کد خبر: ۱۰۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
امام جمعه اقلید:
امام جمعه اقلید عکس سلفی گرفتن برخی از وکلای مردم در خانه ملتی که هنوز از جنایت داعش، بوی خون می‌دهد را دردآور خواند.

به گزارش  روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و رئیس قوه قضاییه در زمینه‌های مختلف به ویژه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و تأکید ایشان در لازم‌الاجرا بودن این اصل اشاره کرد و از اهمیت آن سخن گفت.

وی اظهار داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری برخی افراد مکرر می‌گویند بعضی از اصول قانون اساسی معطل مانده است، اما گویا آن‌ها اصل هشتم قانون اساسی در زمینه امربه معروف و نهی ازمنکر را جزو اصول قانون اساسی نمی‌دانند و به این امر واجب توجه نمی‌کنند.

امام جمعه اقلید در ادامه به آیین تحلیف رئیس‌جمهور و عکس‌های سلفی برخی از وکلای مردم با مسؤول اتحادیه اروپا در خانه ملت اشاره کرد و گفت: این کار در مجلس، آن هم در مجلسی که افتخارش افرادی چون شهید مدرس است، عدم‌کفایت سیاسی اشخاصی چون بنی‌صدر را صادر کرد، هنوز فضایش از جنایت داعش بوی خون می‌دهد، شهدایش در زمره شهدای هفتادودو تن هستند و مجلسی که نبض نظام اسلامی است، بسیار دردآور و مشمئزکننده است.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه گویا عده‌ای زن‌ ندیده بودند یادآور شد: خانم موگرینی در طول مدت مذاکره هسته‌ای حاضر نشد حتی یک کلمه حق در برابر استکبار آمریکایی سخن بگوید، حالا عده‌ای از وکلای مردم دور و برش را می‌گیرند تا از وی عکس بگیرند و آبروی نظام را ببرند.

طالبی به رفتار امام (ره) در برابر فرستاده گورباچف و یا صلابت ایشان در برابر آمریکا و... اشاره کرد و بیان داشت: جای تأسف است که امروز عده‌ای از وکلا و نمایندگان مردم در خانه ملت این‌گونه ظاهر می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه امام راحل با رفتار و گفتار خود به ما درس فتوت، جوانمردی، استقامت و عزت دادند تصریح کرد: بروید عکس‌های یادگاری را با مادران شهدا و قهرمانان مدافع حرم و دفاع مقدس بگیرید.

خطیب جمعه اقلید همچنین به برگزاری آیین تحلیف با حضور خارجی‌ها اشاره و آن را نقطه عطفی در تاریخ اسلامی ملت خواند و از اهمیت حضور حماسی و پرشکوه مردم در انتخابات سخن گفت و عنوان کرد: ملت ما ثابت کردند که باوجوداینکه حدود 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد به راه و نظامشان ایمان داشته و با اعتماد به ولایت‌فقیه و برخلاف منفی‌بافی‌های بیگانگان بر سر راه خود متعهدانه ایستاده‌اند.

وی به فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه «خشم و کینه انقلابی علیه آمریکای جنایتکار باید باشد چراکه آن‌ها شب و روز به دنبال توطئه و جنگ‌افروزی نرم و سخت علیه ما هستند» اشاره و خاطرنشان کرد: با شناختی که از دشمن پیدا کردیم باید مخالفت خود با آن‌ها را حفظ کرده و با قدرت روی پای خود ایستاده و مقاومت کنیم.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دولت و رئیس آن متعلق به تمام ملت ایران اسلامی بوده و منحصر به یک جناح و گروه خاص نیست تأکید کرد: دولت مجاز نیست در مسؤولیت‌ها و تصمیمات خرد و کلان کشور تنها از باند و گروه خاصی استفاده کند بلکه باید از خلاقیت‌های بالقوه و بالفعل جناح مقابل نیز بهره ببرد تا شاهد رشد و ترقی بیشتری در کشور باشیم.

طالبی توجه جدی به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را از دیگر اصول اساسی و لازمی خواند که دولت باید به آن دقت کافی داشته باشد، چراکه بیکاری تبعات منفی بسیار و بحران جدی برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

وی به روز حمایت از صنایع کوچک و تأکید رهبر معظم به تلاش برای احیای آن در راستای ایجاد اشتغال اشاره و بیان کرد: با توجه به وضعیت تولید و اشتغال کشور و تعطیلی صنایع یا نیمه تعطیل بودن آن‌ها، دولت باید همت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

امام جمعه اقلید در پایان سخنان خود به آغاز بازگشت افتخارآفرین نخستین گروه آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی در سال 1396 اشاره و اظهار کرد: استقامت، دلیری، شجاعت، غیرت و از خود گذشتگی این عزیزان که به وظیفه خود جامه عمل پوشاندند، سستی نکردند، زجر کشیدند، شکنجه شدند، سختی‌های بسیاری را تحمل کردند اما با عزت و سربلندی به کشور بازگشتند، مایه افتخار و مباهات است.


 

نام:
ایمیل:
* نظر: