آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
در نشست خبری مسئولان حرکت‌های جهادی دانشجویی مطرح شد؛
مسئول حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی فارس گفت: 110 گروه جهادی دانشگاه‌محور و دانشجومحور در استان فارس وجود دارد که 80 درصد آن‌ها فعال هستند.
 نشست خبری مسئولین گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با حضور مسئولین گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، دانشگاه های غیرانتفاعی شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز و مدیر حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس و مدیر قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی فارس برگزار

اردوی جهادی بستری برای تربیت مدیر جهادی است
میثم فضل الله پور مسئول حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس در این نشست خبری با بیان اینکه خدمت رسانی به محرومین یکی از فعالیت های اثرگذار غیر سیاسی در بسیج دانشجویی است افزود: دانشجویان در اوقات فراغت خود مثلا تعطیلات نوروز، تابستان و آخر هفته ها در غالب گروه های جهادی دانشجویی، در عرصه های مختلف عمران، بهداشت و درمان، مشاوره، خدمات رسانی، روانپزشکی، دامپزشکی، مطالبه گری و اقتصاد مقاومتی خدمت رسانی هایی به مناطق محروم می کنند.

مسئول حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس گفت: در استان۱۱۰ گروه جهادی دانشگاه محور و دانشجو محور داریم که حدود۸۰ درصد آنها فعالند. تابستان امسال ۸۶ گروه جهادی در قالب سه هزار دانشجو و تحت اکیپ های ۱۰ تا ۱۰۰ نفره تا آخر شهریور ماه در نقاط مختلف استان و خارج از استان فعالیت می کنند.

وی اولین هدف اردوهای جهادی را محرومیت زدایی از مناطق نیازمندی دانست که حتی مسئولین هم خبری از اوضاع آنها ندارند و ادامه داد: بحث دوم گروه های جهادی تربیت مدیر درد آشنا است. اردوی جهادی بستری برای تربیت مدیر جهادی است چرا که فرد در این اردوها محرومیت را لمس می کند و برای زدودن آن تلاش میکند. اردوهای جهادی میتوانند منشا تحول در مدیریت آینده کشور باشند و این دلیل تاکید رهبری بر اردوهای جهادی است.

فضل الله پور عدم شناخت کافی درباره گروه های جهادی و عافیت طلبی را عوامل عدم حمایت دستگاه ها از این گروه ها دانست و اظهار کرد: راه حل این مشکلات، مطالبه گری و کمک رسانه ها در انعکاس این مطالبات است تا همگان از فعالیت های گروه های جهادی مطلع شوند.

 نگاه انقلابی و جهادی باید به جامعه و سپس دستگاه های دولتی منتقل شود
دکتر سجاد آزمند مدیر قرارگاه دانشجویی جهادی بسیج دانشجویی فارس خلاء خدمت رسانی به مناطق محروم با نگاه جهادی را ناشی از ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی دانست و افزود: بخشی از این خلاء با دستور رهبری تحت عنوان اردوهای هجرت پر شد. بخشی قابل توجه و چه بسا فراتر از کارهای جهاد سازندگی را گروه های جهادی چه بسا فراتر دنبال می کنند ولی چون پشتیبانی دولتی ندارند قاعدتا در سطح کلان برد کمتری نسبت به یک وزارتخانه دارند.

آزمند گفت: مهمترین دغدغه ما، نیاز به یک بانک اطلاعاتی از مناطق روستایی استان است چرا که گروه های جهادی نمی دانند روستاها را بر اساس چه مولفه هایی هدف خدمات خود قرار دهند. لذا در صددیم با کمک دستگاه های دولتی، اطلاعاتی حداقلی را بر اساس شناسه های مختلف و با نگاهی جامع جمع بندی کنیم تا گروه های جهادی بتوانند برای اردوی خود مناطق محروم را متناسب با توانمندی خود انتخاب کنند.

مدیر قرارگاه دانشجویی جهادی بسیج دانشجویی فارس با تاکید بر اینکه نگاه انقلابی و جهادی باید به جامعه و سپس دستگاه های دولتی منتقل شود بیان کرد: بعد از تابستان با هماهنگی با دستگاه های هنری، جشنواره فرهنگی هنری حرکت های جهادی را در شیراز برگزار می کنیم تا فرهنگ جهادی که خود را در مناطق روستایی نشان داده را، مردم هم با استفاده از ابزار هنر لمس کنند و با پیگیری به گفتمانی در سطح جامعه تبدیل شود.


 لزوم پیوستگی فعالیت های جهادی و رسانه ای
مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز نیز بر لزوم پیوستگی فعالیت های جهادی و رسانه ای تاکید کرد و عنوان کرد: مناطقی محروم هستند و مناطقی هم در اثر دیده نشدن محروم شده اند که باید سازمان ها توسط رسانه ها و مطالبه گری ما تحریک شوند به وظایف خود عمل کنند.
 
علی عطری تاکید کرد:  فعالیت های جهادی فقط در زمینه عمرانی نیست و وظیفه اصلی گروه های جهادی محرومیت زدایی فرهنگی است چراکه اگر تفکر افراد را تغییر دهیم، خودشان برای رفع محرومیت دست به کار می شوند.

 کمک اصحاب رسانه به مطالبه گری دانشجویان جهادی آن را اثر گذارتر می کند
مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه دانشجویان جهادگر٬برای جبران کم کاری مسئولین آتش به اختیار هستند ادامه داد: بیکاری از اصلی ترین مشکلات روستاها است که خشکسالی استان٬ آن را تشدید کرده و باعث مهاجرت به شهر و حاشیه نشینی و ایجاد مشکلات عدیده شده و این درحالی است که اگر مسئولین همت به خرج می دادند و راه دیگری برای اشتغال پیش روی مردم روستا قرار می دادند خیلی از کسانی که به شهر امده اند به منطقه خود  بر می گشتند.
 
 محمد امین پورخسروانی نبود با بیان اینکه کمک اصحاب رسانه به مطالبه گری دانشجویان جهادی آن را اثرگذارتر می کند افزود: مشکلات اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی زیادی هم به خاطر نبود عالم در روستا ایجاد می شود که ماهواره هم آن را تشدید می کند.

حرکت های جهادی بستری برای تربیت نسل جوان مومن انقلابی است
مسئول گروه جهادی دانشگاه های غیر انتفاعی شیراز نیز با بیان اینکه حرکت های جهادی زمینه اشنایی محرومین با انقلاب و بستری برای خودسازی و تربیت نسل جوان مومن انقلابی است؛ گفت: محرومیت زدایی مادی و معنوی٬ توسعه فرهنگی و ایجاد روحیه سازندگی و تربیت مدیر جهادی از جمله بزرگترین اهداف اردوهای جهادی است.

حسین نصیری با گلایه از اینکه مردم اردوی جهادی را به عرصه عمرانی محدود میدانند؛ اضافه کرد: باید مردم بدانند گروه های جهادی در عرصه هایی از جمله از بین بردن فقر فرهنگی، کارهای علمی و اموزشی، اشتغال و کارآفرینی با محوریت اقتصاد مقاومتی و کسب و کارهای روستایی فعالیت های بسیاری دارند..
نام:
ایمیل:
* نظر: