پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۳۸:۲۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
در راستای طرح بسیج همگام با کشاورز دوره آموزشی کاربرد درمانی گیاهان دارویی توسط کانون بسیج مهندسین کازرون برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس:این دوره آموزشی با هدف افزایش دانش فراگیران و آشنایی با گیاهان دارویی، ترکیبات متشکله و روش های استخراج متابولیت ها، آشنایی با خواص درمانی و فرمولاسیون گیاهان دارویی و آشنایی با روش های تکثیر، کاشت و برداشت گیاهان دارویی برگزار شد.

در این رابطه مهندس محمدی از اساتید این دوره آموزشی اظهار داشت: آگاهی از کاربرد گیاهان دارویی برای افراد مهم است به گونه ای که آشنایی مختصر با گیاهان منطقه در پیشگیری و درمان اولیه برای بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری هایی که ممکن است دچار شویم، مؤثر واقع شود. 
وی تأکید کرد: عدم آشنایی کافی مردم از نحوه صحیح کاربرد گیاهان دارویی و بی اطلاعی از عوارض جانبی احتمالی برخی از آنها منجر شده است تا یا بهره حداکثری از خواص این گیاهان ارزشمند برده نشود و یا افراد دچار عوارض ناخواسته مصرف نادرست گیاهان دارویی شوند.

مهندس محمدی تأکید کرد: انتظار می رود فراگیران در پایان دوره قادر باشند گیاهان دارویی و معطر را به عنوان دارو شناسایی نمایند.

گفتنی است توسعه کشت‌ گلخانه‌ای و گیاهان دارویی از جمله به‌لیمو در یک هکتار برای نخستین بار در سطح شهرستان کازرون و کشت سه هکتار گلایول برای اولین بار در سطح بخش چنارشاهیجان انجام شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: