آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت؛
جانشین خواهر کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مسجد مانند دانشگاه از نقاط تاثیر گذار و تاثیر پذیر جامعه است.
فریماه حیاتی، جانشین خواهر کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیرامون غرفه سلامت برگزارشده با همکاری بسیج دانش‌آموزی گفت: بنا به فرموده‌ی حضرت آقا بنا بر اهمیت حفظ تعامل بین مسجد و دانشگاه به مناسبت روز جهانی مسجد بر آن شدیم تا با ایجاد این رابطه گامی هر چند ناچیز در راستای تحقق این رابطه برداریم.

وی ادامه داد: به مدت ۳ روز غرفه سلامت شامل انجام تست قند و فشارخون و آموزش تشخیص سرطان سینه (برای بانوان) ویژه مردم مراجعه‌کننده به مسجد شکرالله نوری داشتیم که تعدادی از افراد مرجوعی که به بالا بودن فشار یا قند خونشان آگاه نبودند تشخیص داده شد همچنین در کنار غرفه سلامت غرفه عرضه محصولات فرهنگی و لوازم‌ التحریر ایرانی اسلامی برپا شد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مسجد مانند دانشگاه از نقاط تاثیر گذار و تاثیر پذیر جامعه است، تصریح کرد: این دو باید برای اثربخشی و حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه تعامل بیشتری داشته باشند.

حیاتی با اشاره به جمله ی دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود خاطرنشان کرد: این جمله به‌خوبی نمایان گر اهمیت وظیفه‌ی دانشجو در ایجاد ارتباط و تعامل بین مسجد و دانشگاه است.

وی ادامه داد: اکثر دانشجوها از مسجد که پایگاه مهمی برای تجمع اقشار مختلف در جامعه هست به دلیل مشغولیت به درس و دانشگاه غافل شده اند.

جانشین خواهر کانون جهادی بسیج دانشجویی مطرح کرد: دختران نوجوان مسجدی، دانشجویان آینده دانشگاه‌ها هستند پس بهتر است که اکنون با آن‌ها رابطه گرفت تا در آینده مسلک مسجدی بودن را فراموش نکنند و بتوانند نیروی تراز انقلاب در جهت رشد و تعالی نوجوانان مسجد کوشا باشند.

حیاتی در پایان بابیان اینکه به‌صورت جدی دنبال ارتباط بیشتر مسجد و دانشگاه هستیم گفت: بسیج دانشجویی ۵ شهریور همکاری دیگری با یکی از خیریه‌های شیراز و بسیج آموزی در مسجد شکرالله نوری جهت خدمت‌رسانی به تعدادی از خانواده‌های تحت پوشش نیز خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: