جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۰۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
سردار فضلی در مراسم اجرای طرح کرامت
سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم آغاز اجرای طرح کرامت در 325 نقطه حاشیه نشین کشور

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اجرای طرح کرامت در 325 نقطه حاشیه‌نشین کشور بر لزوم همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم آغاز اجرای طرح کرامت در 325 نقطه حاشیه نشین کشور، با اشاره به لزوم رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین کشور، گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی برای کمک به محلات آسیب‌دیده از نظر اجتماعی و دیگر مسائل اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و ما نیز در سپاه‌های استانی برای کمک به دستگاه‌های مسئول که وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را دارند،‌ وارد عمل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه خروجی این هماهنگی‌ها افق روشنی را برای یکدلی در خدمت‌رسانی به مردم در مقابل دیدگان ما قرار خواهد داد،‌ اظهار داشت: امیدواریم خروجی این هماهنگی‌ها مورد رضایت خداوند متعال، امام زمان و مردم عزیز ما قرار گیرد

سردار فضلی در تشریح همکاری‌های مشترک این سازمان با وزارت راه و شهرسازی، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بسیج ایجاد شده‌، امیدواریم که خروجی آن مقداری از تالّمات و دغدغه‌های مردم ما در مناطق حاشیه‌نشین را رفع کند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌در قالب طرح کرامت و با همکاری برادران‌مان در سازمان مبارزه با مواد مخدر در دو شهر فلاورجان در استان اصفهان و ملایر در استان مرکزی با کمک بسیج و سپاه طرح‌هایی را برای مبارزه با این پدیده شوم در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: همچنین در 325 محله در 167 شهرستان مکان‌هایی شناسایی شده که بر اساس گزارش عزیزان‌مان در این نقاط قرار است اقدامات عمرانی، بهسازی و فرهنگی در آنجا آغاز شود.

سردار فضلی ضمن قدردانی از همکاری وزارت کشور در زمینه اجرای طرح‌های مشترک، گفت: این وزارتخانه در حوزه تعامل با بسیج به ویژه در 7 استان کشور همکاری و اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با کمک همه دستگاه‌ها و در قالب کارگروهی چند جانبه امیدواریم با عنایت خداوند توفیق اجرای طرح‌هایی را پیدا کنیم که خروجی آن لبخند رضایت را بر لب مردم بنشاند.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، روستا رئیس شرکت مادرتخصصی بهسازی شهرها با اشاره به الزام قانون برنامه ششم در جهت بهسازی سالانه 270 منطقه حاشیه‌نشین برای بهبود شاخص‌های اجتماعی،‌ گفت: ما نزدیک به 144 منطقه مشترک را با سازمان بسیج سازندگی انتخاب کرده وحدود هزار و 200 پروژه را در این مناطق تعریف کردیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث ما در تعامل مشترک،استفاده از ظرفیت‌های بسیج است، اظهار داشت: رویکرد قالب ما در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی نگاهی اجتماعی و فرهنگی است به گونه‌ای که بتوانیم برای بهسازی این مناطق از ظرفیت‌های خود مردم استفاده کنیم.

روستا ادامه داد: تجربه نشان داده هر زمان از ظرفیت‌های خود مردم استفاده کردیم، نتایج بهتری را در مشارکت‌های اجتماعی شاهد بودیم.

رئیس شرکت مادرتخصصی بهسازی شهرها با تاکید بر اینکه ما در چارچوب همکاری مشترک به دنبال تقسیم سهم، نبوده بلکه به دنبال تقسیم نقش هستیم، افزود: ما باید از کار کردن به صورت جزیره‌ای به نقطه فکر کردن به صورت مجمع‌الجزایر برسیم.

وی اضافه کرد: نگاه ما نباید به این سمت برود که خدماتی یکسویه به مردم ارائه کنیم و در همین جهت باید در تعریف پروژه‌های خود در محلات مختلف با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشیم. چون هدف ما اجرای یک برنامه مشترک در راستای رسیدن به هدفی مشترک است.

روستا در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله ابتدایی این طرح 17 استان به عنوان اولویت اول انتخاب شدند که با توجه به شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی در این استان‌ها، در اولویت اجرایی طرح‌ها قرار خواهند گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر: