کد خبر: ۱۰۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
در مرحله اول اردوی جهادی دانشجویی در کنده ای چه گذشت؛
آیین اختتامیه نخستین مرحله از اردوهای جهادی بسیج دانشجویی کازرون در روستای محروم کنده ای با حضور دانشجویان جهادگر و اهالی این روستا برگزار شد.
به گزارش تنویر، آیین اختتامیه نخستین مرحله از اردوهای جهادی بسیج دانشجویی کازرون که از هشتم تیرماه در روستای محروم کنده ای آغاز شده بود با حضور دانشجویان جهادگر و اهالی این روستا برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در این آیین با تشکر از حضور اهالی روستا و زحمات دانشجویان جهادگر در سخنانی اظهار داشت: اردوی جهادی دانشجویی با هدف محرومیت زدایی در عرصه های مختلف در این روستا برگزار شد که امیدوارم که توانسته باشیم گامی هر چند کوچک در محرومیت زدایی برداشته باشیم.

محسن رحمانی گفت: در این مدت حضور جهادگران در روستای کنده ای، درخواست های متعددی از سوی اهالی روستا برای ترمیم منازلشان صورت گرفت که شاید نتوانستیم به همه آن درخواست ها جامع عمل بپوشانیم.



وی بیان داشت: امیدوارم اهالی روستا تقصیر و قصور احتمالی ما را در این مدت حضور در روستا به بزرگواری خود ببخشانند و همه ما را حلال کنند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه «میز خدمت» که قرار بود با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولین و مدیران شهرستان در روستا برگزار شود تا اهالی روستا به صورت مستقیم و بدون واسطه مشکلات و مسائل خود را با آن ها در میان بگذارند، گفت: علیرغم هماهنگی و قول قبلی متأسفانه مسئولین حاضر نشدند در روستا حضور یابند.

رحمانی با بیان اینکه مردم محروم ولی نعمتان این نظام اند، یادآور شد: حضور مسئولین در مناطق محروم و دیدن مشکلات آن ها از نزدیک موجب دلگرمی مردم از نظام می شود و این کار از جانب مسئولین کمترین کاری است که می تواند صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که فرماندار شهرستان و مسئولین مربوطه در مرحله دوم اردوهای جهادی که از روز پنج شنبه بیست و دوم تیرماه به مدت 10 روز در منطقه فامور بالاده برگزار می شود حضور یابند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در پایان از همکاری و مساعدت دانشگاه های سلمان فارسی، آزاد اسلامی کازرون، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری و شورای نودان و شورای روستای کنده ای در برگزاری این اردو تقدیر و تشکر کرد.

سجاد رئیسی مسئول گروه جهادی شهید دکتر علی اکبر پیرویان نیز در سخنانی به تشریح عملکرد دانشجویان جهادگر پرداخت و اظهار داشت: در مدت ده روز حضور گروه جهادی شهید پیرویان، 35 دانشجوی برادر، 30 دانشجوی خواهر و 25 نفر از پاسداران به فعالیت در جهت محرومیت زدایی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، پزشکی و دامپزشکی پرداختند.

وی در تشریح فعالیت های عمرانی گفت: جهادگران در این مدت اقدام به ساخت 4 سرویس بهداشتی و حمام و مرمت تعدادی از منازل افراد کم برخوردار نمودند.




رئیسی در خصوص فعالیت های فرهنگی بیان داشت: کلاس ها و کارگاه های احکام، قرآن، عقاید، سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانواده، مسائل زناشویی، ورزش و تفریح از جمله برنامه هایی بود که در این مدت متناسب با مقاطع سنی اهالی روستا ارائه شد.



مسئول گروه جهادی شهید دکتر علی اکبر پیرویان گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با همکاری با همکاری بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت کازرون، خدمات بهداشتی درمانی و طرح ویزیت رایگان به همراه دارو  با حضور پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و بهیار صورت گرفت که مورد استقبال اهالی محترم روستا قرار گرفت.



این دانشجوی جهادگر در خصوص فعالیت های دامپزشکی صورت گرفته در روستا اظهار داشت: گروه جهادی تخصصی شهید نعمت اله ابوالحسنی بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی کازرون متشکل از دانشجویان رشته دامپزشکی از دانشگاه آزاد این شهر با حضور در این روستا به معاینه، درمان، جراحی و تجویز دارو به صورت مجانی جهت دام های سبک و سنگین در این روستا پرداختند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در پایان با انتقاد از عدم حضور برخی از مسئولین در این مراسم گفت: ای کاش فرماندار محترم، بخشدار و دهیار نیز در این اردو نقش آفرینی مثبتی می داشتند تا از آنان تقدیری به عمل آوریم.

در پایان این آیین به رسم یادبود جوایزی به شرکت کنندگان در کلاس های فرهنگی اردوی جهادی اهدا شد.

یکی از نکات جالب این مراسم اهدای لباس جهادگران به دو نفر از کودکان و رئیس شورای روستا بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: