کد خبر: ۱۰۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
با شرکت مسئول بسیج کارگری استان فارس

 جلسه شورای قشر بسیج کارگری حوزه آباده   با همکاری سپاه ناحیه آباده در این شهرستان برگزار گردید ، ابتدا فرماندار آباده ضمن بیان مشکلات شهرستان و تعطیلی و رکود کارخانجات شهرستان بخاطر نبود نقدینگی در صنایع گفتند: خیلی از صنایع ما مشکلات مالی دارند که همین باعث تعطیلی یا نیمه تعطیل شدن کارخانجات و تعدیل نیرو شده است . وی ابراز امیدواری کرد که با کمک بسیج و بانک انصار بتوان این مشکل را مرتفع کرد، سپس جناب سرهنگ حمیدی مسئول سازمان بسیج کارگری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسات در جهت رفع موانع تولید در شهرستانها اظهار نمودند: که در صدد هستیم جلساتی با رویکرد  رفع موانع تولید در شهرستانهای استان برگزار کنیم و مسئولان مربوطه را دعوت کنیم .در مرکز استان ملاقات مدیران ارشد امکان پذیر نیست یا مشکل است اما ما آنها را به شهرستانها دعوت می کنیم تا از نزدیک هم مشکلات را ببینند و هم یک تصمیم انقلابی و سازنده گرفته شود .آقای هاشمی مدیر اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آباده نیز ضمن تشکر از سازمان بسیج کارگری جهت پیگیری جلسه رفع موانع تولید گفتند: در شهرستان آباده 22 کارخانه و کارگاه مشکل دار هست که جهت رفع مشکل مالی آنها و برگرداندن آنها به چرخ تولید نیاز به 20 میلیارد تومان تسهیلات می باشد که این مبلغ اگر تامین شود 600 شغل ایجاد می شود . در ادامه نماینده معدن استقلال در خصوص مشاغل سخت و زیان آور و وضعیت بیمه ای آنها و بازنشستگی انتقادی را مطرح کردند و خواستار حل مشکل این قشر از کارگران شدند ، در ادامه جلسه آقای غیاثوند مدیریت شعب بانک نصار استان ضمن گزارشی از عملکرد بانک انصار در توسعه و رونق تولید در استان فارس در یکسال گذشته گفتند: بانک انصار استان تا کنون 1360 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع و کارخانجات پرداخت کرده که این مقدار تسهیلات حدود 2 برابر پرداختی تسهیلات کلیه بانک های استان در این زمینه می باشد . وی یاد آور شدند بانک انصار آمادگی دارد تجارب مدیران و فعالان بخش اقتصادی خود را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد . ایشان گفتند : فعالیت بانک انصار تنها جنبه بانکی ندارد بلکه در همه زمینه ها این فعالیت ها را گسترش داده است ، چه فرهنگی چه ورزشی و .....ایشان در جواب نماینده اتحادیه کامیون داران آباده که از عدم حمایت از این قشر زحمتکش توسط نهادها و سازمانها انتقاد کردند گفتند: بانک انصار آمادگی دارد تا در ازای سپرده گزاری توسط اتحادیه در بانک انصار تا 2 برابر موجودی به کامیون داران تسهیلات قرض الحسنه اعطا کند.بعد از صحبتهای آقای غیاثوند آقای عطایی از تامین اجتماعی ضمن گزارش از عملکرد تامین اجتماعی در استان و شهرستان آباده قول دادند تا به وضعیت کارگران که دارای مشاغل سخت و زیان آور می باشند رسیدگی کنند . ایشان از طرف مدیر کل تامین اجتماعی نیز قول دادند تا 150 نفر سهمیه بیمه ای کارگر ساختمانی را به شهرستان آباده اضافه کنند . در پایان این جلسه از کارخانه کاشی سرام آباده بازدید به عمل آمد .

مصوبه

مقرر گردید تعداد 150 نفر سهمیه بیمه کارگران ساختمانی مازاد بر سهمیه سال 96 به شهرستان آباده تعلق گیرد

مقرر گردید تامین اجتماعی استان با توجه به آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در شمال استان فارس پیگیر تاسیس و راه اندازی بیمارستان این سازمان در شهرستان آباده باشد.

مقرر گردید پایگاه بسیج اتحادیه کامیونداران آباده افتتاح گردد.

مقرر گردید جلسه ای با حضور تامین اجتماعی، بانک انصار و واحدهای بدهکار بیمه ای در خصوص پرداخت بدهی بیمه کارگران توسط بانک انصار  به تامین اجتماعی تشکیل و تصمیم گیری شود.

مقرر گردید اتحادیه کامیونداران اقدام به افتتاح حساب در نزد بانک انصار کند و 2 برابر موجودی آن از طرف بانک عامل وام قرض الحسنه به اعضا اعطا شود

مقرر گردید با همکاری حوزه کارگری آباده و اداره کار این شهرستان واحدهای متقاضی تسهیلات شناسایی و به استان معرفی شوند


 

نام:
ایمیل:
* نظر: