گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۱۱۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
هفته دفاع مقدس
اي پروردگار مهربان، اینک که نعمت بی بدیل، فرصت کسب علم و ایمان را نصیبم فرموده اي به شکرانه ي، این نعمت الهی بر محمد و آل محمد، درود می فرستم، و با تو اي خداي قادر و بصیر، عهد می بندم
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس، برنامه های هفته دفاع مقدس سازمان بسیج دانش آموزی استان در دو بخش برنامه های محوری و برنامه های عمومی طراحی شده اند.
یکی از برنامه های محوری قرائت میثاق نامه با شهدا در افتتاحیه 1200 مدرسه استان فارس است. این میثاق در روز یکم مهر ماه در صبحگاه مدارس خوانده می شود. این روز با نام " شهید حججی دانش آموز دیروز، افتخار امروز" نامگذاری شده است.




میثاق نامه با شهدا

«قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی؛

[ای پیامبر!] بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز می دهم و آن اینکه:

دو نفر دو نفر و یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید» [1]

 اي خداي کریم ترا سپاس، که مرا ازظلمتها رهانیدي و به راه مستقیم هدایتم فرمودي تا ازمیان تمام مکاتب، مکتب شهیدان و شاهدانی را برگزینم، که پیروانش برگلدسته هاي رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده اند . و معراج پاك اندیشه اسلامی را هدف گیرم، که رهروانش، نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.

 اي پروردگار مهربان، اینک که نعمت بی بدیل، فرصت کسب علم و ایمان را نصیبم فرموده اي به شکرانه ي، این نعمت الهی بر محمد و آل محمد، درود می فرستم، و با تو اي خداي قادر و بصیر، عهد می بندم : [2]

o پیوسته در عرصه کسب علم و دانش کوشا بوده و حماسه رشادات دانشمندان بزرگ هسته ای کشورم ، همچون شهید احمدی روشن ها را، چراغ راه خود قرار دهم.

o با تهذیب، تحصیل و ورزش در خود سازي، و تقویت ایمان خود، و گسترش قانون خدا، در جهان بکوشم و تا زمانی که بانگ لا اله الا اﷲ، و محمد رسول اﷲ، بر تمام جهان، طنین بیفکند، دست از مبارزه، با شرك و کفر و نفاق، بر ندارم .

o با حضور در تکیه های عزاداری سرور و سالار شهیدان، در ماه حزن و اندوه خاندان نبوت، رهرو راستین قاسم بن الحسن(علیه السلام) و حضرت علی اکبر(علیه السلام) باشم و لحظه اي از مسیر ولایت، جدا نشوم.

o از عاشورای سرخ تا ظهور سبز همواره در سنگر ولایت، تا پای جان همچون شهید حججی ها بمانم.

o با توجه به هجمه سنگین دشمن در جنگ نرم و فضای مجازی، تلاش کنم، خود و دوستانم را از پیامد های نامطلوب این فضا حفظ نمایم.

o تقارن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را گرامی می دارم و همچون رزمندگان دفاع مقدس و مدافعین حرم آلُ الله در سنگر علم و ایمان سلاح آنان را زمین نگذارم.

o و تا آخرین منزل، آخرین نفس، و آخرین قطره خون، براي اعلاي کلمهُ اﷲ، بایستم، و شهادت در این راه را، قله افتخار بدانم.

 خداوندا؛ این عهدي بود که به فضل تو بر جان و زبانم جاري شد و پایداري بر آن، جز با مدد تو ممکن نخواهد بود . پس به لطف خود، مرا در این راه ثابت قدم بدار، و در روز محشر نیز با شهدای عاشورا و دفاع مقدس محشورم فرما.


1. سوره سباء، آیه 46

2. قسم دهنده می خواند بصورت مقطع و بسیجیان ) بصورت حماسی و قاطعانه ( بلندجواب می دهند

نام:
ایمیل:
* نظر: