آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
فرمانده سپاه فجر:
سردار غیاثی گفت: برای مقابله موثر با رسانه های معاند نظام اسلامی به مجموعه ای منظم و دارای ساختار مشخص در قالب و تحت عنوان " رسانۀ تراز انقلاب اسلامی " نیاز داریم.
به گزارش تنویر، سردار سید هاشم غیاثی با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، گفت: در عصر حاضر تاثیرگذاری رسانه ها بر افکار عمومی و هدایت اذهان جامعه جهانی توسط خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی یک امر پذیرفته شده است.

سردار غیاثی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزۀ رسانه و فرهنگ داشته اند، گفت: مقابله با توطئه های فرهنگی و طرح های رسانه ای دشمنان انقلاب اسلامی رسالت مهم اصحاب فرهنگ و خبرنگاران انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه حوزۀ رسانه و حوزۀ خبر عرصه ای برای دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای مقابله موثر با رسانه های معاند نظام اسلامی به مجموعه ای منظم و دارای ساختار مشخص در قالب و تحت عنوان " رسانۀ تراز انقلاب اسلامی " نیاز داریم.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه مبانی و مفهوم رسانۀ تراز انقلاب اسلامی توسط خبرنگاران و فعالان حوزۀ خبر تدوین و تبیین شود، گفت: موضوع تبیین ساختار و نحوه عملکرد رسانه انقلابی و اسلامی یکی از مسائل مهمی است که طِی سال های گذشته کمتر به آن توجه شده است.

وی ادامه داد: آشنایی با علوم انسانی اسلامی، بهره گیری اصحاب رسانه از علوم روز و روش های نوین حوزۀ تولید و انتشار اخبار و بومی سازی طرح های رسانه ای و فرهنگی مطابق با ارزش های انقلاب اسلامی  شروط تحقق و پیش نیاز اصلی تعریف و پیاده سازی ساختار رسانه تراز انقلاب اسلامی هستند.

سردار غیاثی با تاکید بر اینکه رسانه های انقلابی باید متناسب با شرایط روز و اقتضائات انقلاب اسلامی سیاست ها و نحوه عملکر خود را بروز رسانی کنند، گفت: عرصه رسانه بهترین و مناسب ترین بستر برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای نظام اسلامی به مردم سراسر دنیاست.

وی با تاکید بر اهمیت هوشیاری مدیران رسانه ها و خبرنگاران نسبت به طرح های استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اصلی دشمنان انقلاب اسلامی نفوذ به مراکز تاثیرگذاری بر جامعه ایران است و رسانه ها در این راهبرد یکی از اهداف اصلی هستند.

فرمانده سپاه فجر در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه فارس یک استان تاثیرگذار در کشور و دارای ظرفیت های رسانه ای قابل توجه است، گفت: وجوه بسیاری از ظرفیت های بالقوه استان پهناور فارس همچنان ناشناخته باقی مانده که معرفی آن ها به مدیران کشور وظیفه مهم رسانه های مستقر در این استان است و معرفی این ظرفیت ها گام بزرگی در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی فارس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان فارس پذیرای نقدهای سازنده و مشورت های خیرخواهانۀ اصحاب متعهد رسانه باشند،  گفت: نقد منصفانه، تولید و انتشار محتوای انقلابی بر پایۀ روش های نوین، حضور فعال و متعهدانه در شبکه های اجتماعی و متن جامعه، مطالبه گری و رساندن صدای اقشار محروم جامعه به مسئولان شاخصه های خبرنگار انقلابی هستند.

سردار غیاثی با تاکید بر اهمیت مزین شدن نام شیراز به عنوان " سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی " از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، گفت: این عنوان تمام فعالیت ها و برنامه ریزی های مرتبط با شهرستان شیراز و حتی استان فارس را در بر می گیرد و نباید به بخش خاصی از سیاست گذاری های شهری در شیراز محدود شود.

وی ادامه داد: رسانه های استان فارس تمام تلاش خود را برای معرفی شیراز به عنوان " سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی " به کار بگیرند و همزمان میزان تطابق عملکرد مدیران و نحوه برگزاری برنامه های فرهنگی - اجتماعی و اجرای پروژه های عمرانی با این عنوان مهم را مورد رصد، بررسی و نقد قرار دهند.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در جامعه استمرار حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ترویج  روحیه انقلابی، فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه و معرفی مفهوم اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی مسائل مهمی هستند که همواره باید مورد توجه رسانه ها قرار بگیرند.

وی با تجلیل از عملکرد رسانه های استان فارس در انعکاس فعالیت و برنامه های سپاه و بسیج، گفت: ارتباط بسیار خوبی بین رسانه های استان فارس و مسئولان سپاه فجر برقرار است و این گُواه ثابت قدم بودن رسانه های استان فارس در عرصه تعامل و همکاری با نیروهای انقلابی و دفاع از انقلاب اسلامی است.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: بمناسبت فرارسیدن روز خبرنگار آئین تجلیل از رسانه ها و خبرنگاران استان فارس با همکاری روابط عمومی سپاه فجر و سازمان بسیج رسانه به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: