آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
وزیر دفاع گفت: توان دفاعی را آنقدر افزایش می‌دهیم که کسی جرات تعرض به ایران را نداشته باشد و بداند پاسخ ایران کوبنده و دندان شکن خواهد بود.
به گزارش تنویر، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به منظور بررسی و تشریح دستاوردهای حوزه نظامی، همزمان با هفته دولت، در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» شبکه خبر حاضر شد.

امیر حاتمی در این برنامه اظهار داشت: مهمترین اصل دکترین دفاعی ایران دفاع همه جانبه با رویکرد بازدارندگی فعال است و اگر دشمنی بخواهد جرات تعرض به ایران را داشته باشد، همه مولفه های قدرت نظام به کمک دفاع خواهد آمد.

وی افزود: توان دفاعی را آنقدر افزایش می‌دهیم که کسی جرات تعرض به ایران را نداشته باشد و بداند پاسخ ایران کوبنده و دندان شکن خواهد بود.

وزیر دفاع گفت: تقویت قدرت دفاعی کشور همواره اولویت ماست و با استفاده از تمام توان در وزارت دفاع، در سراسر کشور در این راستا تلاش می‌کنیم.

حاتمی تصریح کرد: در حوزه‌های موشکی دریایی هوایی و زمینی و پدافند اولویت‌های مشخصی داریم.

وی ادامه داد: توان موشکی امروز ایران توان خوبی است و یکی از مولفه های اصلی بازدارندگی توان موشکی کشور است.

وزیر دفاع گفت: همانطور که ما برای تقویت توان دفاعی تلاش می‌کنیم، دشمنان هم سعی بر تضعیف آن دارند اما ما به دقت آنها را رصد کرده و متناسب با آنها خودمان را تقویت می‌کنیم.

حاتمی افزود: در حوزه موشکی، دشمن روی ضدموشک فعالیت می‌کند و ما افزایش قابلیت‌های موشکی را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم دشمنان نخواهند توان موشکی ما را تست نکنند؛ البته یکبار پاسخ موشکی به تروریستها دادیم.

وزیر دفاع اظهار داشت: قدرت، برد و توان موشکهای ما پاسخگوی نیازهای ما است.

حاتمی در پاسخ به این سوال که گویا برخی هم در داخل با انتقاد از توان موشکی، آن را تحریک‌آمیز می‌دانند، گفت: البته من انتقاد داخلی به توان موشکی را بصورت جدی در جایی ندیدم اما اگر به صحنه واقعی پیش روی خود نگاه کنیم، روشن است که اگر توان بازدارندگی نداشته باشیم، چشمهایی هستند که به کشورمان طمع داشته باشند.

وی افزود: قدرت موشکی ما یک قدرت دفاعی بازدارنده است و اگر بخواهیم در آرامش و امنیت باشیم، حتما باید کسانی که نظر سو به کشور دارند پاسخ دندان شکنی دریافت کنند که یکی از مولفه های آن، قدرت موشکی است.

وزیر دفاع گفت: ما امروز با تهدیدات متنوعی مواجهیم که شامل تهدیدات تروریستی و تکفیری و یا تهدیدات هوایی و دریایی می‌شود. ما با دفاع بومی برای همه اینها برنامه ریزی کرده ایم و دارای توان متوازن در همه حوزه ها هستیم.

حاتمی با بیان اینکه توان دفاعی ما در همه حوزه‌ها در جایگاه خود توان مناسبی است، تصریح کرد: امروز تهدید فعال منطقه، جنگهای نیابتی و تهدیدات تکفیری است که با تلاش محور مقاومت ناکارآمدی آنها هم نمایان شده است.

وی تاکید کرد: ما در منطقه ای هستیم که طمع زیادی در آن وجود دارد اما سیاست ایران، سیاست اصولی و پایدار بوده و تاکید کردیم امنیت منطقه بدون دخالت قدرتهای فرامنطقه ای محقق می‌شود.

وزیر دفاع گفت: حمایت از محور مقاومت هم در راستای ایجاد امنیت در منطقه و مقابله با زیاده خواهی دشمنان توسط خود کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

حاتمی افزود: حمایتها از محور مقاومت بصورت مستشاری و به درخواست خود کشورها صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص برنامه‌ریزی برای تقویت حوزه های دیگر ازجمله هوایی، تصریح کرد: حوزه هوایی یکی از حوزه هایی است که الان باید بیشتر به آن بپردازیم.

وزیر دفاع گفت: در حوزه جنگنده های سنگین برنامه داریم و مقدمات کار و مطالعات اولیه انجام شده است و ما باید به سمت یک قدرت هوایی راهبردی برویم.

حاتمی گفت: همه سامانه های S-300 خریداری شده، در کشور مستقر شده اند و بخش های حساس و حیاتی کشور تحت پوشش آن است.

وی افزود: این سامانه از سامانه های خوب و بروز پدافند است و می‌تواند اهداف متعددی را رهگیری، کشف و به آنها حمله کند. برد موشک آن ٢٠٠ کیلومتر است و ارتفاع ٢٧ کیلومتر را پوشش می‌دهد.

وزیر دفاع گفت: در حوزه ارتفاع بلند، بزودی سامانه بومی باور٣٧٣ را در کنار S-300 خواهیم داشت.

حاتمی افزود: باور٣٧٣ بیش از ٨٥ درصد پیشرفت داشته و نسبت به S-300 بروزتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز بیش از ١٠ هزار پروژه تحقیقاتی انجام شده یا در حال انجام با دانشگاه ها یا شرکت های دانش بنیان داریم و  در مجلس هم اعلام کردیم، سرمایه گزاری جدیدی در وزارت دفاع نمی‌کنیم که نشود آن را در جامعه انجام داد.

وزیر دفاع درخصوص معیشت کارکنان نیروهای مسلح نیز گفت: مهمترین کاری که باید دنبال کنیم، تحقق قانون خدمات کشوری درمورد نیروهای مسلح است. این را پیگیری خواهم کرد تا انجام شود.

امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص هماهنگی و همدلی میان سپاه و ارتش و نیز تبریک فرماندهان سپاه از انتصاب یک ارتش به وزارت دفاع اظهار داشت: در سایه فرماندهی حکیمانه و مقتدرانه رهبری، امروز از وحدت و انسجام خوبی در نیروهای مسلح برخورداریم و کاملا طبیعی بود که همه فرماندهان نیروهای مسلح از سپاه و ارتش و ناجا از نماد نیروهای مسلح در دولت حمایت کنند و ما هم پشتیبان و خدمتگزار همه نیروهای مسلح هستیم.

وی افزود: همه ما مثل یک خانواده هستیم و اگر رقابتی هم می‌شود، در مقابل دشمن بسیار منسجم و محکم هستیم.

وزیر دفاع درخصوص دیدار با رهبری و تدابیر ایشان برای تقویت بنیه دفاعی گفت: در دیدار رهبری، موارد متعددی مطرح شد اما از مواردی که خیلی باید توجه کنیم، گذر زمان بود که تذکر محکمی دادند. ایشان تاکید کردند زمان خیلی زود می‌گذرد اما توجه کنید که امیرکبیر همه کارهایش را ظرف 3 سال انجام داد، پس می‌شود در این ٤ سال در عین اینکه کوتاه است، کارهای ماندگاری صورت بگیرد.

امیر حاتمی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما تولید محصولات دفاعی اقتصادی باتوجه به اقتصاد مقاومتی است و باید توجه داشته باشیم که ٢درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف موضوعات نظامی و امنیتی می‌کنیم.

وی در پایان بار دیگر با تاکید بر تقویت توان موشکی گفت: ما در هر دو حوزه موشکهای کروز و بالستیک، قابلیتها را افزایش خواهیم داد و چون موضوع سرعت در موشک‌های کروز یک موضوع اساسی است، کار ویژه ای در این باره در دستور داریم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در موشک‌های بالستیک نیز ایجاد قدرت مانور بیشتر و پایین آوردن قیمت با حفظ کیفت را دنبال می‌کنیم.

* فارس؛
نام:
ایمیل:
* نظر: