گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
با هدف تشویق و حمایت از بخش خصوصی در اقتصاد سپیدان؛
در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با هدف تشویق بخش خصوصی در اقتصاد، سرهنگ رستمی فرمانده سپاه سپیدان بهمراه جمعی از مسئولین از دو کارخانه فعال و برتر اردکان بازدید نمودند.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با هدف تشویق، جذب و حمایت از بخش خصوصی در اقتصاد شهرستان سپیدان، سرهنگ رستمی فرمانده سپاه سپیدان، سید عبدالرحمن موسوی انور امام جمعه سپیدان به همراه جمعی از مسئولین شهرستانی از دو کارخانه پلیمر پارس و اخشان که در شهرستان سپیدان فعال و نمونه میباشند بازدیدی داشتند.

در این بازدید سرهنگ رستمی بیان داشتند: طی سالهای اخیر هرروز اخباری از تعطیلی کارخانه های تولیدی و صنعتی کشور در رسانه ها منتشر می شود، که این امر حاکی از آن است که رکود حاکم بر اقتصاد کشور بدجوری درخواب زمستانی بوده و هیچ اثری از گرمای موتور چرخه اقتصادی در آن دیده نمی شود.
رستمی بیان داشت: طی سالهای اخیر هر روز اخباری از تعطیلی کارخانه های تولیدی و صنعتی کشور در رسانه ها منتشر و دل های زیادی را غصه دار و ذهن های فراوانی را گرفتار تامین مخارج روزمره و دخل و خرج زندگی به فکر فرو برده است.

رستمی افزود: رکود، واردات بی رویه، قاچاق فراوان اجناسی که در داخل کشور نیز تولید می شود، بالابودن هزینه های تولید،نقدینگی بالا، کاهش قدرت خرید مردم و عدم حمایت و برنامه ریزی نادرست دولت در حمایت از بخش صنعت و تولید از عوامل مهم در تعطیلی کارخانه ها و بیکار شدن کارگران از سوی کارشناسان معرفی می شود.

در واقع می توان گفت؛هرچند سیاستهای کاهش نرخ تورم که از سوی دولت اجرا شده باعث شده که تورم در کشور از حدود 45 درصد به کمتر از 10درصد به ادعای دولت برسد،اما این سیاست باعث بروز رکود در اقتصاد کشور شده و حتی اجرام برجام نیز باعث نشده که این وضعیت رکودی بهبود یابد و شاهد چرخیدن چرخ های اقتصاد و زندگی مردم باشیم.

فرمانده سپاه سپیدان بیان داشت: هرکشوری برای دستیابی به اقتصادی با ثبات،کارآمد و پویا باید توانایی رصد، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های حوزه اقتصادی را داشته باشد.رصد، برنامه‌ریزی و اجرا به روش‌های مختلف به مقوله خطیر شفافیت فضای اقتصادی گره خورده است.

به هر حال اقتصاد کشور و سرمایه گذاران در بخش های مختلف تولید خواستار چرخیدن چرخ های اقتصاد پس از سالهای رکود و تعطیلی است، چرا که آنها نمی خواهند با روند فعلی که مطمئنا سرانجام اش ادامه وضعیت فعلی است ادامه دهند و به دنبال تولید و روشن شدن چراغ های امید در زندگی کارگران و صنعت گران کشورمان می باشد.

فرمانده سپاه سپیدان با بیان اینکه واردات بی رویه و عدم جلوگیری از قاچاق کالا به داخل کشور درحالی که کارخانه های بسیاری در داخل آن کالا را تهیه و تولید می کرد،نیز عامل دیگری برای از بین رفتن تولید و تعطیلی کارخانه ها گردید،‌ تصریح کرد: واردات و قاچاق باعث شده که کالاهای داخلی با عدم استقبال مردم مواجه شود و خریدار نداشتن و فروش نرفتن اجناس نیز عاملی برای تعطیلی کارخانه ها شد.

وی با بیان اینکه رکود موجود دراقتصاد کشور باعث شد که کارخانه ها با مشکلات جدی مواجه باشند و نتوانند به تولید مناسب دست یابند و رو به سمت تعدیل نیرو آورده اند،‌تصریح کرد:با رونق، تولید،توجه به کارخانه ها و دانش بومی مطمئنا شاهد چرخه اقتصادی خوب در کشور خواهیم بود.

در ادامه این بازدید  امام جمعه سپیدان به کارخانه پلیمر پارس رفتند و جویای مشکلات این کارخانه شدند. جناب آقای کاشانی مدیر عامل این کارخانه ضمن مشکلات عدیده در زمینه های مختلف و از سوی برخی ادارات از جمله، اداره برق، اداره دارایی و بانک ها وجود دارد عملا باعث شده که گردش چرخ صنعت به کندی بچرخد و سودهی لازم برای کارخانه نداشته باشد.

 ایشان با اشاره به بانک داری ربوی عنوان کردند یکی از علل اصلی عقب ماندگی صنعت، نظام بانکداری غلط بر پایه ربا است و تصریح کردند که چگونه است کشورهایی همچون ژاپن که خدا و اسلام و احکام آن را قبول ندارند اما نرخ بهره در کشور آنها «صفر درصد» است و صنعت آنها موفق و پویا است و در ایران تا ۳۰ درصد بهره هم میگیرند و هیچ اقدام عملی در زمینه اصلاح این وضعیت انجام نمیدهند.

در ادامه امام جمعه سپیدان ضمن تشکر از آقای کاشانی جهت ایستادگی و مقاومت در این عرصه علیرغم مشکلات عدیده ای که وجود دارد و همچنین ایجاد سالن فرهنگی و کتابخانه در محیط کارخانه اظهار داشتند: بنده مدام پیگیر مشکلات صنعت گران شهرستان هستم و با وزرای مرتبط ارتباط و مکاتبه هم دارم و به جد مشکلات را پیگیری میکنم.

ایشان بانکداری ربوی را معضلی برای صنعت دانستند و تصریح کردند که در این خصوص بارهای بار پیگیر بوده ام و در خطبه ها هم به این مشکل اشاره و عواقب و مشکلاتی که این موضوع برای صنعت بوجود می آورد را تفسیر کرده و با توجه به فتوای مراجع متاسفانه برخی مسئولین خود را پدر و بزرگ صنعت و اقتصاد میدانند و اقدامی عملی در جهت بهبود این وضعیت انجام نمیدهند.

لازم به ذکر است کارخانه پلیمر پارس در سال ۱۳۷۱ تاسیس و اکنون با سه شیفت کاری و با به کار گیری ۶۰ نیرو مشغول به تولید انواع لوله های pvc و… است.

پس از این دیدار امام جمعه سپیدان و همراهان به کارخانه اخشان یکی از با سابقه ترین کارخانه های سپیدان در زمینه تولید تجهیزات ایمنی خودرو نظیر تولید کمربند ایمنی خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، پراید و … بازدیدی هم داشتند و با حضور مسئولین مرتبط مشکلات و موانع پیش روی کارخانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان به جناب آقای عبدالحسین غلامی مدیر عامل شرکت در خصوص فعالیت و انجام امور خیریه لوح سپاسی از طرف دفتر امام جمعه سپیدان به ایشان اهداء شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: