آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به اعضای شورای شهر شیراز:
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهرداری که تمام همتش خدمت به ماشین و ساخت پل و مدیریت ترافیک و آسفالت و غیره است همان بهتر که به عنوان مسئول راه ها در جایی دیگر خدمت کند.
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهردار خدمت‌گزار به اتومبیل نمی‌خواهیم؛ شهرداری که تمام همتش خدمت به ماشین و ساخت پل و مدیریت ترافیک و آسفالت و غیره است، همان بهتر که به عنوان مسئول راه‌ها در جایی دیگر خدمت کند.
 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

شوراهای‌ شهر و شهرداران سراسر کشور باید امانتدار «رأی‌، اعتماد، محیط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌» باشند که‌ یکی‌ از مصداق های‌ مهم‌ امانتداری‌ رأی‌ مردم‌، انتخاب‌ شهرداران‌ «امین‌، قابل‌ اعتماد، با کفایت‌، پاکدامن‌، متدین‌، شجاع‌، ساده‌ زیست‌، مردمدار و مقید به‌ انضباط مالی‌» است‌. امام خامنه ای ( مد ظله العالی )

منتخبین محترم پنجمین شورای شهر شیراز

سلام علیکم؛
پس از پشت سر نهادن انتخابات غرور آفرین 29 اردیبهشت ماه و ورق خوردن برگ زرین دیگری در تاریخ مردمسالاری دینی و به رخ کشیدن این حماسه ملی برای غرب و شرق عالم،.

طبق قانون «تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران» اولین و مهمترین تکلیف و توفیقات شوراهای اسلامی شهرها، انتخاب شهرداران در سطح کشور است و  این اهمیت به سبب جایگاه شهردار در شهر و حیطه اختیارات و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم عملکرد وی بر زندگی مردم است و از آنجایی که شهر  باید آباد گردد، نیاز به شهردار کاملی است که به لحاظ امور اجرایی و عملکردی  سابقه درخشانی  داشته باشد و همچنین  ازآنجایی که شهراسلامی است، شهرساز بایستی در حفظ و آبادانی دین مردم نیز کوشا باشد و برای  برقراری این مهم بایستی با مبانی اسلامی آشنا بوده و متعهد به اخلاق  اسلامی و  همت خود را در راه تحقق اهداف انقلاب و اندیشه امام خمینی(ره) قرار دهد چراکه فاقد شی نمیتواند معطی شی باشد یعنی تنها کسی می تواند شهراسلامی بسازد که خود، آشنا به مبانی اسلامی باشد.

و بدین جهت که امام خمینی(ره) فرمودند : شهرها بايد به توسط خودتان اداره بشود،،؛ توسط خودتان آباد بشود. ننشينيد كنار بگوييد كه شوراي شهر درست شد، و برويم كنار. شوراي شهر خودش كاري نمي تواند. چند نفر آدمي است كه مثل ديگران، ضعيف است و نمي تواند كاري بكند. تا همه با هم نباشند، همه با هم دست به هم ندهند، نمي شود اين كارها انجام بگيرد. و اين وظيفه انساني ماست، كه كمك كنيم همه به هم؛ معاونت كنيم همه با هم؛ تا بلكه ان شاءالله كارها اصلاح بشود.» (صحيفه امام، ج 10، ص 337)

فلذا بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در راستای دغدغه مندی و تحقق رسالت مطالبه گری و ادای زکات خویش، موارد و نکات زیر را جهت انتخاب شهرداری شایسته و انقلابی به شما یادآور می شود:

1_انتخاب شهردار فراجناحی وتوجه به تخصص و سابقه او ( در وهله اول): آنچه ملاک رضایت مردم از شهردار و خدمات او است میزان عملکرد او در تحقق رفاه و عدالت شهری است و هیچگاه در پایان کار شهرداری به نوع دیدگاه او توجه نخواهند کرد بلکه آنچه مهم است و بعدها نیز ملاک سنجش او نسبت به دیگران نیز خواهد بود، میزان عملیات و پروژه های مثبتی است که در جهت رفاه مردم انجام خواهد شد.

2- مومن به انقلاب باشد: دارای دیدگاه موافق و حسن سابقه در تحقق مهمترین هدف انقلاب -یعنی خدمت به محرومین- باشد چراکه مهمترین بستر کنترل آن شهر و شهرداری می باشد ورسالت اصلی شهردار بایستی تحقق همین امر باشد و بایستی در طرح ها و جنبه های مختلف آبادانی شهر  توجهات معطوف به محرومین باشد تا عدالت دو همسطحی اجتماعی جای اختلاف طبقاتی را بگیرد.

3_ طرفدار مردم باشد و همه چیز را برای مردم بخواهد نه منافع یک طرف یا گروه خواص: فردی باشد که عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده و ذره ای، وابستگی های مالی، قومی و قبیله ای، سرمایه داری و زد وبندهای سیاسی نتواند توجه او را از قسمت های مختلف شهر بازداشته و نبایستی بی عدالتی در اجرای قوانین و فساد را در کار خود وارد کند.

4_ معتقد و متعهد به کار جهادی باشد: یعنی نباید مانند برخی از مسئولین مرفه بی دغدغه، پست و مقام را وسیله ای برای عیش و نوش و راحتی خود و خانواده اش بداند که رسیدن به آن منصب را آغاز زمان آرامش و آسایش و رسیدن به قدرت خود و وابستگان، بداند بلکه بایستی با شعار «ما می توانیم» به تولید بومی ارزشهای شهری پرداخته و در تحقق این مهم، شب از روز نشناخته و از لحظات اولیه قبول مسئولیت مجاهدت ها و خدمات خود را به مردم ارائه نموده و با تأسی به سیره شهدا از امتحانی که خداوند او را به این وسیله آزموده ( و هو الذی جعلکم خلائف الارض و رفع بعضکم علی بعض درجات لیبلوکم فی ما آتاکم)سربلند بیرون آید. و با این روحیه تا اتمام خدمت خود تلاش نماید چراکه موانع بسیاری بر سر راه است و کشور نیاز به مجهاد دارد و مجاهد نیز بنده مقرب خداست و بایستی برای تقرب به او در حل امور روی زمین مانده تلاش بسیار نماید.
 
5_ شناخت و توانایی لازم در پیاده سازی فرهنگ اسلامی را در میدان و عرصه عملی (شهر) داشته باشد : از مهمترین مشکلات ما، در ابعاد مدیریت شهری؛ عدم انجام کار فرهنگی حق و یا بعضا به صورت ناخودآگاه ، انجام کار فرهنگی باطل است. یعنی شهرهای ما هر روز درحال غربی شدن و گرفتن صورت و ماهیت غربی هستند یعنی شهر ما، شهرما نیست فقط طرح هایی برای ماشینها اجرا می شود و کار فرهنگی نیز در حد المان و سبزه و پارک و یک ساختمان فرهنگی محدود می شود و فرهنگ شهر  به هیچ عنوان شخم زده نشده و رها شده و به همان شکل غربی آن، باقی می ماند.

6_ بومی و واقف به محیط و مشکلات مردم باشد. فردی باشد که شهر را می شناسد و اخلاق مردم و گرایشات اجتماعی آنها را بشناسد و برای برقراری تعادل بین آنها و نهایتا در جهت ایجاد جامعه ای اجتماعی و تعامل‌گرا طرح های اسلامی و متناسب هر گروه را اجرا نماید.

۷- شهردار خدمت گزار به اتومبیل نمی خواهیم : شهرداری که تمام همتش خدمت به ماشین و ساخت پل و مدیریت ترافیک و آسفالت و ... است همان بهتر که به عنوان مسئول راه ها در جایی دیگر خدمت کند، شهرداری میخواهیم که به دنبال تصحیح فرهنگ و محیط زندگی مردم باشد و زندگی و قوانین شهری را به مردم برساند و محیط زندگی آنان را شکوفا نموده و در جهت تعالی استعدادهای آنان برنامه ها وطرح هایی تدوین و در شهر اجرا نمایدو برای این امر شهردار بایستی متوجه خصلت و فطرت انسان و ویژگی های ذاتی و جامعه شناسی و زندگی اجتماعی انسان باشدو در این زمینه فهم صحیحی داشته باشد.

در پایان مجددا به شورای محترم تبریک عرض نموده و امیدواریم از اینکه بر حسب وظیفه مسلمانی و تأییدات قرآنی مواردی را یادآور شده ایم، تقبل نموده و برای تحقق این موارد - که اکثرا، کلام قرآن و توصیه های اهل بیت و سیره ائمه  و شهدا بوده – تلاش خود را نموده و به دنبال نیرویی متخصص و متعهد و مجاهد و ایثارگر و انقلابی باشند که همت خود را در سطح ریالی، پایین نیاورد و ارزش خود را خدای خود و رضایت عموم قرار دهد و خشم خواص را بر خشم عموم ترجیح ندهد و برای رضایت خدا و خلق خدا تلاش نماید و از شما می خواهیم که باز هم با ارجاع به قانون «تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران»  در تمام این مسیر چند ساله ناظر و هادی شهردار محترم و مجموعه شهرداری بوده و مواردی که موردنظر هست را به نحو احسنت کنترل نمایید تا ان شاالله به شهری زیبا وجامعه ای سالم و مردمی عالم و عامل دست یابیم.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر: