پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۱۸:۰۹
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
مصلحی،وزیر سابق اطلاعات
همزمان با سالروز کودتای 28 مرداد، همایش سرانجام سازش با حضور مصلحی وزیر سابق اطلاعات در لارستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان، همزمان با سالروز کودتای 28 مرداد سال1332، همایشی با عنوان سرانجام سازش با حضور مردم،مسئولین و بسیجیان شهرستان لارستان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در تالار وحدت شهرستان لارستان برگزار شد.
پس از عرض خیر مقدم توسط جناب سرگرد جاهدی فرمانده سپاه ناحیه لارستان، مصلحی،وزیر سابق اطلاعات در سخنان خود با اشاره به تاثیر گذاری و فتوحات مادی ومعنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خود را متوجه تهدید بزرگی دید که  نمی توانست آن را همچون اتحاد جماهیر شوروی با یک طراحی نابود کند به همین دلیل در این 4 دهه پس از پیروزی انقلاب، انواع و اقسام برنامه ها را برای از کار انداختن آن به کار گرفت که هر کدام از آنها به تنهایی برای فروپاشی یک نظام کهن با عقبه بزرگ کفایت می کرد که نمونه بارز آن تحمیل جنگ 8ساله تمام دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران بود که انقلاب اسلامی با مدیریت های حکیمانه و بی نظیر امام خمینی(ره) در دهه اول و مقام معظم رهبری در سه دهه بعد از آن تاکنون همه نقشه های شوم آنان را خنثی نموده و با قدرت به راه خود ادامه می دهد.
مصلحی در ادامه سخنان خود با اشاره به طراحی های سنگین استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار، سازش را حربه جدید آنان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: رفت و آمدهای مکرر هیئت های اروپایی به ایران در سه چهار سال گذشته و امضای تفاهم نامه های مختلف، گواه برنامه ریزی دشمنان برای اجرای طرح سازش در ایران دانست و افزود: هر چند آمریکا و اروپا بر سر مبارزه با ایران دچار اختلاف سلایقی هستند اما این اختلاف سلیقه موجب تقسیم کاری در بین آنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی شده است.
وزیر سابق اطلاعات با طرح این سوال که استکبار جهانی با طرح سازش به دنبال چه اهدافی است و سرانجام سازش از دیدگاه آنان باید به کجا ختم شود خاطرنشان کرد: دشمن در بحث سازش به دنبال این است که در چهارموضوع مهم تغییراتی به وجود بیاورد که متاسفانه این تغییرات را امروز می توان در برخی از مسئولین و مقامات کشور مشاهده کرد که عبارتند از:1-تغییر در واژه های انقلاب که امام و رهبری برای نظام ترسیم کرده اند همچون استکبارستیزی،ایثارگری،شهادت طلبی،حمایت از مستضعفین و ... که تغییر در این واژه ها به صورتی حساب شده و با برنامه در دستور کار برخی مسئولین و مقامات رده بالای کشوری قرار گرفته و در سخنان آنان واضح و آشکار است.
2-تغییر در مقدساتی مانند شهدا، تشییع شهدا و یادواره های شهدا و... و تشریفاتی و کمرنگ نمودن این گونه برنامه ها در کشور که مصادیق  آن را می توان به برگزاری مراسم تشریفاتی برای شهدای منا و همچنین ممانعت و سنگ اندازی در برنامه های تشییع شهدای گمنام در برخی نقاط کشور دانست.
3-تغییر در نهادها که نمونه بارز آن را می توان هجمه بی سابقه استکبار خارجی و منافقین داخلی به نهادهایی همچون سپاه،بسیج و شورای نگهبان دانست.
4- وآخرین هدف دشمن از طرح سازش، تغییر در شخصیت های انقلاب است و امروز مشاهده می کنید برخی از شخصیت هایی که درگذشته سینه چاک این نظام و انقلاب بودند امروز یا مهره هایی خنثی و منفعل اند که سکوت اختیار کرده اند  و یا به مهره های دشمن در داخل کشور مبدل گشته اند.
مصلحی وزیر سابق اطلاعات پس از بیان اهداف طرح سازش، ابزار به نتیجه رساندن آن را نفوذ دانست و گفت: بحث نفوذ موضوع جدیدی نیست اما به دلیل تمرکز دشمن بر این موضوع در چند سال گذشته، مقام معظم رهبری به کرات در سخنان خود به این موضوع اشاره کرده و خطر آن را به مردم،نخبگان و مسئولین گوشزد کرده اند .
وی با تقسیم موضوع نفوذ به  دو بخش نفوذ موردی و نفوذ جریانی بیان کرد: دشمن در بحث نفوذ موردی یا به دنبال ترور فیزیکی و یا به دنبال ترور شخصیتی است که در ترور شخصیتی ،دشمن چندین سال و یا حتی چندده سال  بر روی فردی در داخل کار می کند تا او را در راس امور قرار دهد و یا نیروی نفوذی در کنار وی قرار داده تا او را از مسیر اصلی منحرف سازد و به دشمن داخلی تبدیل نماید که نمونه های آن در تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب کم نیست.
وی ادامه داد دشمن در بحث  نفوذ جریانی به دنبال این هدف است که مردم،نخبگان و مسئولین کشور را در تصمیم گیری های کلان خود دچار اشتباه محاسباتی نماید که برای این کار چند ترفند عملیاتی را به کار می گیرد تا به این واسطه، قشر مورد هدف را دچار اشتباه محاسباتی نماید که از جمله این ترفندها می توان به این موارد اشاره کرد:
1- تهدید کردن(تهدید مداوم مقامات آمریکایی علیه کشور ایران، تهدید و دوقطبی سازی جنگ و صلح،تعامل و انزوا در انتخابات اخیر که توسط دشمن خارجی طراحی و به دست دست نشانده ها و منافقین داخلی اجرا شد.)
2-ترفند بعدی وعده ی دروغ است  که مصداق آن را می توان در موضوع برجام مشاهده کرد که چه وعده هایی داده شد ولی در عمل چه شد.
3-اقدام سوم در جهت اعمال اشتباه محاسباتی ،از بین بردن اعتقاد به امدادهای غیبی و القای روح یاس و نامیدی در مردم،مسئولین و نخبگان است که متاسفانه امروز برخی مدیران کشوری مروج این روحیه در جامعه هستند.
وزیر سابق اطلاعات درادامه، با اشاره به آیه50 سوره مائده و تفسیر آن به وقایع امروز انقلاب اسلامی گفت: کسانیکه این انقلاب و نظام اسلامی را پذیرفته اند نباید دل در گرو اروپا و آمریکا بندند اما از بین این افراد کسانی هستند که مریضند و برای رسیدن به استکبار جهانی از یکدیگر سبقت می گیرند و حل همه مشکلات کشور را به ارتباط و دوستی با اروپا و امریکا ربط می دهند و وقتی به آنها گفته می شود چرا به سمت دشمن می روید در پاسخ می گویند می ترسیم آنها به ما لطمه بزنند و یا علیه ما جنگ به راه بیاندازند اما وقتی فتح و نصرت خداوند را دیدند، همین افراد از پشیمانی نمی دانند چکار کنند.
وی در پایان سخنان خود راه مقابله با نفوذ را براساس سخنان مقام معظم رهبری جهاد کبیر دانست و خاطرنشان کرد جهاد کبیر است که مانع از اعمال نفوذ و اجرای سیاست های دشمن در کشور خواهد شد.
لازم به ذکر است،پخش کلیپ و اجرای گروه هنری طاها از دیگر برنامه های این ویژه برنامه بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: