کد خبر: ۱۰۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
حجت الاسلام والمسلمین دهقانی
حجت الاسلام والمسلمین حجت دهقانی رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه شهید باهنر ناحیه حضرت محمد رسول ا...(ص) شیراز در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: علم ،عبادت و زهد دنیای تشییع مدیون کمالات امام جعفر صادق (ع) می باشد.
وی در این مراسم که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک گلستان برگزار شد ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق(ع)گفت:فقه جعفری دنیای تشییع از ناحیه امام جعفر صادق(ع) می باشد چرا که حضرت بصیرت دینی،علمی و اعتقادی به خدای خود داشت و در راه اسلام خدمات گسترده ای از خود به جا گذاشت.
وی تصریح نمود: امام صادق (ع)با تربیت بیش از 1000شاگرد در رشته های متفاوتی همچون فقه ،فلسفه،علم،نجوم،حقوق و....برای دنیای اسلام نقش ایفاء نمود و این فعالیت های امام صادق(ع) بود که با مخالفت و سختگیری دستگاه منصور دوانیقی ادامه تا ظالمان زمان آخر امام را با زهر مصوم و به شهادت رساندند.
وی در ادامه به علم امام صادق(ع) اشاره نمود و افزود: علم حضرت صادق(ع) به حدی بود که برخی از بزرگان اهل سنت نیز به آن اعتراف می نمایند مثلا ابوحنیفه از بزرگان اهل تسنع می گوید که ابوهت و اقتدار امام جعفر صادق(ع)مرا تحت تاثیر حالات و کمالات خودش قرار داده است و یا برخی دیگر از فقیه ترین کس ی را که در زمان خود دیده اند امام جعفر صادق(ع) معرفی می نمایند.
در ادامه مراسم برادر سجادی مداح اهل بیت با ذکر مصیبت و عزداری در وصف امام صادق حاضرین را به فیض رسانید

نام:
ایمیل:
* نظر: