آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز:
عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: فتنه 88 باعث بهانه‌تراشی امریکا علیه ایران و تصویب شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران شد که آثار فاجعه‌بار آن هنوز هم بر پیکره اقتصادی ایران وجود دارد و برجام نیز نتوانست این ننگ بزرگ را پاک کند.
علی‌رضا هادی پور بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلام در ایران و تسخیر لانه جاسوسی کشور ایالات‌متحده اقدام به اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران کد تا قدرت نفوذ انقلاب و قدرت نظامی و ...را کاهش دهد و مدل تحریم‌ها تا سال 1375(1996 م) ادامه داشت.
عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در خصوص ادامه تحریم‌های یک‌جانبه و چندجانبه گفت: از تاریخ مذکور تا سال 1387(2008 م) امریکا با دیدن عدم تأثیر تحریم یک‌جانبه علیه ایران اقدام به تدوین تحریم‌های جدید چندجانبه کرده بود که این تحریم‌ها علاوه بر موارد قبل در جهت جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران مؤثر باشد و به دنبال بهانه برای اجرایی کردن آن‌ها بود اما باروی کار آمدن دولت اوباما این رویه با حفظ خود به‌صورت مذاکره در آمد و اولین بار او با بیان اینکه آماده برای مذاکره با ایران هست این سیاست چوب و هویج را به کاربرد.

وی به تشریح روند مذاکرات ایران و آمریکا پرداخت و افزود: ایران تیم مذاکره‌کننده را تشکیل و تا قبل از انتخابات سال 1388 (2009 م) به مذاکرات پرداخت و یادمان هست در آن سال دولت امریکا به رهبری نامه‌ای فرستاد که این نامه دقیقاً دو روز قبل از انتخابات بود و در آن صراحتاً اعلام کرده بود که مسائل منطقه بدون جمهوری اسلامی حل نخواهد شد.

هادی پور به وقایع فتنه 88 اشاره و تصریح کرد: با برگزاری انتخابات سال 1388 و مشارکت 85 درصدی ملت شریف ایران و پیروزی نامزد منتخب با رأی 62 درصد، قاطع این فتنه گران با به آشوب کشیدن جشن مردم‌سالاری دینی و به کار بردن لفظ ناپسند تقلب این جشن را به فتنه تبدیل کرده و باعث شدند تا 6 الی 8 ماه اوضاع مملکت به آشوب کشیده شود و امریکا بهانه خود مبنی بر تحریم‌های بی‌سابقه چندجانبه علیه ایران را پیداکرده و ایران را به‌ناحق به زیر بار تحریم‌هایی ببرد که به قول خودشان بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها در جهان بوده است.

این دانشجوی بسیجی به نتایج زیان‌بار فتنه اشاره و ابراز داشت: با این تاریخچه درمیابیم که فتنه گران چه ضربه مهلک اقتصادی به این کشور زده‌اند و باعث تمام مشکلات امروز همان‌ها هستند. بعد از همان تحریم‌ها دارو و غذا و تجهیزات مهم صنعتی و قطعات هواپیما و هزاران قلم کالا مورد تحریم قرار گرفت.

هادی پور به نتایج تداوم خسارت‌های فتنه اشاره کرد و گفت: اکنون نیز باوجود برجام چوب همان تحریم‌ها را می‌خوریم و می‌بینیم که هنوز هم آثار فتنه پاک نشده است.

وی فتنه را ننگی بزرگ دانست و تصریح کرد: فتنه 88 باعث بهانه‌تراشی امریکا علیه ایران و تصویب شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران شد که آثار فاجعه‌بار آن هنوز هم بر پیکره اقتصادی ایران وجود دارد و برجام نیز نتوانست این ننگ بزرگ را پاک کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: