کد خبر: ۱۰۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح:
رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نه‌تنها تحریم‌ها شکسته نشد بلکه تحریم روی تحریم آوردند، گفت: باید نگاه به درون باشد تا مشکلات اقتصادی حل شود و بدون وابستگی به نفت می‌شود کشور را اداره کرد.

به گزارش تنویر لامرد، سردار حسن رستگارپناه در مراسم نخستین سالگرد بازگشت پیکر پاک آزاده شهید محمد قائدی مسئول مخابرات گردان 422 الزهرا که در محل مهدیه محله خندق شهر لامرد برگزار شد اظهار داشت: گرامیداشت نام و یاد شهدا رسالتی است که بر دوش آحاد مردم گذاشته شده است زیرا برخی شهدا مانند شهید محمد قائدی ویژگی‌هایی خاص داشتند که با سن و سال کم خود پا به عرصه مبارزه با کفار گذاشتند و علیرغم اینکه همه شرایط زندگی خوب برای این شهید فراهم بود اما به همه مادیات پشت پا زد.

وی افزود: مادر شهید محمد قائدی 30 سال لحظه‌به‌لحظه دنبال شنیدن خبری از بازگشت پسرش بود، اما هیچ‌گاه خم به آبرو نیاورد و سوز دل این مادران شهدا ماندگاری دارد و جز ارزش‌های والا است.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه جنگ تحمیلی ساده‌ترین جنگ برای ما بود گفت: در این جنگ صف دشمن کاملاً مشخص بود و راهکارهای مختلف دشمن زیر نظر بود که اگر بخواهیم تاریخ جنگ کامل نوشته شود مثنوی هزار من می‌خواهد و باید این تاریخ به رشته قلم و هنر در بیاید که نسل‌های آینده هم استقامت در مقابل دشمنان داشته باشند.

رستگارپناه خاطرنشان کرد: اگر فکر کنیم آمریکا دست از سرما برمی‌دارد و دل به این خوش کنیم که مشکلات اقتصادی ما را حل می‌کند درست نیست، زیرا آن‌ها منش و روش زورگویی خود را خواهند داشت و کوتاه نمی‌آیند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: برخی‌ها گفتند که اگر با آمریکا دوست شویم مشکلات حل می‌شود که این اشتباه بود و باز فکر می‌کردند که ما نیاز به مذاکره داریم درحالی‌که طرف مقابل در سراشیبی سقوط است و بااقتدار می‌شود حقوق ملت ایران را از آنان گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: نه‌تنها تحریم‌ها شکسته نشد بلکه تحریم روی تحریم آوردند و امروز شیطنت دیپلماسی در جهان به‌گونه‌ای است که هیچ کشوری منفعت کشور دیگری را نمی‌خواهد و باید نگاه به درون باشد تا مشکلات اقتصادی حل شود.

وی با طرح این پرسش که ساختن موشک سخت‌تر است یا صنعت خودرو تصریح کرد: امروز موشک‌های ما نقطه‌های هزار کیلومتری را با دقت تمام می‌زند اما چرا در عرصه خودرو همچنان وابسته به خارج هستیم؟ باید اتکا به درون کرد تا مشکلات حل شود.

رستگار پناه ابراز داشت: امروز در یک جنگ تمام‌عیار و ناجوانمردانه با دشمنان هستیم و نمی‌دانیم در برخی‌ها چه تفکری وجود دارد که دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها را جدی نمی‌گیرند؛ اما اگر خطای نظامی از آمریکا و صهیونیست‌ها سر بزند قطعاً شاهد خسارت جبران‌ناپذیری خواهند بود.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بااینکه لازمه حیات انقلاب اسلامی، تبعیت کردن محض از رهبری است و هیچ راهی جز این نداریم اذعان داشت: علیرغم همه شیطنت‌هایی که قدرت‌های بزرگ در جریان حمایت از تکفیری‌ها برای انجام درگیری میان مسلمانان انجام دادند اما همه این توطئه‌ها توسط رهبر معظم انقلاب خنثی شد و راه‌اندازی  بسیج مردمی در عراق خار چشمی برای دشمن شده است.

وی گفت: امروز بیشتر کشورهای دنیا جمله مرگ بر آمریکا بر سر زبانشان است و این از اثرات انقلاب اسلامی بوده است و واژه جهاد و دفاع از اسلام در همه کشورهای اسلامی خودش را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، در این مراسم از کتاب  بازگشت "پی گم" که به‌صورت رمان در خصوص حالات و دست‌نوشته‌ها و همچنین سخنان مادر و هم‌رزمان شهید محمد قائدی به رشته تحریر درآمده است رونمایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: