف و حجاب اعلام نمودند.

مراسم با قرائت قطعنامه به پایان رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: