کد خبر: ۱۰۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
فرمانده سپاه ناحیه استهبان:عنوان "خدمت رسانی به مردم "بالاتر از هر عنوانی است

به گزارش سروان پاسدار نادر جوکار مدیر روابط عمومی سپاه ناحیه استهبان،جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی در شهرستان قرآنی استهبان با حضور فرماندار،فرمانده سپاه و روسای ادارات در محل فرمانداری تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا مهدی شرفی فرماندار شهرستان قرآن استهبان گفت:انقلاب اسلامی حرکت خود را با پیشگامی در خدمت رسانی و حرکات خودجوش شروع کرد.در اوایل انقلاب بخصوص،همه به خدمت رسانی به مناطق محروم مشتاق بودند و به یاری آنان می شتافتند.

رئیس جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی در شهرستان قرآنی استهبان گفت:تا همین الان هم طرح برکت حضرت امام(ره)که زیر نظر مقام معظم رهبری است شروع شده است و در راستای خدمت رسانی به مردم محروم سیستان و بلوچستان حرکت کرده است.ما هم باید آسیب شناسی کنیم و با برنامه ریزی حرکت کنیم و به محرومان و افراد نیازمند کمک کنیم.

فرماندار استهبان گفت:بسیج که در همه عرصه ها پیشقدم بوده،امروز هم در این حرکت پیشقدم است و ما با کمک این نهاد مقدس باید از فرصت استفاده کنیم و کمک رسانی کنیم.در این فصل دانش آموزان وقت آزاد دارند و خودشان هم ایثار و فداکاری می کنند و بدون هیچ چشمداشتی قصد خدمت رسانی دارند ما دست این بزرگواران را می بوسیم و باید قدر آنان را بدانیم.

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه استهبان گفت:بسیج مستضعفین که از ابتکارات امام راحل بود،تا کنون از این نهاد مقدس برکات زیادی نصیب حال محرومان و مستضعفان شده است چرا که بسیج متعلق به خود مردم و برخاسته از دل مردم است.

وی بیان داشت:هرکسی در هر پست و لباسی که باشد تا زمانی که دلش برای انقلاب و اسلام بتپد بسیجی است و خود امام راحل هم با این که رهبری جهان اسلام را برعهده داشت فرمودند افتخار من این است که یک بسیجی هستم و از خدا خواست تا او را با بسیجیان محشور فرماید.

احمدی جابری گفت:مقام معظم رهبری می فرمایند که بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است،نیروهای کارگشا در عملیات های دشوار و مشکلات بسیج بوده و هنوز هم هست.در سیل و زلزله و تامین امنیت همیشه بسیج پیشگام بوده و در بحث داعش،بسیج در لیالی قدر به صورت آماده کامل بود و تامین را به مردم هدیه داد.

فرمانده سپاه استهبان گفت:الان که ستاد جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی تشکیل گردیده و ریاست آن هم بر عهده فرماندار محترم است،لازم است بگوییم که بسیج دانشجویی تا کنون در شهر رونیز و روستاهای تابعه اردوهای 10 روزه ای را انجام داده و بحث خدمت رسانی را تا انجام داده است.

وی بیان داشت:عنوان خدمت رسانی به مردم بالاتر از هر عنوانی است به طوری که امام خمینی(ره) خود را خادم مردم می دانست،ما اگر بتوانیم غم و اندوه و مشکلی را از سر خانواده ای برداریم نه تنها برکات آن در حاضر نصیب ما،بلکه نسل های و آیندگان ما نیز از این خیر و برکات بهره مند و این برای ما باقیات الصالحات باقی خواهد ماند.

احمدی گفت:یکی از معضلات بزرگ شهرستان ما،مهاجرت افراد از شهرها و روستاها به کلان شهرها است که این عیب به ما هم برمی گردد که باید خوب خدمت رسانی کنیم تا از این مشکل جلوگیری شود چون دارد برای کشور هم مشکلاتی را ایجاد می کند و تبعاتی هم دارد.

وی بیان داشت:بسیج در کنار فرمانداری و ادارات نقش مکمل و پوششی را ایفا می کند پس باید ادارات و نهادها امکانات و ابزار لازم را در اختیار بسیج بگذارند و پشتیبانی لازم را انجام دهند تا بسیج بتواند نقش خدمت رسانی را به نحو احسن انجام دهد.

فرمانده سپاه استهبان گفت:ما باید در ابتدا آماری از خانواده های محروم و مستضعف بیرون بیاوریم،آسیب شناسی کنیم و خانواده ای بی سرپرست و بد سرپرست را مشخص کنیم و بعد بر طبق اولویت بندی به خدمت رسانی و حل مشکلات آنان بپردازیم.

در ادامه ستواندم پاسدار مهدی رنجبر مسئول بسیج سازندگی شهرستان قرآنی استهبان گفت:لازم است روسای ادارات و مسئولین از گروههایی که اردوهایی جهادی را برگزار می کنند بازدید نمایند تا هم در جریان کم و کیف کار و مشکلات آنان قرار گیرند و هم این برای آنان انگیزه و روحیه ای خواهد بود تا این خدمت رسانی ها را ادامه دهند.

رنجبر گفت:تقاضای دوم ما از فرماندار محترم،مسئولین ادارات و نهادها این است که با این گروهها تعامل و همکاری ویژه ای داشته باشند و دهداری ها و بخشداری ها و شهرداری ها کمک رسانی لازم را به این گروهها داشته باشند.

وی بیان داشت:شناسایی مناطق و نقاط محروم باید از اولویت های ادارت باشد و در مرحله بعد اینها را به بسیج سازندگی این ناحیه انعکاس دهند تا تدابیر لازم اتخاذ گردد و اقدامات لازم توسط بسیج مردمی و گروههای جهادی انجام شود.

رنجبر گفت:مسائل عمرانی و بهداشتی نیز از اولویت های اصلی این اردوهها است و ما در بعضی مناطق شاهد بیماری هایی هستیم که اگر تدابیر لازم جهت رفع و درمان آنها اتخاذ نگردد ممکن است این بیماری ها سر باز کند و گریبان شهرستان و شهرستان های دیگر را نیز بگیرد.

مسئول بسیج سازندگی استهبان گفت:عمده فعالیت های این گروهها از تیرماه تا شهریور ماه که مدارس تعطیل می باشد،است و ما اردوهای 1 روزه ،3 روزه،7 روزه و 10 روزه داریم و هیچ کدام از این اردوها توسط فرد خاصی انجام نمی شود بلکه باید بصورت کار گروهی باشد.

در ادامه فرماندار شهرستان قرآنی استهبان به تمامی ادارات دستور دارد که منتظر دستور و دستورالعملی نباشند بلکه همکاری لازم و کامل را با این گروهها داشته باشند.

در پایان تعدادی کاور بسیج سازندگی به رسم یادبود و جهت همکاری به فرماندار و شرکت کنندگان در جلسه اهدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: