کد خبر: ۱۰۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز:
فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به محرومیت‌زدایی در شیراز خبرداد و گفت: این برنامه در قالب طرح شهید اسکندری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ محمد جعفر دوستدار امروز در نشست خبری اظهار داشت: شیراز دارای مناطق محروم زیادی است که بخشی در بافت تاریخی و  قلب شهر و بخش دیگر نیز در حاشیه‌های این شهر است که باید با عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات موجود تلاش کرد.

وی بیان کرد: محرومیت‌زدایی یکی از حرکت‌های جدی سپاه است که در آن به تعمیر منازل مناطق محروم، تعمیر مساجد، ساخت خانه عالم و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌پردازیم.

فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز شیراز با بیان اینکه این ناحیه با داشتن22 گروه جهادی، بیشترین تعداد گروه جهادی در استان فارس را داراست،‌ افزود:‌ در حال حاضر گروه‌های گروه‌های جهادی سپاه ناحیه بقیت‌الله شیراز در روستاهای جهرم، منطقه دودمان شیراز و سایر نقاط شهری و روستایی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

دوستدار همچنین به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در این راستا به زودی در هشت تا 10 نقطه شیراز نمایشگاه‌هایی به‌منظور تأمین نوشت‌افزارها اسلامی و همچنین پوشاک دانش‌آموزان برپا می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که ما انجام داده‌ایم تهیه تولیدات نوشت‌افزارهای ایرانی‌-‌اسلامی است و به زودی مجموعه کاملی از آن را رونمایی کرده و آمادگی توزیع این محصولات نیز در استان فارس و  مناطق مختلف کشور هستیم.

فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز با بیان اینکه یکی از کارهای دیگری که در دستور بسیج قرار گرفته مسجدمحوری است، گفت: اگر مساجد ما تبدیل به مسجد طراز اسلامی شوند، بدون شک با کاهش آسیب‌های اجتماعی روبرو می‌شویم.

دوستدار خاطرنشان کرد: در این راستا دوره‌های توانمندسازی برای ارکان مساجد در شیراز برگزار کرده که در آن به هیئت امنا و خادمان مساجد آموزش‌های مختلفی از جمله تنظیم سیستم صوت،‌ احکام طهارت و مسائل مربوط به آتش‌نشانی و اسناد و اموال مساجد را آموزش داده شده است.

وی گفت: امروز معتقدیم دستاوردهای بسیار زیادی در نظام داشتیم،‌  اما باید اعتراف کنیم که غفلت‌هایی هم شده که از جمله این غفلت‌ها، غفلت از مساجد است.

فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز از برگزاری دوره آموزشی طب اسلامی در آینده نزدیک ویژه ائمه جماعات مساجد در شیراز خبر داد و گفت: این دوره به‌مدت یک هفته به‌منظور توانمندسازی ائمه جماعات مساجد شیراز برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: