گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۰۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
امیری نژاد خبرداد:
با پیشنهاد اعضای کمیته برنامه ریزی گرامیداشت روز خبرنگار استان فارس، دبیرخانه دائمی برنامه‌ریزی و اجرای ویژه برنامه‌های هفته خبرنگار در شیراز راه‌اندازی می‌شود .

نخستین جلسه هم‌اندیشی برگزاری هر چه باشکوهتر برنامه‌های هفته خبرنگار با حضور چند تن از متولیان این حوزه و نمایندگان برخی نهادهای مربوطه در سازمان بسیج رسانه استان فارس تشکیل شد .

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس، هدف از تشکیل این جلسه را همفکری و هم‌اندیشی متولیان امر برگزاری برنامه‌های هفته خبرنگار در استان اعلام کرد و گفت: رسیدن به وفاق در این حوزه با تاکید بر حفظ شان خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه‌های فارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

میلاد امیری‌نژاد گفت: شان خبرنگارانی که در طول سال و در تمام حوادث و رویدادهای سطح جامعه در کنار مسئولان و مردم حضور دارند و برای اطلاع‌رسانی هر چه دقیقتر و شفاف‌تر تلاش می‌کنند با برخی هدایا از سوی مسئولان روابط عمومی‌ها حفظ نمی‌شود .

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس با بیان اینکه لازم است تدابیر لازم برای برطرف شدن مشکلات اصحاب رسانه و امنیت شغلی آنها اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: امسال برای برطرف شدن این دسته از مشکلات برنامه‌ریزی و تلاش می‌شود .

امیری‌نژاد بیان کرد: سرکشی به دفاتر رسانه‌های استان توسط مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف و بیان خداقوت در خارج از فضای ادارات یکی از برنامه‌های هفته خبرنگار امسال است .

شهرام محدث، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در این جلسه با تاکید بر اینکه در هفته خبرنگار باید از اندیشه، قلم و تفکر اصحاب رسانه تجلیل شود، اظهار کرد: لازم است تولیدات سالانه خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه بررسی و از تولیدات برتر تجلیل شود .

وی همچنین پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ویژه برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های هفته خبرنگار را ارائه داد و افزود: این دبیرخانه با فعالیت در طول سال می‌تواند تولیدات و آثار اصحاب رسانه را رصد و بررسی کند .

براساس این گزارش و در این جلسه رضا جاویدی، مسئول کانون بسیج رسانه شیراز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی دررشته های مختلف در دوبخش آقایان وبانوان، برگزاری اردوهای جهادی اصحاب رسانه برای بررسی مشکلات مناطق محروم و مشارکت در ساخت پروژه های عمرانی این مناطق، برگزاری نشست‌های تخصصی و آموزشی باعنوان حقوق رسانه و جرائم مطبوعاتی، برنامه ریزی برای حضور مدیران در رسانه ها، تولید برنامه تلویزیونی گفت‌وگو و بررسی مشکلات خبرنگاران توسط صداوسیمای مرکزفارس را از ئوس برنامه‌های پیش بینی شده در هفته خبرنگار سال ۹۶ عنوان کرد .

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، نیز در این جلسه بر لزوم شناسایی خبرنگاران و تفکیک آنها از دیگر فعالان حوزه رسانه تاکید کرد .

علی‌محمد پشوتن پیشنهاد داد کمیته‌ای متشکل از متولیان حوزه رسانه نظیر خانه مطبوعات، بسیج رسانه، انجمن صنفی و انجمن روابط‌عمومی استان فارس با هدف بررسی مشکلات خبرنگاران و عکاسان خبری و حل این مشکلات تشکیل شود .

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس با تصریح اینکه هر فردی که پا به عرصه خبر و رسانه می‌گذارد مسئولیت‌های خطیر این حوزه را پذیرفته است، خاطرنشان کرد: تامین امنیت شغلی و حداقل دستمزد و بیمه کمترین خواسته هر خبرنگار و عکاس خبری است که متاسفانه همین حداقل‌ها هم برای تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای شیراز فراهم نیست .

پشوتن با بیان اینکه امروزه جامعه از فضای مجازی آسیب جدی دیده است، تاکید کرد: جامعه باید رسانه را بشناسد و اعتماد جامعه نسبت به رسانه‌ها باید بازسازی شود؛ این مهم مستلزم آشتی مدیران استان با رسانه‌ها است .

پشوتن نگاه برخی مسئولان روابط عمومی‌های استان به اصحاب رسانه را نگاه از بالا به پایین توصیف و بیان کرد: مدیران روابط عمومی‌های استان باید در کنار اصحاب رسانه قرار گیرند تا در نهایت رشد و تعالی و توسعه استان در تمامی ابعاد محقق شود .

مدیرمسئول روزنامه عصر مردم و رئیس شورای عالی بسیج رسانه فارس، نیز در این جلسه از اشکالات آشکار در بحث بیمه خبرنگاران از سوی برخی مدیران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های فارس انتقاد کرد و گفت: این معضل بزرگ سبب ظلم در حق اصحاب رسانه می‌شود .

محمد عسلی،  پیشنهاد داد هدایای روز خبرنگار که قرار است از سوی دستگاه‌های مختلف به اصحاب رسانه اهدا شود در قالب یک برنامه تقدیر، تجمیع و با یک لوح مشترک از این عزیزان قدردانی شود .

سرهنگ قادر شفیعی، مسئول روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، نیز در این جلسه از پیشنهاد آقای عسلی استقبال و اظهار کرد: سپاه فجر استان فارس آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام می‌کند .

زهرا یقطین، عضو هیات رئیسه شورا و مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این جلسه طرح تجمیع تقدیر از اصحاب رسانه را اقدامی شایسته برشمرد و گفت: شورای اسلامی شهر شیراز علاوه بر همکاری در این زمینه در حال بررسی نامگذاری یک بوستان به نام رسانه و خبرنگاران است .

وی همچنین آمادگی شورا و شهرداری برای مشارکت در امر برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی ویژه اصحاب رسانه را اعلام کرد و افزود: اگر تمامی دستگاه‌ها به این اجماع برسند به طور حتم نتایج ارزنده‌ای در نهایت شامل شهر و استان ما خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: