کد خبر: ۱۰۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
فرمانده سپاه فجر استان فارس:
فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: رسانه‌های استان فارس تمام تلاش خود را برای معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) به کار بگیرند.




به گزارش بیکافارس، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، سردار سید هاشم غیاثی با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: در عصر حاضر تاثیرگذاری رسانه‌ها بر افکار عمومی و هدایت اذهان جامعه جهانی توسط خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی یک امر پذیرفته شده است.

سردار غیاثی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه رسانه و فرهنگ داشته‌اند، گفت: مقابله با توطئه‌های فرهنگی و طرح‌های رسانه‌ای دشمنان انقلاب اسلامی رسالت مهم اصحاب فرهنگ و خبرنگاران انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه رسانه و خبر عرصه‌ای برای دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای مقابله موثر با رسانه‌های معاند نظام اسلامی به مجموعه‌ای منظم و دارای ساختار مشخص در قالب و تحت عنوان  رسانه تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه مبانی و مفهوم رسانه تراز انقلاب اسلامی توسط خبرنگاران و فعالان حوزه خبر تدوین و تبیین شود، گفت: موضوع تبیین ساختار و نحوه عملکرد رسانه انقلابی و اسلامی یکی از مسائل مهمی است که در سال‌های گذشته کمتر به آن توجه شده است.

وی افزود: آشنایی با علوم انسانی اسلامی، بهره‌گیری اصحاب رسانه از علوم روز و روش‌های نوین حوزه تولید و انتشار اخبار و بومی‌سازی طرح‌های رسانه‌ای و فرهنگی مطابق با ارزش‌های انقلاب اسلامی  شروط تحقق و پیش نیاز اصلی تعریف و پیاده‌سازی ساختار رسانه تراز انقلاب اسلامی هستند.

سردار غیاثی با تاکید بر اینکه رسانه‌های انقلابی باید متناسب با شرایط روز و اقتضائات انقلاب اسلامی سیاست‌ها و نحوه عملکر خود را بروز رسانی کنند، گفت: عرصه رسانه بهترین و مناسب‌ترین بستر برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای نظام اسلامی به مردم سراسر دنیاست.

وی با تاکید بر اهمیت هوشیاری مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران نسبت به طرح‌های استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اصلی دشمنان انقلاب اسلامی نفوذ به مراکز تاثیرگذاری بر جامعه ایران است و رسانه‌ها در این راهبرد یکی از اهداف اصلی هستند.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه فارس یک استان تاثیرگذار در کشور و دارای ظرفیت‌های رسانه‌ای قابل توجه است، گفت: وجوه بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه استان پهناور فارس همچنان ناشناخته باقی مانده که معرفی آن‌ها به مدیران کشور وظیفه مهم رسانه‌های مستقر در این استان است و معرفی این ظرفیت‌ها گام بزرگی در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی فارس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان فارس پذیرای نقدهای سازنده و مشورت‌های خیرخواهانه اصحاب متعهد رسانه باشند،  گفت: نقد منصفانه، تولید و انتشار محتوای انقلابی بر پایه روش‌های نوین، حضور فعال و متعهدانه در شبکه‌های اجتماعی و متن جامعه، مطالبه‌گری و رساندن صدای اقشار محروم جامعه به مسئولان شاخصه‌های خبرنگار انقلابی هستند.

سردار غیاثی با تاکید بر اهمیت مزین شدن نام شیراز به عنوان "سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، گفت: این عنوان تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با شهرستان شیراز و حتی استان فارس را در بر می‌گیرد و نباید به بخش خاصی از سیاست‌گذاری‌های شهری در شیراز محدود شود.

وی بیان کرد: رسانه‌های استان فارس تمام تلاش خود را برای معرفی شیراز به عنوان "سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی" به کار بگیرند و همزمان میزان تطابق عملکرد مدیران و نحوه برگزاری برنامه‌های فرهنگی - اجتماعی و اجرای پروژه‌های عمرانی با این عنوان مهم را مورد رصد، بررسی و نقد قرار دهند.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در جامعه استمرار حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ترویج  روحیه انقلابی، فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه و معرفی مفهوم اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی مسائل مهمی هستند که همواره باید مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرند.

وی با تجلیل از عملکرد رسانه‌های استان فارس در انعکاس فعالیت و برنامه‌های سپاه و بسیج، گفت: ارتباط بسیار خوبی بین رسانه‌های استان فارس و مسئولان سپاه فجر برقرار است و این گُواه ثابت قدم بودن رسانه‌های استان فارس در عرصه تعامل و همکاری با نیروهای انقلابی و دفاع از انقلاب اسلامی است.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار آئین تجلیل از رسانه‌ها و خبرنگاران استان فارس با همکاری روابط عمومی سپاه فجر و سازمان بسیج رسانه به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: