کد خبر: ۱۰۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
خبر ۲۸ تیر ۹۶: اعطای تسهیلات به کارفرمایان در صورت استخدام مددجویان کمیته امداد


به گزارش بیکافارس از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، علی رضامرادی معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداداستان با بیان اینکه کمیته امداد به هر یک از کارفرمایان که برای مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد کنند تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌کند،گفت: این بسته ها برای تعامل با کارفرمایان به منظور ایجاد انگیزه برای به کارگیری مددجویان از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای مددجو در دو سال در نظر گرفته شده است.

وی افزود : طبق این طرح، سال اول ۱۰۰ درصد حق بیمه و سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

مرادی با اشاره به این که در این طرح کارفرمایان باید پنج نفر از مددجویان را در ازای بیمه کامل و همچنین تعهد پنج ساله در خصوص دوام اشتغال آنها استخدام کنند،تصریح کرد: امسال برای دو هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه شغل ایجادخواهد شد.

وی پرداخت تسهیلات اشتغال زایی زود بازده را از مهمترین سرفصل های ایجاد اشتغال در کمیته امداد دانست و اظهار کرد:پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تا سقف ۱۵ میلیون تومان ارائه می شود ودر صورت روند رو به رشد طرح، تا ۳۰ میلیون تومان هم تسهیلات مکمل پرداخت می شود.

وی گفت: امسال ۶۲۵ نفر از مددجویان این نهاد از آموزش های مهارت آموزی،پایدار سازی توسعه،کارآفرینی وحرفه آموزی دانش آموزان بهره مند شدند.

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان مرادی افزود:با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵۵ میلیون ریال در زمینه آموزشی هزینه شده که ارتقا سطح دانش فنی افراد و آمادگی کارجویان برای ورود به بازار کار یکی از اهداف آموزش های فنی و حرفه ای است.

گفتنی است:مددجویان سنین ۱۵ تا ۵۰ سال این نهاد می توانند به صورت رایگان در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری جوان
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: