کد خبر: ۱۰۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
دکتر عباسی :
وقتی ربا جنگ با خدا و رسول خدا خوانده شد و در قرآن هنگامی که نظام مالی جامعه ربوی شد پیامدهای ربا در فرهنگ می‌شود :هیزی پسرها و بی حجابی دخترها .
در حکومت جمهوری اسلامی بحث بر سر این بوده است که فرهنگ باید زیربنا باشد،جمله ای رهبر انقلاب درباره ی معماری تهران داشتند را به یاد بیاورید، ایشان فرمودند  که معماری تهران  وحشی رشد کرده است، وقتی اقتصاد اصالت پیدا کرد سوئیت‌های 60_70 متری برای مردم درست کرد، قوطی کبریت هایی که داخلش معماریش نامناسب کنار پنجره های قدی و بلند پرده های ضخیم  برای اینکه نور بیشتری را به سمت خانه هدایت کند. انرژی کمتری مصرف کند بعد این قوطی کبریتهایی را  رو به روی همدیگر ساخته اند.
 
این خانه ها حجاب ندارند وقتی افراد در درون خانه ی خودشان آرامش ندارند و وقتی فردی از خانه بیرون می آید هم همین انعکاس را پیدا می‌کند یعنی مشکل فرهنگی در خود فرهنگ نیست که ما بخواهیم با آتش به اختیار فرهنگی مشکل را حل کنیم ، بسیاری از مواقع مشکل فرهنگی در حوزه‌های دیگریست به ویژه در اقتصاد ، وقتی ربا جنگ با خدا و رسول خدا خوانده شد و در قرآن هنگامی که نظام مالی جامعه ربوی شد پیامدهای ربا در فرهنگ می‌شود .
 
هیزی پسرها و بی حجابی دخترها . یعنی سفره وقتی آلوده شد و وقتی لقمه شبه ناک شد اثرات خودش را می‌گذارد. زمانی که اقتصاد فرهنگی نباشد و مبنای اقتصاد فرهنگ نباشد باید منتظر این باشید که بار ضد فرهنگی اقتصاد بزند به میدان فرهنگی که شما نتوانید با هیچ کار فرهنگی حلش کنید.یک بار هم افزایی بین آن پنج  نیروی فرهنگی و نظام علم و نظام تعلیم تربیت و نظام رسانه و نظام هنر و نظام معارف دینی در کار فرهنگی مشترک، یک بار هم  بین مجموعه فرهنگی با مجموعه اقتصادی ، امروز اقتصاد کل بر فرهنگ است، امروز نهادهای فرهنگی مجیزگوی نهادهای اقتصادی هستند،  امروز مسئولین روابط عمومی بانک ها دور همدیگر جمع میشوند و رسما هشدار میدهند به صدا و سیما که حقوق پرسنلش را از ما دارد و حق ندارد علیه سیستم بانک موضع بگیرد.
 
در سخنرانی دانشگاه گیلان یک سوالی از دانشجوها فرستاده بودند بالا در مورد اینکه رئیس بانک ملی فرار کرده بود همین چند هفته قبلش فرار کرده بود و من هم به شوخی گفتم هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی می‌درخشد هرجا سخن از اختلاس است نام خاوری می‌درخشد، روابط عمومی بانک ملی یک نامه ی شدیدالحن نوشته بود به خبرگزاری فارس که چرا این خبر را منتشر کردی یک نامه هم نوشته بود به بسیج دانشجویی در گیلان که شما چه حقی داشتید که جلسه ای برگزار کنید که در آن به بانک توهین شود.
 
این نوع رفتار اثر خودن مال ربوی ست ، جوانان مومن انقلابی دانشجو و طلبه که جنبش مبارزه با ربا را شروع کردند نظام بانکی کشور را بی آبرو کردند و الحمدلله مراجع عظام تقلید هم آتیش تهیه خوبی ریختند، و سال گذشته 61 بار اعلام کردند که سیستم بانکی ربوی است .  همین مبارزه را هم  علیه بورس شروع کردند جوانان مومن انقلابی . ما تا ریشه کنی ربا و قمار در نظام مالی حکومت اسلامی در این زمینه ها دست از کار نمی‌کشید.
 
این حرکت که در اقتصاد صورت می‌گیرد، در سیاست هم همینطور است ، سیاست ما آلوده ست به رای حرام، در فلسفه ی سیاسی غربی‌ها هزارسال گذشته که در تاریخ کلیسا مفهومی شکل گرفت به نام پرنوکراسی ، یعنی اصالت بر رایی که برخواسته از نفسانیت بخشی از جامعه باشد ،در  40_50 سال اخیر تئوریزش کردند خواهرزاده ی فروید ادوار برنایز ، آمد در این قضیه بعد از اینکه نظریه رضایت مطرح شد مهندسی رضایت در مباحث سیاسی که مبتنی بر رضایت توده های جامعه عمل کرد و رای جمع کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: