گزارش
شهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
شهدای شاخص سازمان بسیج؛
boletشهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
مجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
boletمجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
یادداشت و گفتگو
حاج محسن سلام...
دلنوشته ای از حاج خیر الله مزارعی در وصف شهید حججی:
boletحاج محسن سلام...
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
رابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
یادداشت،
boletرابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
کد خبر: ۱۰۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
سعید رحیمی فعال فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه فراشبند:نوشتن را خدا به شما یاد داد و به قلم قسم خورد و گفت:«اقرا باسم ربک الذی خلق». درود بر شما اصحاب قلم، خبرنگاران و افسران جوان جنگ نرم، روزتان مبارك 17مرداد روزیست که در تقویم کشورمان به واسطه شهادت محمود صارمی، مردی تلاش گر در عرصه...
به گزارش تنویر فراشبند ؛به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار بسیجی سعید رحیمی فعال فرهنگی اجتماعی سپاه فراشبند نوشت:

نوشتن را خدا به شما یاد داد و به قلم قسم خورد و گفت:


«اقرا باسم ربک الذی خلق». درود بر شما اصحاب قلم، خبرنگاران  و افسران جوان جنگ  نرم،  روزتان مبارك

17مرداد روزیست که در تقویم کشورمان به واسطه شهادت محمود صارمی، مردی تلاش گر در عرصه خبر به نام "روز خبرنگار" نامیده شده است.

در اهمیت این روز مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند «روز خبرنگار، روز رعایت حریم قلم و اندیشه است، این روز یادآور حماسه‌آفرینی آن‌هایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح می‌دهند.»

خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است، هنری و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق باشد.


اما آنچه مهم است که باید مد نظر و تامل قرار گیرد و اکثر مواقع فراموش می شود، شان، مرتبه، اعتبار و ارزش خبرنگار و کار خبری و رسالت خبرنگاری است.

بايد گفت؛ امروزه یکی از ابزارهای قوی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، اطلاع رسانی شفاف است، و اصحاب رسانه رسالت سنگینی بر دوش دارند.

خبرنگار تنها کسی است که بیشتر از خود به فکر دیگران است و دغدغه و مشکلات جامعه بر مشکلات خودش ارجح دانسته و اين خبرنگار است که بدون هیچ چشم داشتی همواره بدنبال بیان مشکلات جامعه است و به نظر حقير خبر نگار وجدان بيدار جامعه هست.

خبرنگاری حرفه ای مقدس است و  کارش ارتقاء آگاهی مردم است که خواست و تمنیات اعضای جامعه را شکل می دهد.

یک خبرنگار بایستی مقام قلم خود را بشناسد و بداند در چه صحنه ای وارد شده است و قصد چه کاری را دارد. يك جامعه سالم براي جلوگیری از سوء استفاده قدرتمندان از قدرت، نویسندگان و خبرنگارانی آگاه و بیدار می خواهد.

امروزه خبرنگار بایستی علاوه بر داشتن علم خبری قدرت تجزیه و تحلیل مسائل و اتفاقات را داشته باشد و دارای یک خودآگاهی خواص اجتماعی و سیاسی باشد تا بتواند آن را به جامعه نیز منتقل کنند و موجبات به وجود آمدن یک جامعه و ملت آگاه را فراهم سازد.

نبود امنیت شغلی از جمله مشکلات  خبرنگاران است، بايد گفت ضعف امنيت شغلي،مشكلات معيشتي و خلاء هاي قانون و  عدم حمايت  دولت، ما فعالان عرصه خبر را تهديد مي كند.

در راه انجام رسالت و آگاهی بخشی مشکلات فراوان است و این پایگاه خبری نیز بی نصیب نبوده و بارها بدلیل نقد وبیان مشکلات مردم و انتشار حقایق از سوی برخی مسولین شهرستان تهدید و بعضا درگیر مسائل قضایی شده است.

 در برخی مواقع  برای خبری که هدف آگاه سازی مردم بوده است از این پایگاه خبری تحلیلی شکایاتی از طرف مسئولین  شده است اما، ما هرگز  در اين مسير دلسرد نشده،  بلكه اراده مان نيز هربار  قويتر شده است  چرا که کار برای رضای خدا وخدمت به خلق خدا دلسردی ندارد.

فراز و نشیب و وکار در این حرفه بعضا با خاطرات تلخ وشیرینی همراه بوده که  تلخ ترين خاطره  از نظر نگارنده بر مي گردد به روز خبرنگار سال گذشته، زمان برگشت از همايش خبرنگاران سراسر استان در شيراز به همراه سردبیر و یکی از عکاسان بودیم که وسیله نقلیه  ما در مسير دوچار سانحه شد(واژگونى خودرو) كه به حمداله ما جان سالم از اين حادثه به در برديم و جالب انجاست كه همان روز در فراشبند مراسم تجليل از خبرنگاران توسط فرمانداری برگزار شده بود که ما با وضعيت جسمي نا مناسب در اين جلسه شركت كرديم.

 شرين ترين لحظه برای عوامل سایت خبری نخل بيدار زماني است كه بتوانيم با عملكرد خوب خود مردم را خرسند کرده و با بیان به موقع مشکلات مردم و همراهی مسئولین گرهی از مشکلات این مردم رنج دیده برداریم.

و در آخر از تمام شما همراهان هميشگى این پایگاه خبری كه  در تمام لحظات كنار ما هستيد كمال تشكر را به عمل مي آوريم.

نام:
ایمیل:
* نظر: