کد خبر: ۱۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
تأکید فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سخنگوی وزارت امور خارجه بر مقابله با زیاده خواهی آمریکایی‌ها
به گزارش تنویر ، ایران اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی خود را نمی‌دهد. این را سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت. او ضمن تاکید بر اینکه اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی ایران را نخواهیم داد، گفت: آنها با ترفندهایی مثل تحریم و فشار و عملیات روانی به‌دنبال خلع سلاح ما هستند و قصد اعمال نسخه لیبی برای کشور ما را دارند اما چنین اجازه‌ای به آنها نخواهیم داد. این واکنش حاجی‌زاده به تلاش‌های دولت ترامپ برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران بازمی‌گردد. به گزارش «وطن امروز»، پس از واکنش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به گزارش وزارت خارجه این کشور که پایبندی ایران به برجام را تایید کرده بود، برخی رسانه‌های آمریکایی از تلاش کاخ سفید برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران به بهانه آنچه آمریکا «محک زدن برجام» می‌خواند، خبر دادند. دونالد ترامپ که بتازگی به تیمی از کاخ سفید ماموریت داد تا موارد نقض برجام از سوی ایران را ظرف مدت 90 روز
به وی گزارش دهد، در ادامه روند کنار گذاشتن برجام با تحمیل هزینه خروج از برجام به ایران، می‌کوشد ایران را وادار کند زیر بار بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برخی تاسیسات نظامی خود برود. بازرسی از تاسیسات نظامی، جزو خطوط قرمز تمام کشورها به حساب می‌آید بویژه اینکه در بازرسی از توانمندی‌های نظامی کشورهای مستقل، احتمال جاسوسی و لو رفتن توانایی دفاعی کشور وجود دارد و بر همین اساس مقامات نظامی و سیاسی با آن مخالفت می‌کنند. در ایران نیز مقامات سیاسی و نظامی به این زیاده‌خواهی‌های طرف غربی پاسخ دادند. پیش از این علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در حاشیه مراسم استقبال از دانشجویان افتخارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آمریکا اعلام کرده قصد دارد از مراکز نظامی ایران بازدید کند، اظهار داشت: نه به آنها اجازه داده می‌شود چنین کاری کنند و نه جرات این را دارند که به حریم امنیتی ایران تجاوز کنند. به هیچ‌وجه آمریکایی‌ها چنین حقی ندارند. وی افزود: کسانی که اکنون این حرف را می‌زنند، ذهن‌ها را یاد «دن‌کیشوت» می‌اندازند؛ زمانی فکر می‌کردند تنها قدرت برتر دنیا هستند اما زمان که گذشت شکست‌های متوالی اینها در عراق و ویتنام و افغانستان و سایر کشورها نشان داد این ادعاها بی‌پشتوانه است. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جرات نمی‌کنند به سمت ایران بیایند و به هیچ‌وجه به مراکز نظامی راه نخواهند یافت، چون جزو حریم امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا‌یی‌ها هم از این بیهوده‌گویی‌ها و گزافه‌گویی سودی نمی‌برند، جز اینکه آبروی خود را در صحنه بین‌المللی برده و خواهند برد. در همین راستا روز گذشته فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه‌جویی‌های آمریکایی‌ها برای دسترسی به تاسیسات نظامی ایران پاسخ داد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست غربی‌ها برای بازرسی از مراکز نظامی کشور گفت: پاسخ واضح است، ما چنین اجازه‌ای به آنها نخواهیم داد. به گزارش تسنیم، وی افزود: سپاه به عنوان قدرت برتر نظامی منطقه از دولت حمایت می‌کند که ان‌شاءالله بتواند برابر زیاده‌خواهی دشمنان بویژه آمریکا بایستد. ما باید اینها (دشمنان) را به عقب برانیم، آنها از ابتدای انقلاب با نظام ما مخالف بودند و کاملا طبیعی است که به‌صورت رو در رو نه تنها برابر ایران بلکه برابر تمام ملت‌هایی که در برابرشان ایستادگی کنند، شکست می‌خورند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: آنها با ترفندهایی مثل تحریم و فشار و عملیات روانی به دنبال خلع سلاح ما هستند و قصد اعمال نسخه لیبی برای کشور ما را دارند اما چنین اجازه‌ای به آنها نخواهیم داد. سردار حاجی‌زاده ادامه داد: ما گوشه کوچکی از توانمندی موشکی را آشکار کردیم و هم صهیونیست‌ها و هم رژیم‌های مرتجع منطقه فهمیدند ما خطوط قرمزی داریم و برای حفظ انقلاب ایستادگی خواهیم کرد و کوتاه نخواهیم آمد. علاوه بر فرمانده هوافضای سپاه، روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به بازرسی از تاسیسات نظامی ایران واکنش نشان داد. بهرام قاسمی درباره پیشنهاد آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ایران گفت: این یک طنز است و یک طنز‌پرداز مطلبی نوشته است. هر آنچه لازم بود در مذاکرات به‌دست آمده و این هم از آن خواب‌ها و آرزوهایی است که به ثمر نخواهد نشست.
تلاش چند برابری در حوزه موشکی
هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه تحریمی مجلس سنا و نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه موشکی، حقوق بشر و حمایت از تروریسم را صادر کرد. فرمانده هوافضای سپاه می‌گوید: حمله دشمن به توانایی موشکی ایران با تحریم و امثالهم، باعث شده تلاش ما در این مسیر مضاعف و چند برابر شود و یقینا خواب آشفته دشمن در این مورد تعبیر نخواهد شد. به گزارش تسنیم، سردار امیر علی حاجی‌زاده یکشنبه شب طی سخنانی در یادواره 11 شهید روستای کیاسر، از توابع بهشهر گفت:  امروز نظام سلطه برابر کشور ما صف‌آرایی کرده‌ است. آنها با جنگ، ناامنی و جنگ اقتصادی و فرهنگی دنبال این هستند که نظام ما را تضعیف کنند و در پی براندازی هستند. اقدام به تحریم و ناامنی و معضلات فرهنگی، هرکدام پازلی است که قرار است نقشه دشمن را کامل کند. وی با بیان اینکه سوالی که مطرح بود این بود که آیا نسل سوم انقلاب پای‌کار هستند؟ خاطرنشان کرد: دیدیم که با حضور در صفوف مدافعان حرم، حتی از نسل اول انقلاب هم پای‌کارتر هستند و این نشانه مهمی بود. حاجی‌زاده با بیان اینکه عملیات اصلی دشمن امروز در فضای مجازی است، گفت: دشمن امروز می‌تواند با استفاده از بستر سهل و راحت فضای مجازی براحتی دروغ و خواسته خود را به مخاطب دیکته کند. امروز همانگونه که از مرزهای زمینی و هوایی حراست می‌کنیم، باید به فکر حملات دشمن در فضای رسانه‌ای نیز باشیم و این با آگاه‌سازی امکان‌پذیر است. سردار حاجی‌زاده ادامه داد: امروز ما به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای برخورد با نظام سلطه و زیاده‌خواهی آمریکا حامی دولت هستیم و با داشتن رهبری حکیم و ملتی پایدار و قدرتمند نباید از این موضع کوتاه بیاییم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: دشمن امروز در فکر این است که نسخه لیبی را برای کشور ما عملی کند. آنها اول لیبی را خلع سلاح کردند و بعد با یک حمله کشورشان را به این روز انداختند. اینکه سابقاً یکی از مسؤولان گفته بود عصر موشک به پایان رسیده و دوران گفت‌وگو و تعامل است در همین جهت و خواسته دشمنان انقلاب اسلامی است. حاجی‌زاده تاکید کرد: ان‌شاءالله تمام حیله‌های دشمن کما فی‌السابق شکست می‌خورد و در آینده هم همینطور خواهد بود. امروز حمله دشمن به توانایی موشکی ایران با تحریم و امثالهم، باعث شده تلاش ما در این مسیر مضاعف و چند برابر شود و یقینا خواب آشفته دشمن در این باره تعبیر نخواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: