آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
میزگرد رسانه ای دانشجویان جهادگر شیراز-1؛
مسئول حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس گفت: اردوی جهادی بستری برای تربیت مدیر جهادی است چرا که فرد در این اردوها محرومیت را لمس میکند و برای زدودن آن تلاش میکند.
نشست خبری مسئولین گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با حضور مسئولین گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز٬ دانشگاه های غیرانتفاعی شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز و مدیر حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس و مدیر قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی فارس برگزار شد.
 

میثم فضل اله پور در این نشست خبری با بیان اینکه خدمت رسانی به محرومین یکی از فعالیت های اثرگذار غیر سیاسی در بسیج دانشجویی است؛ افزود: دانشجویان در اوغات فراغت خود مثلا تعطیلات نوروز٬تابستان و آخر هفته ها  درغالب گروه های جهادی دانشجویی٬ در عرصه های مختلف عمران٬بهداشت و درمان٬مشاوره٬ خدمات رسانی٬روانپزشکی٬ دامپزشکی٬مطالبه گری و اقتصاد مقاومتی خدمت رسانی هایی به مناطق محروم میکنند.

 

مسئول حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس گفت: در استان۱۱۰ گروه جهادی دانشگاه محور و دانشجو محور داریم که حدود۸۰ درصد آنها فعالند. تابستان امسال ۸۶ گروه جهادی در قالب سه هزار دانشجو و تحت اکیپ های ۱۰ تا ۱۰۰ نفره تا آخر شهریور ماه در نقاط مختلف استان و خارج از استان فعالیت میکنند.

 

وی اولین هدف اردوهای جهادی را محرومیت زدایی از مناطق نیازمندی دانست که حتی مسئولین هم خبری از اوضاع آنها ندارند و ادامه داد: بحث دوم گروه های جهادی تربیت مدیر درد آشنا است. اردوی جهادی بستری برای تربیت مدیر جهادی است چرا که فرد در این اردوها محرومیت را لمس میکند و برای زدودن آن تلاش میکند. اردوهای جهادی میتوانند منشا تحول در مدیریت اینده کشور باشند و این دلیل تاکید رهبری بر اردوهای جهادی است.

 

فضل اله پور در ادامه٬ فعالیت های جهادی در حاشیه شهر و تلاش برای رفع اسیب های اجتماعی را یکی از فعالیت های دیگر گروه های جهادی عنوان کرد که  از مهرماه در مناطق محروم اطراف شیراز به طور ویژه دنبال خواهد شد.

 

مدیر حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس٬ بیکاری و کمبود یا عدم مدیریت منابع را مهمترین محرومیت ها در روستاها دانست که موجب مهاجرت گسترده روستاییان می شود و نبود عالم در روستا و استفاده از ماهواره به علت عدم پوشش شبکه دیجیتال صدا و سیما را از دیگر محرومیت های مناطق کم برخوردارو  بستری برای بروز اسیب های اجتماعی دانست. 

 

وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا٬ ماهیت گروه های جهادی را انجام کارهای برزمین مانده دانست و گفت: گروه های جهادی می توانند با مطالبه گری نهاد ها را پای کار بیاورند و این مطالبه گری در قبل٬حین و بعد از اردو توسط گروه ها پیگیری می شود. در انتهای تابستان نیز مشکلات را جمع آوری کرده و به صورت متمرکز به دستگاه ها ارائه می کنیم.

 

فضل اله پور  عدم شناخت کافی درباره گروه های جهادی و عافیت طلبی را عوامل عدم حمایت دستگاه ها از این گروه ها دانست و اظهار کرد: راه حل این مشکلات٬ مطالبه گری و کمک رسانه ها در انعکاس این مطالبات است تا همگان از فعالیت های گروه های جهادی مطلع شوند.

 

مدیر حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران گفت: گروه جهادی باید مطالبه گری را به مردم یاد دهد تا پیگیر حل مشکلات خود شوند و بهترین  گروه جهادی٬گروهی است که مردم روستا را به سمت مطالبه گری از مسئولین حرکت دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: