جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۵۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوق دانان فارس:
احمد رحمانیان گفت: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی به خوبی عمل نکردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ احمد رحمانیان، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس پیرامون فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: گاهی اوقات آمر به معروف و نهی از منکر وظایف خود را به خوبی که در شرع و قانون گفته شده، را نمی‌شناسد.

 

 

وی ادامه داد: یک بخش مربوط به آمران به معروف است و بخش دیگر مربوط به دستگاه‌هایی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی هستند؛ که عملکرد این دستگاه‌ها بسیار ضعیف می‌باشد و اقدام مؤثر و کاربردی از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ندیده نشده است که ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر می‌تواند این مطالبه گری را از این دستگاه‌ها داشته باشد.

 

 

عضو ضورای عالی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس تصریح کرد: در راستای امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌ی قانون‌گرایی و ترویج قانون‌گرایی بیشتر به حوزه قضایی مربوط می‌شود؛ که نقض قانون به صورت گسترده‌ای در سطح جامعه هم از طرف مسئولین و هم از سوی مردم در حال رخ دادن است و گاهی این نقض قانون تبدیل به فرهنگ می‌شود.

 

 

رحمانیان با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب پیرامون مدیریت جهادی، گفت: مدیریت‌های امروز، جهادی نیست؛ دچار یک نوع روزمرگی شده‌اند که شاخصه‌های مدیریت جهادی، ترویج آن و مطالبه گری از مدیران جهادی از موضوعاتی است که باید پیگیری و تبلیغ شود.

 

 

وی بیان کرد: اکنون مشکل منابع در جامعه نداریم، حتی تحریم‌ها در این بخش تأثیری نداشتند؛ مشکل ما مدیریت جهادی می‌باشد، مدیریتی که همراه با احساس مسئولیت، خلاقیت و مبتکرانه باشد، که باید این شاخصه‌ها تبیین و ترویج و مطالبه گری شود

 

 

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس پیرامون اقتصادمقاومتی گفت: هرچند که رویکرد اصلی در مورد اقتصادمقاومتی در حوزه های اقتصادی واجرایی می‌باشد اما در بحث قاچاق کالا مربوط به عملکرد ما نیز می‌شود؛ در رابطه با قاچاق کالا یک وظیفه اصلی دستگاه قوه قضائیه دارد که با مدیریت و پیگیری‌های مقامات استان به خوبی در حال انجام می‌باشد.

 

 

رحمانیان افزود: قاچاق کالا در دوبخش اقتصاد و سلامت کشور ضرر می‌رساند که بخش اندکی از این کالاهای کشف می‌شود؛ بحث شناسایی گلوگاه‌هایی که منتهی به ورورد کالای قاچاق می‌شود و آسیب‌شناسی فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل کشور به مجموعه‌ی قضایی برمی‌گردد.

 

 

وی در ارتباط با بحث آتش به اختیار گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب حکایت از این دارد که دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی در بحث کنترل آسیب‌ها به خوبی عمل نکردند و علاوه بر آن قصد دادن نقش و بها به مردم داشتند؛ حقوق‌دانان نیز باید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: