شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
امام جمعه شهر مهر:
شاکری گفت: یکی از درب های بهشت از مسیر جهاد وارد می شود که این درب برای همه باز نمی شود، بلکه مخصوص اولیاء خاص الهی است و یکی از این اولیاء خاص الهی شهید حججی بود که به ارباب بی کفن و بی سر، حضرت سید الشهداء علیه السلام اقتدا کرد.

به گزارش تنویر حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهر مهر در مراسم برزگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی که شب گذشته در حسینیه امام رضا (ع) شهر مهر برگزار شده بود در ابتدای صحبت های خود اظهار داشت: یکی از درب های بهشت از مسیر جهاد وارد می شود که این درب برای همه باز نمی شود حتی برای اولیاء الهی هم باز نمی شود، بلکه مخصوص اولیاء خاص الهی است و یکی از این اولیاء خاص الهی شهید حججی بود که به ارباب بی کفن و بی سر، حضرت سید الشهداء علیه السلام اقتدا کرد.

وی ادامه داد: شهادت نسیب هر کسی نمی شود و باید جزء حلقه اولیاء خاص الهی بود و اگر کسی با خدای خود خصوصی و صمیمی شد آن وقت شهادت نصیت او می شود.

حجت الاسلام شاکری گفت: به تعبیری می توان گفت کسانی که دراین مجلس نشسته اند دوستدار و مقلد از شهید حججی هستند، در واقع اینجا کسی شهید حججی را نمی شناخت و این عزتی است که خداوند عطا می کند که در شهرستانی کیلومتر ها دورتر از زادگاه این شهید مراسمی با این شکوه برگزار شود.

امام جمعه مهر بیان داشت: عاشورا میدان عمل بود برای ارباب شهیدان امام حسین(ع) و اصحاب ایشان اما دستگاه استکباری اموی این عمل سید الشهدا را تخریب کرد و اگر بال دوم عاشورا نبود قیام امام حسین(ع) خنثی می شد.

وی افزود: بال دوم عاشورا سفر عقیله بنی هاشم حضرت زینت کبری(س) و پیغام رسانی حضرت زین العابدین(ع) بود، دستگاه اموی در صدد خنثی سازی واقعه عاشورا برآمد اما زبان شیوای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مانع از این کار شد و اگر بال دوم عاشورا نبود دستگاه اموی عاشورا را به نفع خود مصادره و برداشت خود از این واقعه را به مردم القا می کرد.

حجت الاسلام شاکری تاکید کرد: امروز هم دشمن در صدد چنین کاری است، شهید حججی تکلیفی بر عهده تک تک ما ها گذاشته بخصوص جوانان و یک تکلیف برعهده خانواده معظم و معززش که اهداف و دلایل رفتن این شهید به میدان جهاد را تبیین کنند و الا دستگاه استکباری در بوق های کلان خود شهدا را تروریسم می خواند و عینا تاریخ سال 61 هجری قمری در حال تکرار است.

امام جمعه مهر تصریح کرد: امروز دستگاه های اطلاع رسانی دشمن سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی معرفی می کنند، تبلیغ می کنند و به جامعه القا می کنند، و نیروی قدس سپاه پاسداران و سردار سلیمانی که جزء افتخارات نظام و کشور محسوب می شود را در لیست تحریم قرار داده است.

حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهر مهر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همانگونه که در عاشورا دو بال وجود داشت، بال اول قیام،سردادن و سر بر نی رفتن بود که امروز هم وجود دارد و بال دوم تبیین و تشریح بود که توسط نزدیکترین افراد به امام حسین(ع) صورت گرفت، امروز این حرکت دوم را جامعه اسلامی، رسانه ملی و رسانه های جمعی باید بر عهده بگیرند، فضای مجازی و حقیقی باید قیام کنند و این مطلب را به نحوی رسا و شیوا به مخاطبین خود برسانند.

نام:
ایمیل:
* نظر: