پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
حجه الاسلا م والمسلمین محمود رمضانی در برنامه اعتقادی – سیاسی و اخلاقی کارکنان سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع):
برنامه اعتقادی– سیاسی و اخلاقی کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع)،در روز شنبه تاریخ96/05/21با حضور حجه الاسلام والمسلمین محمود رمضانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه،در مکان نمازخانه برگزار گردید.

برنامه اعتقادی سیاسی و اخلاقی کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع)،در روز شنبه تاریخ96/05/21با حضور حجه الاسلام والمسلمین محمود رمضانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه،در مکان نمازخانه برگزار گردید.

در این برنامه،بعد از قرائت زیارت عاشورا،ابتدا آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی قاریان قرآنی تلاوت گردید.سپس حجه الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان فرازی از سخنان حضرت امیرالمومنین علی(ع)از خطبه76نهج البلاغه در خصوص تحریک و تشویق مردم به عمل صالح،به توضیح و تفسیر سخنان آن حضرت پرداخت.

حجه الاسلام رمضانی با بیان سخنان نورانی امام علی(ع)،بیان داشت: آن حضرت فرمود: خدا رحمت کند کسی را که چون سخنان حکیمانه را بشنود، خوب فرا گیرد و هنگامی که به سوی هدایت ارشاد گردد ، پذیرا شود، دست به دامان هادی و رهبری زند و در پرتو هدایتش نجات یابد. از مراقبت پروردگارش غفلت نورزد و از گناهان خود بترسد، اعمال خالصی از پیش بفرستد و کارهای نیک به جا آورد و ذخیره ای برای آخرت فراهم سازد و از گناهان بپرهیزد و هدف را درست نشانه گیری کند و کالاهای گرانبهای آخرت را بدست آورد. با خواسته های دل بجنگد و آرزوهای نابه جا را رها سازد، صبر و استقامت را مرکب راهوار نجات خویش قرار دهد و تقوا را وسیله آرامش به هنگام وفاتش بشمرد. در راه روشن گام نهد و جاده آشکار حق را ادامه دهد. این چند روز زندگی را غنیمت شمرد و پیش از آنکه اجلش فرا رسد ،خویش را آماده کند و از اعمال نیک توشه بر گیرد.

حجه الاسلام والمسلمین رمضانی در بخشی از سخنانش در توضیح سخنان نورانی امیرالمومنین(ع)افزود: امام علیه السلام در این خطبه از چهار چیز آمرزش می طلبد: اول گناهان فراموش شده،دوم پیمان هایی که انسان با خود یا خدای خود می بندد و سپس به آن وفا نمی کند.سوم، از مسئله ریا و نفاق به خدا پناه می برد و تقاضای آمرزش می نماید و چهارم از نگاه های اشارت آمیز (زیانبار) و سخنان بی فایده و خواسته های نابه جای دل و لغزش های زبان،به خدا پناه می برد.

حجه الاسلام رمضانی ادامه داد:از سخنان نورانی امام(ع)در این خطبه،نتیجه می گیریم"ایمان،معرفت و بصیرت در دین،تقوا،استغفار،توبه و عبادت خالصانه،موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا وآخرت می شود".

نام:
ایمیل:
* نظر: