کد خبر: ۱۰۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
رئیس شورای راهبردی بسیج کارگری کشور؛
رئیس شورای راهبردی بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی این شورا که در حال انجام است ایجاد مراکز عرضه محصولات ایرانی در 7 نقطه مختلف از دنیا می‌باشد، گفت: راه پیدا کردن به بازار‌های صادراتی نجات بخش صنعت و تولید کشور خواهد بود.


به گزارش بیکا فارس از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، سید محمد مهدی حسینی‌منش رئیس شورای عالی مرکزی بسیج کارگری کشور با اشاره به اقدامات این شورا در سطح کشور اظهار داشت: شورای راهبردی بسیج کارگری کشور خطوط کلی و راهبردی را برای شورای راهبردی بسیج کارگری استانها تعیین می‌کنند و این شوراها با توجه به این خطوط کلی برنامه‌هایی را برای اجرا شدن در سطح استان خود تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما خود در شورای راهبردی بسیج کارگری کشور نیز به برخی مسائل ورود پیدا کردیم، افزود: برای اینکه ما در خود شورا هم دستی بر آتش داشته باشد و با مسائلی که بعضا استان‌ها با آن‌ها مواجه می‌شود آشنا باشند بصورت مستقیم در برخی موارد و معضلات پیش آمده برای برخی صنایع خود مستقیما وارد عمل شدیم و پیگیر حل معضلات آن‌ها بودیم.

رئیس شورای راهبردی بسیج کارگری کشور با عنوان اینکه خوشبختانه تاکنون شوراهای بسیج در سطح استان‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته اند، افزود: شورای راهبردی بسیج کارگری استان‌ها تاکنون در بسیاری از موارد و مشکلاتی که برای صنایع مختلف استان خود بوجود آمده ورود پیدا کرده‌اند و پیگیر حل معضلات این صنایع هستند و در برخی موارد خاص و مشکلات پیچیده تر ما از طرف شورای راهبردی پیگیر مسائل خواهیم شد.

حسینی منش ادامه داد: برای مثال اخیرا طی سفری که به خوزستان داشتیم از مشکلات گروه صنعتی فولاد خوزستان مطلع شدیم و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این شورا گروهی برای رفع برخی مشکلات مالی و نقدینگی این شرکت اعلام آمادگی کردند که امیدواریم با حل مشکل نقدینگی این کارخانه، چرخه تولید در این شرکت با قدرتی بیش از پیش به حرکت دربیاید.

عرضه محصولات شرکت "جی‌ال‌ایکس" در عراق و سوریه

وی با اشاره به یکی دیگر از راهکارها و پیشنهاداتی که در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی در قالب یک طرح به شرکت "جی ال ایکس" داده شده افزود: طی جلسات اعضای شورای راهبردی بسیج کارگری کشور با مدیران شرکت"جی ال ایکس" پیشنهادات و راهکارهای خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی و به کارگیری نیروی داخلی و همچنین استفاده از بدنه صادرات و عرضه محصولات در بازارهای مطلوب بین المللی به آن‌ها داده شده که این طرح در حال بررسی‌ و برآورد هزینه‌های اولیه است.

رئیس شورای راهبردی بسیج کارگری کشور افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای راهبردی بسیج کارگری کشور فضایی برای عرضه محصولات شرکت جی‌ال‌ایکس در کشورهای عراق و سوریه فراهم شده که این شرکت بتواند محصولات خود را در این کشورها عرضه کند؛ البته تعرفه واردات تلفن همراه در این کشورها بسیار بالاست از همین رو هدف ما صادرات قطعات به عراق و سوریه و مونتاژ محصولات نهایی در کشورهای هدف می‌باشد.

صادرات 200 کانتینر از محصولات کارخانه چینی مقصود با پیگیری‌های شورای عالی بسیج

حسینی‌منش با عنوان اینکه راهیابی به بازارهای صادراتی یکی از بهترین راهکارهای رهایی کارخانجات تولیدی ما از رکود است،  اظهار داشت: چینی مقصود یکی دیگر از کارخانجاتی است که طی چند وقته اخیر به دلیل واردات‌های بی رویه صورت گرفته در این زمینه وضعیت نقدینگی و فروش مناسبی ندارد که ما در شورای راهبردی بسیج کارگری کشور با توجه به فرصت بسیار خوبی که بازارهای بین المللی در اختیار محصولات با کیفیت بالا گزاشته است با پیگیری های دوستان خود بازار صادراتی بسیار خوبی در اختیار این شرکت قرار گرفته و تا کنون نزدیک به 200 کانتینر محصول به کشورهایی همچون، برزیل، اکراین، روسیه و هند صادر شده است.

 وی عنوان کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا بودن تولیدات داخلی ما است که متاسفانه تاکنون در زمینه برونگرایی تولیدات داخلی اقدام خاصی صورت نگرفته و به همین منظور ما سعی در ایجاد مراکز عرضه محصولات ایرانی در 7 نقطه از دنیا هستیم.

عرضه محصولات ایرانی در 7 نقطه از دنیا

رئیس شورای عالی بسیج کارگری با توجه به یکی از برنامه‌های اصلی شورای راهبردی بسیج کارگری کشور، اظهار داشت: عرضه محصولات ایرانی در 7 کشور عمان، عراق، سوریه، اکراین، روسیه، هند، برزیل صورت خواهد گرفت که در همین راستا با سرمایه گذارانی در همین کشورها برای اختصاص و ایجاد فضایی برای این منظورمذاکراتی صورت گرفته است.

حسینی‌منش با اشاره به اینکه صادرات محصولات و ایجاد بازار فروش برای کالای ایرانی در کشورهای خارجی به معنای عدم استفاده محصولات داخلی در کشور نیست، عنوان کرد: ایجاد فرهنگ مصرف کالای تولید داخل در بین خانواده‌های ایرانی یکی از کارهای بسیار مهمی است که با استفاده استفاده از ابزارهایی همچون فرهنگ سازی باید در بین خانواده‌ها جا بیفتد در کنار این موضوع  صادرات محصولات تولید شده توسط کارخانجات داخلی راهی برای نجات تولید و صنعت کشور از بحران و رکود است.

وی با توجه به رکود عمیقی که محصولات ساختمانی را با خود درگیر کرده است عنوان کرد: یکی از اصلی ترین محصولاتی که در این مراکز تجاری بین المللی عرضه خواهند شد محصولات ساختمانی هستند که قطعا تا بخش زیادی این صنعت را از رکود خارج خواهد کرد.

 رئیس شورای راهبردی بسیج کارگری کشور در پایان خاطر نشان کرد: برخی کارخانجات همانند کارخانه‌های ژلاتین مشهد و یا چای املش که نیازمند نوسازی تجهیزات و ناوگان تولید خود بودند با کمک و پیگیری‌های بسیج این امر در حال انجام است و پس از پایان بازسازی‌های لازم این کارخانجات با توان و ظرفیتی دو چندان قبل به تولید بازخواهند گشت.

انتهای پیام/ر

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: