کد خبر: ۱۰۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
ویژه ها
به گزارش تنویر ،
خبرهايي كه هر چند روز يك بار در مورد يكي از آقازاده‌ها و رانت ويژه‌اش مي‌رسد، آنقدر زياد شده كه صداي حاميان دولت را هم درآورد. آفتاب يزد در يادداشتي كوتاه از اصلاح‌طلبان خواسته در مورد اين اتفاق سكوت نكنند. در ابتداي اين يادداشت آمده كه «فقط اختلاس و دزدي نيست كه مردم را بي‌اعتماد مي‌كند. اين «فاميل» بازي‌هاي آقايان نيز دست كمي از مورد نخست ندارد. فضاي مجازي پر شده از خبرهايي مبني بر انتصاب عيال، فرزند، پسرخاله، پسر دايي، خواهرزن و حتي مادرزن! جالب آنكه هيچ كدام هم تكذيب و تعديل نمي‌شوند و عيناً تأييد مي‌گردند.» آفتاب يزد با بيان اينكه اين روند به اعتماد مردم ضربه مي‌زند، نوشته است: «قدرت، مصلحت‌انديشي كاذب به دنبال خود مي‌آورد. اين نكته با نوع و گرايش حزبي جريان‌هاي سياسي بي‌ارتباط است. اگرچه سوگمندانه بخشي از انتصاب‌هاي مذكور بي‌ارتباط با اصلاح‌طلبان نيست. ليكن اين جريان نيز بعضاً درگير پدرخوانده‌ها و اشخاص شده تا «تفكر» و طبعاً ترجيح داده خودسانسوري كند و روزه سكوت بگيرد.
 
اينجا صداي منتقد قطع مي‌شود!
در غياب رئيس مجلس علي لاريجاني، نايب رئيسان اول و دوم او به ترتيب مديريت جلسات مجلس را بر عهده دارند. روز گذشته نحوه مديريت پزشكيان موجب اعتراض نمايندگان مجلس شد. در جلسه ديروز سليمي با اشاره به اصل ۸۳ قانون اساسي مبني بر حق نمايندگان براي اظهارنظر در تمام مسائل و نيز ماده ۲۴ آيين‌نامه داخلي مجلس درباره لزوم رعايت شأن مجلس در اداره آن گفت كه: «روز دوشنبه اتفاقاتي در مجلس افتاد كه كم‌سابقه بود و ترتيباتي كه هيئت رئيسه بايد در نوبت‌دهي رعايت مي‌كرد، رعايت نشد كه اميدواريم اصلاح شود.» وي سپس با اشاره به موضوع اخطار خود ادامه داد: «در گزارش امروز كميسيون امنيت ملي درباره روند شش ماهه دوم اجراي برجام حدود ۱۵ مورد از نقض‌عهدها و پيمان‌شكني‌هاي امريكا آمده است.»
 
بلافاصله پس از اينكه صحبت سليمي به اين قسمت رسيد، پزشكيان كه اداره جلسه علني را بر عهده داشت، بدون بيان علتي خاص، با عبارت «متشكرم»، سخنان وي را قطع كرد و تريبون وي نيز قطع شد! اين در حالي است كه نماينده مجلس بايد بتواند تذكر خود را كامل بيان كند و اگر رئيس جلسه تشخيص داد كه وارد نيست، بعد از پايان سخنان او بيان كند. از سويي ساعتي قبل از سليمي، حجت‌الاسلام ذوالنور هم كه قصد ارائه تذكر آيين‌نامه‌اي را داشت، به محض اسم آوردن از بيژن زنگنه، ميكروفنش قطع شد و اجازه ادامه صحبت را پيدا نكرد! پزشكيان از جريان اصلاحات است كه همواره بر شنيدن نظر مخالف تأكيد دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: