پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۶:۱۳
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
آیت الله دژکام در دیدار با شورای فرماندهی سپاه جهرم مطرح کرد:
فرمانده سپاه جهرم به همراه اعضای شورای فرماندهی سپاه آن شهرستان با آیت الله دژکام دیدار کردند.
به گزارش تنویر جهرم، سرهنگ دوم پاسدار غلامرضا توکل فرمانده سپاه جهرم به همراه اعضای شورای فرماندهی سپاه آن شهرستان با آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه جهرم دیدار کردند.

آیت الله دژکام در این دیدار با استناد به آیه 32 از سوره مبارکه فاطر که می فرماید:" ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْکِتابَ الَّذينَ اصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَيْراتِ بِإِذْنِ اللَّهِ... "  بیان داشت: امروز شما پاسداران نسل دوم و سوم میراث بر نسل اولی شده اید که تقریبا همگی آنها بازنشسته شده اند.
پاسداران جوان نسل دوم و سوم برای آینده انقلاب و نظام کادر سازی کنند
امام جمعه جهرم، خداوند متعال در آیه شریفه می فرماید: ما کتاب خودمان را به ارث به نسل دیگری می دهیم که به سه دسته تقسیم میشوند.

وی در ادامه با اشاره به" ومنهم مقتصد" افزود: دسته اول مقتصدین هستند یعنی کسانی که میانه روی دارند و تندروی و کندروی ندارند.

آیت الله دژکام در ادامه با مطرح نمودن این پرسش که اگر بخواهیم در رفتار و عقایدمان مقتصد باشیم چه باید بکنیم؟ اظهار داشت: جواب این پرسش مهم در صلوات شعبانیه آمده است و آن هم لازمه همراهی با ولایت است.

امام جمعه جهرم با تأکید بر همراهی با ولایت، تصریح کرد: نسل پاسداران امروز ما حاصل و ثمره عمل و رفتار پاسداران دیروز هستند پس شما نیز باید به این مهم توجه داشته باشید که می خواهید کادری برای آینده انقلاب و نظام بسازید و حتما باید در این مورد مقتصد و میانه رو باشید.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به اهمیت نفوذ راهبردی در سطح بین الملل بیان داشت: ما ابتدا باید بدانیم لیدر چه جریانی هستیم و جامعه را می خواهیم به کدام سمت و سو ببریم؟ البته که راه توسط سلسله ولایتمشخص شده است و ما نیز باید تابع آن باشیم.

پاسداران جوان نسل دوم و سوم برای آینده انقلاب و نظام کادر سازی کنند

وی در ادامه با اشاره به قسمت"سابق بالخیرات" از آیه مذکور تأکید نمود: با لباس پاسدار باید جزء سابق بالخیرات نیز باشید و شاگردان و تربیت یافتگان شما جزء مقتصدین باشند.

امام جمعه جهرم در توضیح سابق بالخیرات اظهار داشت: با توجه به این قسمت آیه شریفه ما اجازه انجام هر کاری و حضور در هر مجلس و محفلی که دون شأن باشد را نداریم.

آیت الله دژکام سومین دسته را طبق آیه شریفه کسانی معرفی نمود که هیچ چیز را برای خود نمی خواهند و همه ی خیر خوبی را برای دیگران می خواهند که یک برداشت و معنیی از جمله ظالم لنفسه می تواند این باشد.

وی در پایان خطاب به پاسداران سپاه جهرم تصریح نمود: تلاش کنید تا بسیج جهرم به جلو برود و حرف در سطح کشور و بین الملل داشته باشیم امروز ما باید نفوذ راهبردی با مدل دقیق اعتقادی، رفتاری در همه ی زمینه ها در سطح منطقه و جهان داشته باشیم.

سرهنگ غلامرضا توکل در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حمایت ها و راهنمائی های دلسوزانه آیت الله دژکام اظهار داشت: ما ارتزاقمان از صدقه سری شهداء است و باید امانت دار خوبی در این راستا باشیم.

فرمانده سپاه جهرم با تقدیر از حاج محمد صادق شادمند فرمانده سابق ناحیه، گفت: در راستای انجام وظایفمان در سپاه باید سه مقوله حفاظت و پاسداری از خود، پاسداری از سپاه و پاسداری از انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و با بالا بردن توان رزمی، جسمی و روحیه اعتقادی و معنوی بتوانیم از آن سه مهم حفاظت و پاسداری کنیم.

پاسداران جوان نسل دوم و سوم برای آینده انقلاب و نظام کادر سازی کنند

سرهنگ توکل با اشاره به خدمات ارزنده پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت عنوان داشت: انشاالله بتوانیم با تأثی از اخلاق شهدا و همچنین رهنمودهای علماء و روحانیون معظم، گوش به فرمان ولایت همراه با شور و شعور خدمت رسانی کنیم و وظایف محوله را به خوبی به سرمنزل مقصود برسانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: