شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۲۳:۰۰
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۰۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
دومین جلسه کمیته پشتیبانی سوادآموزی آموزش وپرورش شهرستان ارسنجان باحضورامام جمعه محترم،فرماندار،بخشدار ،شهر دار و مدیرآموزش و پرورش وتنی چند از روسای ادارات مشارکت پذیر در امر سوادآموزی درمحل سالن اجتماعات آموزش وپرورش برگزار گردید.

به گزارش تنویر ارسنجان، امام جمعه محترم شهرستان ارسنجان  حجت الاسلام احمدی در این جلسه با اشاره به  آیه 5  سوره فلق بر اهمیت سواد آموزی تاکید داشته و عنوان

نمودند : همگی ما بایستی همت خود را در جهت ریشه کنی بی سوادی بکار گیریم .دین اسلام،کامل ترین دین در میان ادیان الهی است که به همه جوانب زندگی انسان نگاهی ویژه دارد و برنامه ای کامل برای این منظور در نظر گرفته تا انسان ها با عمل به این برنامه به تکامل برسند. سفارش و تأکید بسیار اسلام بر علم آموزی،تا جایی است که نخستین آیاتی که بر پیامبر بزرگوار اسلام نازل شد، سفارش به خواندن بود:"بخوان به نام پروردگارت که [جهان را]آفرید. [همان کسی که ] انسان را از خون بسته ای خلق کرد. بخوان که پروردگارت بزرگوار است؛ همان کسی به وسیله قلم تعلیم کرد و به انسان آنچه را نمی دانست،یاد داد".

در ادامه جلسه،سید محمد یوسف کاظمی  رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی و فرماندار  شهرستان ارسنجان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س)و دهه کرامت  با اشاره به نقش مهم و حیاتی سواد در توسعه همه جانبه کشور و به لحاظ عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بیسوادی و تشکر و قدردانی از زحمات انجام گرفته در راستای کاهش نرخ بیسوادی توسط آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی، به سختیها و مشکلات سوادآموزی بخصوص عدم رغبت و انگیزه بی سوادان اشاره و همکاری و مساعدت همه دستگاهها و نهاد های دولتی و غیر دولتی را درجهت بهبود وضعیت سوادآموزی خواستار شد.

 آقای کاظم خادمی  مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان  نیز وضعیت سوادآموزی و عملکرد حوزه سواد آموزی شهرستان را رضایت بخش ارزیابی نموده و اظهار داشت: شهرستان ارسنجان در جذب اولیای بی سواد دانش آموزان با همکاری و همراهی مدیران مدارس خیلی خوب عمل نموده است.

در ادامه آقای بوستانی کارشناس سوادآموزی نیز گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص طرح های «اولیای بیسواد دانش آموزان ۱۰ تا ۴۹ سال» و «باسواد نمودن گروه سنی۱۰تا۲۰ساله» را برای حاضرین ارائه نمود. در ادامه نیز مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان در خصوص راهکار های اجرایی برنامه سواد آموزی ایراد سخن نمودند .که اهم مصوبات آن در ذیل ذکر می گردد .

1-راهکار های اجرایی در خصوص انسداد مبادی بی سوادی وشناسایی و جذب دانش آموزان باز مانده از تحصیل با همکاری اداره ثبت احوال ،کمیته امداد و بهزیستی و...

2-تولید محتوای ساده آموزشی با توجه به نیاز سواد آموزان در نهادهای مانند مرکز بهداشت ،جهاد کشاورزی ،اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی

3-هماهنگی های لازم با خانه های بهداشت روستایی در خصوص شناسایی و معرفی افراد بی سواد ، کم سوادو دانش آموزان باز مانده از تحصیل توسط شبکه بهداشت

4-تهیه کتابهای ساده خود مراقبتی ،سواد سلامت ،سواد تغذیه و سواد بهداشت فردی توسط شبکه بهداشت و همکاری در خصوص تدریس کتابهای مذکور با آموزش دهندگان

5-کمک به پالایش و جذب و نگهداشت سواد آموزانی که با بسیج سازندگی در ارتباط می باشند توسط بسیج سازندگی

6-تامین مشوق برای سواد آموزانی قبول شده ، که کمیته امداد و بهزیستی به آنها خدمات ارائه می دهد .توسط بهزیستی و کمیته امام (ره)

7-کمیته امداد شهرستان با جمعیت بی سواد و کم سواد شهرستان(تحت حمایت کمیته امداد ) جلسات مشاوره جهت ایجاد انگیزه کسب سواد اقدام لازم معمول دارد.

 8-اداره آموزش و پرورش شهرستان آمار بی سوادان و کم سوادان شهرستان را مشخص و با همکاری و مساعدت سایر ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان نسبت به ریشه کن کردن بی سوادی اقدام عاجل معمول دارد.



 

نام:
ایمیل:
* نظر: