آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
مهدی ایمانپور
مهدی ایمانپور
مهدی ایمانپور مسئول سایبری بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فسا به مناسبت روز پزشک در یادداشتی نوشت:

  امروز زادروز بوعلی سیناست. امروز را روز پزشک نامگذاری کردند. شاهد این هستیم که کلی همایش و مراسم هم می گیرند و هدیه و تقدیر و تبریک و... اما سوال خیلی ابتدایی و البته مهم اینست که چه نسبتی بین این حکیم بزرگوار و روش پزشکی امروز برقرار است؟

 وقتی روش درمانی اش کوچکترین جایگاهی در نظام پزشکی امروز ندارد و حتی گاهی تکفیر و تخریب هم‌ می شود اوج تناقض و البته باعث مزاح است که  این روز، روز پزشک باشد وجه مشترک این حکیم و روش درمانی  اکثر پزشکان امروزی چیست؟ بر علیه روش کسی عمل کنی و روز تولدش را به نام روز گرامیداشت همین عملکرد تبریک بگویی؟ مگر بوعلی نگفت تا جایی که می شود با غذا درمان کنید نه دارو؟!
مگر اصلاح مزاج و سته ضروریه را اولویت درمان ندانست ؟! و صدها توصیه وعملکردی که به آن توجه نمی شود و بعضا عکسش هم عمل می شود.

 حضرت امام خمینی (ره): ایران من، ما از حصر اقتصادی نمی ترسیم، ما از دخالت نظامی نمی ترسیم، آن چیزی که ما را می ترساند وابستگی فرهنگی است. ما از دانشگاه استعماری می ترسیم، ما از دانشگاهی می ترسیم که جوان های ما را اونطور تربیت کنند که خدمت غرب کنند.
 (صحیفه امام، ج 12، ص: 248-252)
 دیگر برای همگان آشکار است که در دانشگاه های ما چه روش های درمانی و چه کتبی تدریس می شود اساتیدی که به راحتی تمام و با یک مسائل به ظاهر علمی، روش های درمانی طب سنتی و اسلامی ما جز خرافاتی بیش نمی دانند و تمام حرفشان این است که یک بیمار باید به یک متخصص مراجعه کند نه یک سری سنت های درمانی قدیمی!

 این روز را به همه پزشکان و درمان گران و طبیبان و حکیمان واقعی که روششان منطبق بر حفظ واقعی سلامت و کرامت انسان به روشهای فطری و طبیعیست تبریک می گوییم...
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط سایت نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: