پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۳:۰۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
فرمانده سپاه جهرم در جمع مروجین فرهنگی حوزه های مقاومت گفت:
سرهنگ توکل گفت: باید در بستر بسیج، شبکه های روشنگری فکری، اعتقادی و فرهنگی با هدف تأثیرگذاری و جذب قشر خاکستری جامعه صورت پذیرد.
به گزارش تنویر جهرم، به همت قسمت فرهنگی اجتماعی سپاه آن شهرستان، دومین جلسه موجین فرهنگی حوزه های مقاومت برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار غلامرضا توکل فرمانده سپاه جهرم در این جلسه، با تأکید بر شبکه سازی خوبی که در بسیج صورت گرفته، اظهار داشت: در بسیج کار، خوب شده است ولی کافی نیست، باید در بستر بسیج، شبکه های روشنگری فکری، اعتقادی و فرهنگی با هدف تأثیرگذاری و جذب قشر خاکستری جامعه صورت پذیرد.

کار فرهنگی با غفلت از شهدا جواب نمی دهد

وی در ادامه ضمن بیان هدف بسیج در رقم زدن امت واحده اسلامی، تصریح کرد: کار فرهنگی بدون غفلت از شهدا جواب نمی دهد، ما باید برویم در دل اجتماع و بدنه فعال جامعه و با برخورد چهره به چهره مخاطبین و قشر خاکستری جامعه را جذب نماییم.

غلامرضا توکل با اشاره به وظایف خطیر مروجین فرهنگی در حوزه ها بیان داشت: ابتدا باید وظایف خودمان را خوب بشناسیم، برنامه ریزی داشته باشیم و بتوانیم شرایط و اهداف را برای مخاطبین خود تبیین کنیم چون مهمترین وظیفه مروج فرهنگی تبیین و تبلیغ است.

فرمانده سپاه جهرم با بیان برگزاری جلسات مشاوره در دورترین نقاط شهر و روستا و پایگاهها، افزود: با توجه به شرایط جنگ نابرابر فرهنگی امروز، وظیفه ما توجیه خواص و رساندن خوراک فرهنگی مناسب برای تبلیغ دین به ایشان است.

کار فرهنگی با غفلت از شهدا جواب نمی دهد

وی افزود: جامعه مداحان، وعاظ، سخنرانان، افراد تاثیرگذار در ادارات و سطح اجتماع از جمله ی این خواص محسوب می شوند.

سرهنگ توکل گفت: در درجه اول ما باید برای کارمان ارزش قائل شویم چون رمز موفقیت این است، باید توجه کنیم که کارمان باری به هر جهت نباشد، پیگیر باشیم و تا حصول نتیجه آن را ادامه دهیم.

فرمانده سپاه جهرم ضمن تاکید بر شناسایی معضلات اجتماعی، مسئله حجاب را مهمترین مسئله ای خواند که نباید از آن غافل شد چون سیاهی چادر زنان با ایمان ما، تیری است بر پیکره دشمن در این نبرد فرهنگی نا برابر.

وی با اشاره به در پیش بودن مراسم و مناسبتهای مختلف از جمله هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم، قرین شدن این دو مناسبت را به عنوان یک ظرفیت و موقعیت خوب در جهت ترویج اهداف قیام امام حسین(ع) و پیروی شهدای هشت سال دفاع مقدس، از ایشان دانست.

کار فرهنگی با غفلت از شهدا جواب نمی دهد

در ادامه این جلسه سرگرد پاسدار محسن جهانگیر گزارشی از فعالیتها و برنامه های اجرا شده در حوزه فعالیت مروجین فرهنگی ارائه نمود و افزود: در سه ماهه ی دوم امسال و طبق برنامه ابلاغی آسیبهای اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، شرابخواری و ... محورهایی است که مروجین در این زمینه ها در پایگاهها به بحث و بررسی خواهند پرداخت.

کار فرهنگی با غفلت از شهدا جواب نمی دهد

نام:
ایمیل:
* نظر: