کد خبر: ۱۰۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
گزارش تسنیم از روستاهای استان فارس
روستای عباس‌آباد در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان ممسنی از داشتن خانه بهداشت محروم است.

به گزارش بسیج سازندگی فارس و به نقل از تسنیم، روستای عباس‌آباد  شهرستان ممسنی هر چند کوچک است اما 35 خانوار دارد که هر کدام از اعضای آنها در طول سال به خدمات بهداشتی و درمانی نیاز دارند اما عباس‌آباد خانه بهداشت ندارد. مردم در این روستا حتی برای ساده‌ترین بیماری‌ها باید فاصله 30 کیلومتری تا مرکز شهرستان را طی کنند. 

آبادی بدون خانه بهداشت 

شکرالله هوشمندی دهیار این روستا در گفت‌وگو با تسنیم نداشتن خانه بهداشت را نخستین مشکل این روستا ذکر می‌کند که به همین دلیل مردم مجبور هستند برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به شهر نورآباد بروند. 

به گفته وی روستاهای همجوار خانه بهداشت دارند اما رسیدگی چندانی به روستای عباس‌آباد نمی‌شود و مردم برای ساده‌ترین بیماری‌ها باید رنج و هزینه رفتن به نورآباد را به خود تحمیل کنند. حال تصور کنید که مردم این روستا در نیمه شب دچار مشکل شوند یا اینکه بیماری خاص داشته باشند. 

رهام پیکری فرماندار ممسنی نیز در گفت‌وگو با تسنیم کوچک بودن و کم جمعیتی این روستا را عاملی ذکر می‌کند که احداث خانه بهداشت در آن به تاخیر افتاده است. به گفته وی روستاها براساس اولویت‌بندی خدمات عمرانی و بهداشتی دریافت می‌کنند. 

خانه بهداشت شاید سال 97

جمعیت، فاصله تا مرکز شهرستان، میزان دسترسی به دیگر خانه‌های بهداشت از جمله فاکتورهایی است که فرماندار ممسنی برای احداث یک خانه بهداشت ذکر می‌کند که با توجه به صحبت‌های پیکری خانه بهداشت تا سال 97 به عباس‌آباد نمی‌رسد. 

به گفته وی در برنامه‌ریزی بودجه سال 96 این روستا در اولویت احداث خانه بهداشت نیست و شاید سال 97 برای این روستا خانه بهداشت احداث شود. تامین اعتبارات لازم موضوع دیگری است که پیکری برای احداث خانه بهداشت ذکر می‌کند. 

با وجود محرومیت عباس‌آباد از خانه بهداشت اردوی جهادی بسیج سازندگی به مردم این روستا خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه می‌دهند. فرشید گودرزی، رئیس بسیج سازندگی شهرستان ممسنی در گفت‌وگو با تسنیم از اعزام گروه‌های جهادی و ارائه خدمات مختلف عمرانی، بهداشتی و آموزشی به روستاهای محروم سخن می‌گوید. 

اردوهای جهادی راهکار موقت 

به گفته وی در هفته دوم مردادماه گروه‌های جهادی در قالب کمک‌رسانی دارویی، ویزیت و درمان رایگان به روستای محروم مردم عباس‌آباد رفته و خدمات ارائه دادند. 

هوشمندی دهیار روستا ضمن بیان این نکته که خدمات تخصصی و عمومی رایگان بسیج پزشکی و بسیج سازندگی شهرستان ممسنی در ارائه خدمات درمانی به مردم روستا موثر بوده اما این خدمات به صورت موقت است و مردم روستا به خانه بهداشت ثابت و پایدار نیاز دارند. 

نبود اعتبار لازم برای تکمیل مسجد روستا و عدم آسفالت کوچه‌ها از دیگر مشکلات روستای عباس‌آباد است که دهیار آن بیان می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: