آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
مسئول مطالعات فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری (ره) شیراز:
مسئول مطالعات فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری (ره) شیراز گفت: در زمان دفاع مقدس ما پشت مرزهای خودمان با دشمن می‌جنگیدیم اما الآن در نزدیکی مرز اسرائیل با داعش می‌جنگیم و این قدرت روزافزون ایران را نشان می دهد.
محمد حاجیان مسئول مطالعات فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری (ره) شیراز در خصوص نقش و جایگاه ولایت در پیش‌روندگی و پیش برندگی جنگ و نقش امام راحل در بین رزمندگان گفت: پدرم همیشه در نقل ایام دفاع مقدس می‌گوید وقتی‌که حضرت امام فرمودند جنگ در رأس امور هست؛ من و بیشتر همکلاسی‌هایم مثل شهید اسماعیل شمالی و معلم شهید اسماعیل دست‌بسته درس و مدرسه را رها کردیم و به جنگ رفتیم.

حاجیان در خصوص کشش امام افزود: قدرت امام جسمانی نبود بلکه چنان جذبه روحی داشتند که اشاره‌اش کافی بود برای فدای انقلاب و اسلام شدن و این افتخاری بس ارزشمند بود و نقش امام و راهبری‌های ایشان غیرقابل‌انکار و در تاریخ ثبت‌شده است.

وی در خصوص حمله عراق بدون توجه به قرارداد الجزایر گفت: تجربه این امر نشان می‌دهد که قرارداد با دشمن هیچ پایبندی و بازدارندگی ندارد، چراکه صدام این قرارداد را جلوی دوربین در مقابل مردم پاره کرد و به‌نوعی به همه‌چیز پشت پا زد.

این دانشجوی بسیجی در خصوص عدم اعتماد به دشمنان ابراز داشت: باید از تاریخ درس بگیریم و بفهمیم که برجام و ... هم‌چنین وضعی را دارند و هیچ‌گونه ضمانت اجرایی ندارند همان‌طور که می‌بینیم آمریکا هم مثل صدام مرتباً به آن پشت پا میزند و به ملت شریف ایران اسلامی توهین می‌کند.

مسئول مطالعات فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری (ره) شیراز در خصوص تداوم جنگ بعد از فتح خرمشهر تصریح کرد: امام خمینی پس از فتح خرمشهر فرمودند: «ازاین‌پس استراتژی ما تعقیب متجاوز است.» اگر یک دزد به خانه‌ی شما وارد شود و صدمه‌ای به اموال شما بزند فقط به بیرون کردن آن از خانه قناعت نمی‌کنید بلکه باید خسارت مشخص‌شده و مجرم مجازات شود و تقاص پس دهد. حکایت عراق هم پس از فتح خرمشهر همان حکایت دزدی است که خسارت زده و الآن می‌خواهد فرار کند.

وی تأکید کرد: پذیرش قطعنامه که اگر آن را خیانت نخوانیم، به اعتقاد من به خاطر برخی ساده‌لوحی‌های داخلی بود آن‌هم به‌واسطه برخی افراد که به حضرت امام نزدیک بودند.

این فعال دانشجو در خصوص عملیات مرصاد بیان داشت: عملیات مرصاد هم تحت تأثیر داده‌های غلط به دشمن بود که فکر می‌کردند ایران از جنگ خسته شده اما همین عملیات منجر به شخم زدن منافقین شد.

حاجیان به مقایسه دفاع مقدس و دفاع از حرم پرداخت و گفت: قطعاً راه مدافعان حرم در امتداد راه شهدای هشت سال دفاع مقدس و حتی یک پله بالاتر از آن است. مدافعان حرم در غربت، دشمن را پشت مرزها نگه‌داشته‌اند و این کار حکایت از قدرت روزافزون ایران دارد چراکه در زمان دفاع مقدس ما پشت مرزهای خودمان با دشمن می‌جنگیدیم اما الآن در نزدیکی مرز اسرائیل با داعش می‌جنگیم و این یعنی قدرت روزافزون ایران و ان‌شاءالله نابودی داعش و اسرائیل نزدیک است.

وی در خصوص تقابل حق و باطل بیان داشت: قصه امروز قصه داعش یا النصره نیست بلکه حکایت دو تفکر است؛ تفکر امام‌حسینی و تفکر یزیدی؛ این دو تفکر تا قیام قیامت پابرجا خواهند بود و دشمن‌شناسی ما نیز بر این اساس خواهد بود.

وی در خصوص درس عبرت از دفاع مقدس گفت: فداکاری‌ها، گذشت ها، قناعت‌ها و شجاعت‌های مثال‌زدنی رزمندگان که متأسفانه کمتر برای نسل سوم و چهارم بازگو می‌شود، درس‌هایی است که در هیچ کتاب درسی به ما آموزش داده نمی‌شود و باید به حال کتب درسی و گنجاندن درس انقلاب در آن فکری کرد.

این دانشجوی بسیجی در خصوص نحوه نهادینه‌سازی مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: این قضیه به تفاوت تفکر انقلابی و تفکر غرب‌زده برمی‌گردد و قطعاً تفکری که موجب پیشرفت کشور و عزت مردم خواهد شد، تفکری است که چشم به دست جوانان ایران اسلامی ما دارند نه تفکری که به آن‌سوی مرزها و البته دست‌های دشمن ما چشم دوخته و قطعاً جز پشیمانی سودی نخواهد داشت.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: