کد خبر: ۱۰۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی :
بودجه این سازمان معادل یک سوم بودجه دولت است و ۴۰ میلیون ایرانی از خدمات درمانی و بیمه‌ای این سازمان استفاده می‌کنند.

به گزارش بیکافارس معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: بودجه این سازمان معادل یک سوم بودجه دولت است و ۴۰ میلیون ایرانی از خدمات درمانی و بیمه‌ای این سازمان استفاده می‌کنند.
محمد حسن زدا در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه  تهران افزود: در تمام دنیا راه مبارره با فقر از مسیر تامین اجتماعی می گذرد و مطالعه تاریخ جهان و تاریخ اسلام نشان می شد که تحقق عدالت اجتماعی فقط در سایه تجربیات جهانی، سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و فرهنگی و اشتغال پایدار فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: توزیع عادلاته و عزت مدارانه ثروت در تمام دنیا فقط با ایجاد نظام قوی تامین اجتماعی میسر است نه از طریق پرداخت غیر هدفمند یارانه و این مسیری است که تجلی موفقیت آن را در انتخابات ریاست جمهوری نیز مشاهده کردیم.
معاون سازمان تامین اجتماعی افزود: هم اکنون از هر دو ایرانی یکی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی است و ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان هستند.
معاون سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین معاش حداقلی هم اقشار در جامعه اسلامی و حمایت از آنها در دوران از کارافتادگی و بیماری و بازنشستگی از اهداف مهم و مورد توجه نظام اسلامی که به آن توجه داریم.
زدا افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر عمومی غیر دولتی است که این می تواند یک مزیت برای کشور باشد و این سازمان را به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل کند.
**بودجه ۸۳ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی
وی اضافه کرد: تامین اجتماعی یک سازمان دولتی نیست و به همین علت تصمیمات این سازمان می‌تواند خیلی سریع اجرا شود. از طرف دیگر ما یک سازمان عمومی هستیم که یک پشتوانه ۴۰ میلیون نفر و بودجه ۸۳ هزار میلیارد تومانی را در سال ۹۶ داریم که حدود یک سوم بودجه عمومی دولت است که ضمانت و پشتوانه ای برای کار اقتصادی با شرکتهای داخلی و بین‌المللی است.
وی همچنین گفت: در چهار سال گذشته مدیریت سازمان تامین اجتماعی، این سازمان را بر مبنای قانونمداری، پاکدستی، برنامه محوری و پاسخگویی اداره کرده است و امیدواریم کماکان این چهار محور را دنبال کنیم.
معاون سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با نامگذاری سال ۹۶ به سال اقتصاد مقاومتی دو محور را در دستور کار خود قرارداد، نخست حمایت از نیروهای موثر شاغل هستند و دوم حرکت به سمت اشتغال های جدید.
*ورود شستا به بورس به عنوان موتور پیشران اقتصادی کشور
زدا از جمله اقدامات جدید در این زمینه را طرح کاورزی و حمایت از اشتغال عنوان کرد که در این مسیر برداشته می‌شود.
وی ادامه داد: اقدام دوم تبدیل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یا همان شستا به موتور پیشران اقتصادی کشور که امیدواریم این کار محقق شود.
وی اظهارامیدواری کرد با تحقق این هدف و تعاملی که با شرکت های بزرگ داخلی و بین المللی در فضای پسابرجام کسب کرده و نیز حرکتی که در داخل شروع کرده ایم این شرکت ها که از حالت بنگاه داری خارج شده و وارد بازار سرمایه و بازار بورس شده اند، پشتوانه قدرتمندی برای بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باشند.
معاون فنی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: هر چقدر که سازمان تامین اجتماعی از نظر مدیریتی و اقتصادی قوی تر باشد،پشتوانه قویتری برای برای بیمه شدگان است که به آینده و زندگی شان امیدوارتر باشند.
وی به تشریح اقدامات سازمان تامین اجتماعی در یک سال گذشته پرداخت و گفت: در هفته تامین اجتماعی امسال ۶۲ پروژه بیمه و درمانی کلنگ زنی یا افتتاح می‌شود.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: این سازمان از بنگاه داری خارج شده‌ و سرمایه های بیمه شدگان را به بازار سرمایه و بورس برده است و از اقدامات نمایشی و بدون پشتوانه پرهیز دارد.
زدا افزود: سازمان تامین اجتماعی از حاشیه ها دور شده و فقط بر خدمت رسانی به مردم تمرکز شده است، شماره نوین سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان ایجاد شده است که با کدهای بین‌المللی (SSN) همخوانی دارد و اکنون ۴۰ میلیون ایرانی این شماره را دریافت کرده‌اند.
**دریافت ۹۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از دولت
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: ۹۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات این سازمان را از دولت دریافت کرده‌ایم و امیدواریم دولت در سال جاری بتواند بخش دیگری از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.
وی افزود: در چهار سال گذشته مستمری بازنشستگان قطعا بیش از نرخ تورم افزایش یافت البته هنوز فاصله مستمری بازنشستگان با آ‌نچه شایستگی آن را دارند خیلی زیاد است و باید این فاصله را کم کنیم.
زدا اضافه کرد: ارتباط مستقیم با مشتریان سازمان تامین اجتماعی از طریق طرح CRN برقرار کرده ایم و با شماره ۱۴۲۰، بیمه شدگان هر سوال، پیشنهاد و انتقادی را که از سازمان تامین اجتماعی دارند، مطرح کنند.
وی خاطرنشان کرد: اعزام بازنشستگان به مشهد و پابوسی امام رضا(ع) شروع شده است، افراد بالای ۶۰ سال داریم که برای اولین بار به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.
معاون سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح پرداخت متمرکز مستمری های بازنشستگان اجرا شده و برای اولین بار در تاریخ سازمان تامین اجتماعی، مفاهیم تامین اجتماعی وارد کتاب های درسی شده است و رشته های دانشگاهی با عنوان تامین اجتماعی ایجاد شد.
*ایجاد خدمات بیمه‌ای برای ایرانیان خارج از کشور
وی گفت: برای اولین بار بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز ایجاد شد تا ایرانیانی که خارج از کشور هستند و خانواده های آنان در داخل هستند، بتوانند از مزایای این سازمان بهره مند شوند.
زدا یادآور شد: ۴۰ میلیون ایرانی از خدمات درمان سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند و از خدمات ۸۰ بیمارستان، ۳۲۰ درمانگاه و ۴۶ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هر ماه ۳۸۰ میلیارد تومان برای مراکز طرف قرارداد درمانی پردخت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: به زودی دفترچه‌های درمان کاغذی بیمه شدگان حذف می شود، در مراکز درمانی متعلق به سازمان تامین اجتماعی دریافت دفترچه بیمار حذف شده و در مراکز طرف قرارداد هم به زودی حذف می‌شود.
معاون فنی سازمان تامین اجتماعی گفت: از طرح تحول سلامت پشتیانی مهمی را انجام دادیم، در چهار سال گذشته در صنایع دارویی سازمان تامین اجتماعی از ۶۰ داروی جدید رونمایی شد و داروهای ناباروری و روماتیسم زیر پوشش بیمه رفت.
*پرداخت هر ماه ۳۵۰۰ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان
زدا افزود: سازمان تامین اجتماعی بدون اتکا به بودجه دولت و بدون نیاز به منابع عمومی هر ماه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان مستمری بازنشستگان را پرداخت می کند و حدود ۲۴۰ میلیارد تومان به عنوان مقرری به کسانی که بیکار شده است و زندگی آنها در مضیقه است، پرداخت می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: