پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۲۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
به ابتکار حوزه بسیج سلمان صورت گرفت:
جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و بومی-محلی شهرک سعدی با احیاء ظرفیت‌های فراموش شده این منطقه کمتر برخوردار کلان‌شهر شیراز برگزار گردید.

جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و بومی-محلی از 18 تیرماه به مدت پنج روز در قالب جشنواره بزرگ بومی محلی شهرک سعدی شیراز با برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله انگور یاقوتی در رختشورخانه سنتی شهرک سعدی، به کار خود پایان داد تا برگ زرین دیگری در کارنامه مردم فرهنگ دوست این شهرک ثبت شود.

سید محسن هاشمی فرمانده حوزه مقاومت بسیج سلمان در این باره گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی سعدی به مدت یک هفته در قالب پنج جشن بزرگ در شهرک سعدی برگزار شد که نخستین آن با نام غذاهای سنتی و محلی با حضور گرم اهالی شهرک سعدی و دست‌پخت‌های محلی برگزار و در روز دوم نیز همایش ظرفیت‌های گردشگری شهرک سعدی در فرهنگسرای طاووسیه و آرامگاه سعدی اجرا شد.

دبیر جشنواره فرهنگی ورزشی شهرک سعدی با بیان اینکه یکی از روزهای دیگر این جشنواره به بستنی سنتی شهرک سعدی اختصاص داشت که اهالی و مردم شیراز و گردشگران علاوه بر آشنایی با شیوه تولید و چرایی کیفیت خوب بستنی سنتی سعدی کام خود را با بستنی سنتی شیرین کردند، افزود: بستنی سنتی شهرک سعدی شیراز قدمتی طولانی دارد و اکنون از خوشمزه و باکیفیت‌ترین بستنی‌های شیراز است که به علت تعدد صنف‌های بستنی‌بندی در حال فراموشی بود.

هاشمی افزود: حوزه مقاومت بسیج سلمان با کمک اهالی خونگرم شهرک سعدی بر آن شد تا در قالب جشنواره  بزرگ بومی محلی شهرک سعدی شیراز به این موضوع نیز ورود کند و با تجلیل از بستنی‌بندی‌های سنتی شهرک سعدی آنها را به جامعه معرفی کرده و از اصالت و فرصت اقتصاد بومی آن در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دفاع کند.

وی بیان کرد: در جشنواره بستنی سنتی که در جوار آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با حضور  مردم و مسئولان شهری برگزار شد، با تشریح تاریخچه بستنی سنتی در شهرک سعدی از جمله نقش چشمه سعدی در نگهداری آن در غیاب برق و یخچال، هنرهای موسیقیایی شهرک سعدی نیز توسط هنرمندان این دیار عرضه و کام شرکت‌کنندگان با بستنی سنتی شیرین شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سلمان شهرک سعدی  تصریح کرد: در این جشنواره همچنین باستانی‌کاران و ورزشکاران شهرک سعدی به برگزاری آیین ورزشی باستانی با ذکر یا علی یا علی پرداختند.

وی تصریح کرد: آخرین برنامه‌ها برگزاری باشکوه دومین جشنواره انگور یاقوتی با حضور مردم و مسئولان شهری بود که با برنامه‌های فرهنگی و شادی همراه بود.

 جشنواره فرهنگی ورزشی شهرک سعدی شیراز با دبیری حوزه بسیج سلمان سپاه ناحیه احمدبن‌موسی(ع) و همکاری شهرداری منطقه 3، کانون تخصصی تعزیه استان فارس، حوزه کوثر، مسجد صاحب الزمان (عج)، پایگاه شهید عرشی خواهران اهالی شهرک سعدی شیراز برگزار شد.


ظرفیت‌های فراموش شده شهرک سعدی شیراز احیا شد

ظرفیت‌های فراموش شده شهرک سعدی شیراز احیا شد


ظرفیت‌های فراموش شده شهرک سعدی شیراز احیا شد

ظرفیت‌های فراموش شده شهرک سعدی شیراز احیا شد


نام:
ایمیل:
* نظر: