آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۰۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
سردار سلامی در مراسم بزرگداشت شهید حججی:
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید حججی مظلومانه در دفاع از شرف و آزادی و حریت مسلمانان در جبهه مقاومت و سوریه داشت.



به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله ، مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، پاسدار محسن حججی که در سوریه به شهادت رسید، از دقایقی قبل با حضور فرماندهان عالیرتبه نظامی و جمع کثیری از مردم تهران در حسینیه امام خمینی(ره) ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه آغاز شده است.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: حججی شهادتی حسین‌گونه و مظلومانه در دفاع از شرف و آزادی و حریت مسلمانان در جبهه مقاومت و سوریه داشت.

سردار سلامی افزود: تصویری که از شهید حججی و آن قاتل بی رحم منتشر شد، دقیقا نشانگر دو جبهه حق و باطل بود.

وی با بیان اینکه در این تصویر، شهید حججی همانند کوهی از آرامش و صلابت در میان آن تلاطم و خباثت‌ها ایستاده است، اظهار داشت: این شهدا نشانه‌های مستحکم جهان اسلام و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

جانشین فرمانده سپاه در ادامه گفت: امروز جوانان ما دلها و قلبهایشان را روانه جبهه کرده‌اند و وقتی جوانان یک ملت اینقدر با شعور و اشتیاق، عمق استراتژیک دشمن را درک می‌کنند، باید بگوییم جغرافیای جهاد امروز مرزهای ملی را نمی‌شناسد بلکه مرزهای ما مرزهای عقیده است.

سلامی تاکید کرد: باید دشمن را در سرزمین‌های وسیعی به دام انداخت و آرزوهایش را دفن کرد.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی حتی قدرتهای استکباری مثل امریکا و متحدانش قادر به شکست دادن این ملت نخواهند بود، تصریح کرد: ایران در ناامن‌ترین نقطه جهان، امن‌ترین کشور جهان است و دلیلش همین جوانان شهیدی هستند که می‌بینیم.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: ما در دو جنگ بزرگ جهانی شرکت کردیم درحالیکه جنگ‌های جهانی امروز مثل جنگ‌های قدیم نیست. دفاع مقدس دقیقا مدل یک جنگ جهانی بود زیرا همه دنیا در مقابل ما بودند.

سلامی خاطرنشان کرد: ما در آن نبرد به پیروزی رسیدیم ولی بعد از آن جنگی با ابعاد وسیع علیه ما براه انداختن و ما را تحریم اقتصادی همه جانبه کردند و تصورشان این بود که ایران یا تسلیم می‌شود یا آماده پذیرش یک جنگ مسلحانه گسترده خواهد بود.

وی گفت: آنها از همه توان خود ازجمله تهاجم فرهنگی و فتنه ٨٨ و ارعاب و تهدید و ... علیه ملت ما استفاده کردند اما موفق نشدند.

جانشین فرمانده سپاه افزود: وحدت امت و امام در این شرایط زیباترین و الهام بخش ترین قاعده ای است که باعث پیروزی ما در دهه اخیر بر استکبار شد.

سلامی ادامه داد: امروز چهره شکست خورده استکبار را می‌بینیم که فاقد استراتژی معین هستند.

وی با طرح این سوال که آیا امروز امریکا نقش تاثیرگزاری در تحولات منطقه دارد، تصریح کرد: امریکا به پایان خود نزدیک شده و عجز و ناتوانی آنها را در میدان سیاست و تحولات نظامی منطقه می‌بینیم درحالیکه انقلاب اسلامی با بسط ساختار قدرت در جهان توانسته جبهه مقاومت را به پیروزی برساند.

جانشین فرمانده سپاه در ادامه سخنان خود با اشاره به قدرتمند شدن حزب الله لبنان در سال‌های اخیر گفت: حزب اللهی که قبلا در لبنان فقط تاثیر داشت، اکنون دامنه تاثیر منطقه‌ای و جهانی دارد و به تنهایی می‌تواند تمام سرزمین‌های اشغالی را آزاد کند.

سلامی افزود: دیدیم که صهیونیست‌ها با یک حرف سید حسن نصرالله که مخازن آمونیاک را در حیفا تهدید کرد، آن مخازن را جمع کردند و بعد از آن، نصرالله نیروگاه هسته‌ای دیمونا را تهدید کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیپلماسی و سیاست خارجی ما دارای محتوای عظیم و پشتوانه قدرت نظامی است. وقتی ما بر خلیج فارس که انرژی جهان از آن می‌گذرد مسلطیم، مگر کسی می‌تواند ما را منزوی و تهدید کند؟

جانشین فرمانده سپاه افزود: امروز جنگ را از کارون به شرق مدیترانه و دریای سرخ انتقال داده‌ایم.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: