آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۰۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: نیروهای مقاومت به دلیل نوع نگرش و اندیشه الهی با توکل بر خدا در تمام عرصه‌ها پیروز خواهند بود.
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله، پیش از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه فرماندهان جدید و پیشین سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با حضور مقامات شیراز و فرماندهان بسیج برگزار شد که طی آن سرهنگ اسماعیل محبی‌پور فرمانده ناحیه سپاه ثارالله شیراز تودیع و سرهنگ پاسدار موسی زارعی فرمانده سپاه شهرستان اقلید به‌عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه ثارالله شیراز معارفه شد.

ابوالفضل گزنی، جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در ابتدای این مراسم، گفت: رسالت انبیاء و بویژه پیامبر عظیم الشان اسلام ابلاغ پیام دین که همان کلام توحید، هدایت بشریت، تربیت انسان‌ها و رساندن جامعه به سر منزل مقصود بود. خداوند به پیامبر اسلام ابلاغ می‌کند؛ در این راه پر تلاطم از هیچ کس ترس نداشته باش و در تنگناهای مسیر بر خدای خود توکل کن زیرا کسی که در مسیر الهی قدم می‌گذارد باید ثابت قدم باشد.

مقاومت از اصول اولیه تفکر و اندیشه اسلامی

گزنی با اشاره به روز مقاومت اسلامی، افزود: مقاومت، از اصول اولیه و اساسی پذیرفته شده در اسلام است که باید در تفکر و عمل هر مسلمانی متبلور شود. ملت ایران 40 سال در برابر خواسته‌های نامشروع استکبار جهانی ایستاده و از حق مشروع خود دفاع می‌کند. همچنین حزب‌الله لبنان در سال 2006 با ایستادگی در مقابله رژیم جعلی و تا دندان مسلح اسرائیل به پیروزی و توفیق‌های عظیمی دست یافت و معادلات جهانی شیطان بزرگ را بر هم زد. حزب‌الله در جنگ 33 روزه با اسرائیل تنگناها و تلاطم فراوانی را تحمل کرد اما با اتصال نظام ولایی و الهی توانست موفقیت‌های فراوانی کسب و ارتش غاصب صهیونیستی را منهدم کند.


حضرت امام (ره) باب جبهه مقاومت را گشود و جبهه استکبار را به چالش کشید

وی ادامه داد: غربی‌ها به دنبال زایمان خاورمیانه جدید و درصدد اجرای طرح خاورمیانه بزرگ بودند اما پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه تمام نقشه‌های استکبار جهانی را بر هم زد. حزب الله لبنان به چند دلیل از جمله؛ دارا بودن نیروهای مومن و انقلابی، استفاده از فرصت‌ها، نقش برتر اطلاعاتی، پایداری و مقاومت و اندیشه برگرفته شده از اصول انقلاب پیروز نبرد 33 روزه شد.  انقلاب اسلامی ندای مظلومیت مسلمانان دنیاست و حضرت امام (ره) باب جبهه مقاومت را گشود و جبهه استکبار را به چالش کشید و اندیشه جوانان حزب‌الله برگرفته شده از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بود و به همین دلیل پیروزی و صحنه‌ای غرور آفرینی در جهان رقم زدند که به استناد آیه 30 سوره فصلت، هیچ قدرتی در برابر کسانی که گفتند؛" إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدون" توانایی ایستادگی ندارند. چرا که مجاهدین سبیل حق با اعتقاد قلبی و درونی در عرصه پرخطر جهاد و شهادت قدم گذاشته‌اند.

دست برتر جبهه مقاومت در کشورهای مختلف

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: اگر امروز جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و سایر کشورها دست برتر دارد به دلیل اعتقاد به آیات شریف قرآن است و نیروهای مقاومت به دلیل نوع نگرش و اندیشه الهی با توکل بر خدا در تمام عرصه‌ها پیروز خواهند بود. کسانی که روزی به دنبال نابودی مقاومت اسلامی در سوریه بودند حال با گذشت چند سال از مواضع خودخواهانه و ظالمانه خود عقب نشینی کرده و به انتخاب مردم سوریه راضی شده‌اند.

ابوالفضل گزنی در پایان با اشاره به خدمات چند ساله سرهنگ محبی‌پور و با تشکر از زحمات وی، گفت: توجه به معنویت، خوشرویی، دیدار با پاسداران و بسیجیان از جمله خصوصیات ایشان بود که برای سرهنگ محبی‌پور در مسئولیت جدید، جانشین قرارگاه امربه‌معروف و نهی ازمنکر سپاه فجر آرزوی موفقیت داریم. همچنین سرهنگ پاسدار موسی زارعی فرمانده سپاه شهرستان اقلید به‌عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه ثارالله شیراز معرفی می‌شود که امیدواریم ایشان به معنویت در بدنه سپاه و بسیج توجه کند و از نظر و توانایی پیشکسوتان این عرصه نهایت استفاده را داشته باشد.
 
بسیجیان صاحب خانه و پاسداران میهمان هستند

در ادامه مراسم اسماعیل محبی‌پور با اشاره به خدمات انجام شده در چند سال اخیر و ضمن تشکر از همکاری و همراهی برخی نهادها و  مقامات شهر، گفت: از مظلومیت‌های بسیج عدم ارائه گزارش خدمات انجام شده است که اتفاقا یکی از دلایل پیروزی و محبوبیت نیروهای مخلص و فداکار بسیج همین مسئله است. بسیجیان باید سنگر خود را حفظ کنند و ما پاسداران میهمانان این خانه و بسیجیان و مردم صاحب‌خانه هستند‌.
محبی‌پور افزود: در سه سال اخیر برگزاری 150 یادواره شهدای پایگاهی و حوزه‌ای، برگزاری 20 یادواره محله و 10 یادواره شهدای مظلوم منا، 2400 سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهدا توسط بسیجیان و پاسداران، جذب 34 هزار 791 نفر جذب نیرو از جمله اقدامات انجام شده است که در واقع نسل‌های جدید رویش‌های انقلاب محسوب و جبرانی بر ریزش‌های صورت گرفته است. همچنین ارائه 3.5 میلیارد تومان وام اشتغال به متقاضیان جهت اجرای فرامین اقتصاد مقاومتی، آموزش آمادگی دفاعی به 36 هزار نفر و انجام 150 رزمایش حوزه‌ای و ناحیه‌ای از جمله مواردی است که می‌توان بدان اشاره کرد.

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی باید تقویت و احیا شود

موسی زارعی، فرمانده جدید سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با تشکر از زحمات انجام شده، گفت: بنده فرمان‌بر و آماده ارائه خدمت به همه پاسداران و بسیجیان عزیز هستم. انقلاب اسلامی معجزه قرن و پدیده نوظهور معاصر جهت تجدید حیات اسلام بود و ما سربازان انقلاب و ولایت در جهت خدمت به جامعه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم. که مطمئنا در این عرصه پر پیچ و خم راه سختی را در پیش داریم. برای تحقق اسلام مسیری جز انقلاب اسلام وجود ندارد و برای رسیدن به قله کمال و انسانیت باید هزاران گام صحیح برداشت که نیازمند مبارزه و روحیه انقلابی است.

زارعی افزود: گفتمان انقلاب را باید در جامعه بسط و متبلور کرد و شعارهای انقلاب از جمله استقلال و آزادی را تقویت و جمهوری اسلامی را احیا کرد. علی‌رغم حضور جانانه و تلاش فراوان خالصانه بسیجیان به دلیل شیطنت و ابزارهای قدرت  مستکبرین خلا‌های فراوانی در جامعه وجود دارد که باید در جهت خدمت به مردم و ایجاد امید و انگیزه در جامعه تلاش کرد و با اسلامی و انقلابی کردن جامعه زمینه‌ساز ظهور بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: