کد خبر: ۱۱۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
با حضور حنانه خلفی، نابغه قرآنی جهان اسلام صورت گرفت:
محفل انس با قرآن با حضور حنانه خلفی، نابغه قرآنی جهان اسلام همراه با آیین افتتاح مسجد الحسین (ع) اقلید در این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید، همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام موسی کاظم (ع) و با حضور حنانه خلفی، خردسال‌ترین نابغه قرآنی جهان اسلام محفل انس با قرآن در این شهرستان برگزار شد.

حنانه خلفی نابغه قرآنی کشور است که رتبه اول حفظ در سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم را کسب کرده است. صوت زیبای او باعث شده تا برای اولین بار در کشور، تلاوت کل قرآن او ضبط و توزیع شود.
 مصطفی خلفی پدر خانواده دلیل مهاجرت و سکونت خود و خانواده اش به تهران را دسترسی به « جامعةالقرآن الکریم و اهل البیت (علیهم السلام) و پیشرفت قرآنی فرزندانش عنوان کرد.

حنانه کوچکترین عضو خانواده است که به گفته استادش استعداد زیادی در یادگیری قرآن دارد و به همین خاطر پدرومادرش ترجیح دادند حنانه در خانه درس بخواند تا زودتر از هم سن و سالهایش حافظ قرآن شود.«  حنانه ۴ سالش بود که در کلاسهای جامعةالقرآن الکریم و اهل البیت (علیهم السلام) شرکت می‌کرد. اول با زبان اشاره و حرکات دست یک سری از آیات را یاد می‌گرفت اما بعد از یک مدت فهمیدم که این شیوه کاربرد چندانی ندارد و قبل از این‌که در کلاس‌های حفظ شرکت کند روخوانی و روان‌خوانی قرآن را به او آموزش دادیم. دیگر قادر بود حروف را تشخیص دهد و بخواند اما توانایی نوشتن نداشت. در سن ۵ سالگی جزء ۲۹ و ۳۰ را حفظ کرده بود. اساتیدش به ما گفتند حنانه استعداد ویژه‌ای دارد و می‌تواند به جای هفته‌ای یک صفحه، روزی یک صفحه حفظ کند . ما تصمیم گرفتیم خودمان در خانه برایش وقت بگذاریم. ظرف دو سال کار حفظ تمام شد و حالا مدتی است کار ترجمه را شروع کرده‌ایم و به جزء هفتم رسیده‌ایم.»کوچکترین عضو خانواده فعال ترین عضو هم هست. حنانه مقام های متعددی در سطح استانی و کشوری آورده است. هرجا برنامه و محفل قرآنی باشد حتما حنانه هم آنجاست. شرکت در برنامه ها و مسابقات مختلف باعث تشویق او به تلاش هرچه بیشتر برای کسب علوم قرآن شده است. حنانه صوت و تجوید قرآن را نیز نزد اساتیدی مانند «اخوان»، «بحرالعلوم» و «سبزعلی» آموخته و به شیوه استاد منشاوی تلاوت می کند.

لازم به ذکر است ، همراه با برگزاری این محفل انس با قرآن که با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، برخی از مسؤولان شهرستانی، جامعه قرآنی شهرستان و مردم ولایت مدار اقلید در مسجد الحسین (ع) ارجمان صورت گرفت، این مسجد نیز افتتاح شد و از خیر نیکوکار مدرسه و مسجد ساز حاج محمدباقر حسن بیگی تجلیل شد.


 

نام:
ایمیل:
* نظر: