آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
مدیر تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی فارس خبر داد:
مدیر تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی فارس گفت: 39 نفر از دانشجویان بسیجی فارس به دوره طرح ولایت کشوری اعزام می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ایوب زاده در خصوص دوره طرح ولایت کشوری بیان داشت: دوره طرح ولایت کشوری یا دوره مبانی اندیشه اسلامی، شامل شش مبحث بنیادین است که به همت بسیج دانشجویی کشور و با همکاری موسسه امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح ولایت به مدت ۴۰ روز برگزار می شود ادامه داد: این دوره امسال در تاریخ ۲۴ تیرماه لغایت ۵ شهریور ماه در حال برگزاری است که دوره برادران در تهران مرکز سیدالشهدا آبعلی و خواهران در شهر مشهد مقدس می باشد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی استان فارس افزود: شش مبحث بنیادین شامل معرفت شناسی ومبانی معرفت دینی، خداشناسی فلسفی و انسان، راه و راهنماشناسی، فلسفه اخلاق، حقوق و فلسفه سیاست است که در این دوره ۴۰ روزه برای دانش پژوهان تدریس می شود.

وی سهمیه و ظرفیت استان فارس در این دوره را  ۳۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این ۳۹ نفر ۱۸نفر خواهر و ۲۱ نفر برادر هستند که پس از گزینش در سه مرحله که شامل آزمون مجازی، مصاحبه حضوری بسیج دانشجویی استان و مصاحبه تلفنی از سازمان بسیج دانشجویی کشور، در بین ۱۵۰ نفر شرکت کننده انتخاب شدند.

ایوب زاده در پایان افزود: طرح ولایت کشوری صرفا مبانی اندیشه اسلامی و تحت نظر آیت الله مصباح می باشد اما طرح ولایت استانی شامل مباحث معرفتی، بصیرتی، تشکیلاتی و مهارتی است و به مدت ۱۰روز برگزار می شود که اصل تفاوت طرح ولایت کشوری با استانی زمان و محتوای آنهاست و طرح ولایت استانی مقدمه طرح ولایت کشوری می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: