کد خبر: ۱۰۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران:
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: ‌95 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند و نمی توانند حرف بزنند و تن به هر استثماری می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری ، نصرالله دریابیگی گفت: معیشت، شغل و سفره کارگران به دور از مسائل سیاسی است اما برخی دولتمردان برخورد جناحی با این گروه دارند در حالی که عدالت باید به دور از جناج و گوره بندی ها باشد.

وی افزود: کارگران ما در جامعه غریب هستند و با مشکلات فراوانی که دارند دیده نمی شوند و حاکمیت مسئول اجرای عدالت اجتماعی برای همگان و رفع تبعیض ها در جامعه است و باید صدای کارگران شنیده شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت:‌ اعتقاد داریم در کشور ما در سایه انقلاب و آرمانهای این نظام، ثروت عادلانه توزیع شود؛ امنیت شغلی فراهم باشد و قراردادهای موقت لغو شود.

دریابیگی، با اعلام اینکه ما به دنبال حفظ حداقل های حقوق کارگران هستیم؛ یادآور شد: باید برای این حداقل ها تلاش شود تا به بهانه تولید، مهمترین ابزار تولید و منابع انسانی دستخوش تغییر نشود و به نوعی قانون کار به نفع ثروتمندان و کارفرمایان نباشد.

وی با اشاره به اینکه ثبات اقتصادی در جامعه وجود ندارد؛ ادامه داد: سه مشکل عمده در جامعه وجود دارد که باید بدانیم مشکلات 50 درصد نیروهای کشور یعنی کارگران و بازنشستگان و مشکلات معیشتی آنان، خود عامل رکود است؛ چون قدرت خرید پایین آمده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اضافه کرد: در قالب قاچاق، محصولات خارجی وارد کشور می کنند و موجب پایین ارزش نیروی انسانی داخل و نیروی کار می شوند.

دریابیگی گفت: مشکلات درمانی از دیگر مشکلات کارگران ما است که به شدت قیمت ها بالا رفته است و نیروی کار ما حق بیمه، بیمه تکمیلی و سرانه درمان را خود پرداخت می کند و این از مشکلات جامعه کارگری ما است که باید دیده شود.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در تمام انتخابات با حضور حداکثری وارد شده است، خاطر نشان کرد: ما اکنون دنبال سهم خواهی از این انتخابات نیستیم بلکه به دنبال کسی هستیم که درد ما را چشیده باشد و مشکلات ما را درک کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران همچنین خواهان همسان سازی حقوق کارگران شد تا مشکلات این قشر برطرف شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: