کد خبر: ۱۰۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
دستور جلسه: تامین منابع تسهیلات صنایع و کارگاههای کوچک تعطیل و نیمه تعطیل



مکان جلسه: دفتر مدیرعامل شسهرک صنعتی آبباریک

   رئیس جلسه: آقای علی پور                                       دبیر جلسه: جناب سرهنگ حمیدی

   اعضای حاضر در جلسه:    

ردیف

نام و نام خانوادگی

مسئولیت

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

مسولیت

1

آقای غیاثوند

مدیریت شعب بانک انصار استان

7

 جواد     مختاری

فرمانده حوزه مالک اشتر

2

جناب سرهنگ حمیدی

مسئول سازمان بسیج کارگری

8

مهندس خسروی

معاون شهرک صنعتی آبباریک

3

مهندس قریشی

مدیر کانون کارفرمایان استان

9

 

 

4

قاسم حسام پور

بسیج کارگری

 

 

 

5

مهندس زارع

مدیرعامل شرکت خسرو پرویز

 

 

 

6

علی پور

فرمانده ناحیه زرقان

 

 

 


 

 

الف- مشروح نظرات اعضای کارگروه:


 

در ابتدا آقای خسروانی عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی آبباریک ضمن خوشامد گویی به حضار شرحی از وضعیت این شهرک را به اختصار بیان کردند. وی در ادامه یکی از مشکلات شهرک آبباریک مشکل نقدینگی دانستند و گفتند: خیلی از واحدهای صنعتی بخاطر بدهی به بانکها تعطیل شده اند.در ادامه مشکلات صنعتگران را اینگونه برشمردند:

-          نرخ بالای سود بانکی

-          طولانی شدن روند پرونده سازی اعتبارات بانکی

-          ضامن گرفتن جهت تسهیلات بانکی بسیار مشکل است

-          ارزیابی مجدد کارخانه جات جهت وثیقه قرار گرفتن آنها برای تسهیلات بانکی

در ادامه جناب سرهنگ حمیدی مسئول بسیج کارگری استان ضمن تشکر از همراهی آقای غیاثوند مدیریت شعب بانک انصار استان در کارگروه رفع موانع صنایع استان با بسیج اظهار داشتند: همواره بسیج تلاش می کند تا گرهی از مشکلات این قشر زحمت کش را باز کند. آقای غیاثوند نیز در ادامه جلسه گزارشی از فعالیت های بانک انصار در مدت محدود مدیریت ایشان در استان فارس و سرکشی ایشان از صنایع دارای بحران ارائه دادند.ایشان گفتند:  در سال 95 ، ما به تنهایی1080 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع استان داده ایم در صورتی که در کل استان کلیه بانکها فقط 500 میلیارد تسهیلات داده اند.

به عنوان نمونه نرگس شیراز سال گذشته ، 6 میلیارد تومان راه اندازی کردیم و امسال نیز در تهران جلسه ای با تهیه کنندگان مواد اولیه وخریداران کارخانه نرگس برگزار کردیم.   هر 1.5 ماه 4 میلیارد تسهیلات طی 3 ماه به دو طرف دادیم، یا کارخانه شام شام سپیدان یا سیمان آباده که برای جلوگیری از تعطیلی آنها تسهیلاتی را به طرق مختلف اعطا کردیم.البته نوع عملکرد مشتریان در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات، تاثیر در ضمانهای ایجاد شده توسط بانکها دارد . مثل سیمان آباده ،نرگس شیراز یا خاک نسوز آباده فقط با یک برگ چک تسهیلات داده ایم چون قسطهای قبلیشان را به موقع پرداخت کرده اند.

 ایشان در ادامه گفتند: ما با صنایعی که بتوانند تسهیلات ما را برگردانند مشکلی نداریم و می توانیم تسهیلات بدهیم. سپس مهندس قریشی رئیس کانون کارفرمایان استان فارس و مدیرعامل شرکت شیراز پتک از کم کاری بانکهای استان و زیر فشار قراردادن صنعتگران توسط این موسسات انتقاد و  ابراز کردند: می بایست همه منابع را بسیج کنیم تا بتوان در این زمینه نتیجه مثبت گرفت. وی گفت: از لحاظ اشتغال رتبه 120 در جهان را داریم و  برای نتیجه گیری  بهترمی بایست همکاری کنیم و در استان از 40 هزار فارغ التحصیل متقاضی اشتغال فقط 12 هزار سرکار رفتند. ایشان افزودند:  ما از وزارت دفاع زیاد طلبکار هستیم دولت با توجه به بدهکاری ما به بانک ها می بایست عمل تهاتر را انجام دهد چرا که ما از وزارت دفاع طلبکاریم و به بانکها بدهکار.
آقای زارع مدیرعامل شرکت شهیدان خسرو پرویز گزارشی از وضعیت کارخانه خود و نوع فعالیت این شرکت در خصوص ساخت قطعات ماشین آلات کشاورزی و در حال حاضر قطعات صنعت نفت و گاز و قطعات مورد نیاز صنایع دفاعی کشور گفتند: در سال 64 این شرکت ثبت شده و در راستای تولید دستگاه های شالیکوبی فعالیت می کند. وی یادآور شد: با 300 شرکت قرارداد فروش داریم و برای آنها قطعه تولید می کنیم. تا 3 سال پیش فقط قطعه سازی برای ماشین الات کشاورزی انجام می دادیم و از 3 سال پیش تا کنون در زمینه قطعات نفت و گاز و صنایع دفاعی کشور تولیدات داریم.وی اظهار کرد:  اکنون با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه و تحریم های ایران می بایست به سمت خودکفایی رفت ولی متاسفانه در  بحث پرداخت قیمت محصولات مشکل داریم و وزارت دفاع پول ما را نمی دهد.

ب- جمع بندی نظرات اعضای کارگروه:

1-                  اعطای تسهیلات توسط بانک انصار به صنایع و کارخانجات شهرک صنعتی آبباریک با حداقل وثیقه ممکن

2-                  توافق بانک انصار با مدیران عامل صنایع طلبکار جهت واسط قرار دادن بانک انصار با بدهکاران به صنایع جهت پرداخت تسهیلات

 

نام:
ایمیل:
* نظر: